Reiser dere på ferie uten barna?

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Vi har aldri reist uten barna. Vet at de ville blitt ekstremt skuffet om vi reise uten dem.. Men mannen ønsker veldig å reise en tur bare han og jeg når yngste er blitt litt større..

Ikke bare jeg og han, nei. Men jeg var på tur da vi ventet minsten, og da var pappaen hjemme med frøkna (vi ga mamma tur i 60årsgave):)

Var på 5 års bryllupsdag alene men ble medlem ene gangen
Vi ønsker å ja med kengubarnet og la han oppleve steder også

Den lengste reisen jeg har vært på uten barn er bryllupsreisen vår i fjor, da var vi borte en uke. Jeg syntes det var altfor lenge, så når vi skal gjenta reisen (ble litt amputert når jeg brukte hele uka på å spy på grunn av svangerskap) blir det maks en langhelg. To-fire dager er absolutt maks for meg å dra fra barna, foretrekker uansett å ha de med.

Vi planlegger en langhelg til Island med ett vennepar i 2021 - uten barn
Da er ungene våre 13, 11, 3 og 2.

Vi synes det er viktig å kunne ha enkelte "bare kjæresteopplevelser" også ❤

Vi har vært borte langhelger (ikke borte fra baby, men litt større barn), men tror ikke jeg ville vært komfortabel med noe mer enn det med mindre det var jobbreise eller noe annet. Og synes det kommer litt an på hvor mye man tar av det totale reisebudsjettet. Synes for egen del at det hadde blitt feil å bruke halve feriebudsjettet på en tur uten barna, hadde nok feriert med litt bismak da!

Men synes nok det er annerledes hvis det er en bryllupsreise eller en tur man trenger for å redde forholdet eller noe.

Planlegger at vi skal gjøre det, da jeg av og til besøker samboeren min når han er på land mellom innsatsene sine i f.eks Portugal, Canada eller liknende. For 2-3 dager med soving ombord passer det dårlig med barn. Da har jeg tenkt besteforeldrene får steppe inn. Men hvem vet, kanskje det ikke fungerer :)

Nei helst ikke. Vi hadde femårs bryllupsfering alene i 2 dager. Men aldri etter det eller før det:) liker at vi reiser alle sammen:)

Jeg sitter å drømmer om tur uten barna nå! Føler et sterkt behov for å oppleve noe nytt og kvalitetstid med mannen. Var aleine på tur sist på bryllupsreise for 5 år siden.

Ferier er foreløpig familietid, men lille er jo så liten enda at det er uaktuelt å være borte begge to mer enn maks en helg. Var bortreist i bryllup i sommer uten mini da, da var han 2 år og et par måneder. Det var uansett ikke spesielt kjærestetur. Har litt lyst til en helgetur bare oss to en plass før neste kommer, men vet ikke om vi blir å prioritere det helt enda, får se :) Men lengre turer utgår enda.

Ja, vi prøver å få det til en gang i året.

Reiser på husmorsferie til UK 2 ganger hvert år. 4-5 dager pr gang :) Men aldri mannen og jeg alene nei... Har ikke skjedd hittil

Jeg reiste til Tyrkia med min samboer for noen år siden da eldstemann var liten. Vi var vekke 1 uke mens lillegutt var hos mamma. Aldri igjen! Altså vi hadde det fint og det var godt med litt kjærestetid, men det var helt forferdelig å være vekke fra han så lenge :Heartred Neste gang tar jeg med barna! :p

Skal på bryllupsreise til neste år. 10 eller 14 dager. Spent på hvordan det blir uten barna (da 4,5 og 1)

Det kunne jeg ikke tenkt meg, hun er en del av oss nå og da tar vi henne med :) men en natt på hotell bare vi to tenker jeg vi skal prøve neste år :)

Back
Topp