Reise med spedbarn

Alt går :) Må bare planlegge godt! :p
Små babyer tåler ikke varme noe særlig så det er viktig og tenke på. Hvis du skal amme så få i deg nok væske! Ta med mme og utstyr hjemmefra, du får ta med melk inn på flyet hvis de får se at du smaker mp den/drikker litt i kontrollen :) God hygiene, mye ukjente basselusker der. Og undersøk hvor du kan få medisinsk hjelp på forhånd. Det er ekstra kostnader når du skal ha med vogn på flyet også.

Jeg har enda ikke betalt for vogn, enda gutten vår var over 2 år på sist reise.

Vi fikk en reise før vi visste vi skulle ha barn, og valgte å gjennomføre den uansett, selvom mini bare var 6 uker gammel. Fordelen med p reise med dem så små er at de sover masse, jeg amma så hadde alltid mat til han og han var ikke veldig tung å ha på armen. Skal sies at vi fløy helt til Miami, men det gikk overraskende fint. Vi var mange som kunne "avlaste" om det ble litt mye. Hadde sånn babycrib på flyet ned, det var helt genialt! Ellers kjølte vi ned rommet med aircondition et par timer før natta, og slapp å ha på når han skulle sove. Alt ordner seg så lenge du er godt forberedt, og ikke stresser. Babyer kan være vanskelige å fly med, men også engler. Alle vet at det hører med. La vær å stress selvom babyen gråter litt.
Et godt tips vi fikk var å "sutte" mye under letting og landing for å minske trykket i ørene :) lykke til!

Vi har reist fra begge har vært 3 mnd. Nr 2 reiste vi til Thailand når hun var 3 mnd ;) ikke noe problem! Gi pupp/flaske under take off og landing. Husk at barnet trenger mye væske i varmen. Det er veldig ofte at de ikke vil spise så mye i varmen, men veldig viktig å få i de væske. Trenger lite klær, hold de i skyggen mest mulig :) eldstemann er nå 6 år, før hun var 1 år hadde hun kjørt fly 6 ganger til sydligere strøk ;)
Mange skjønte ikke at vi turte, men det finnes leger der nede også. Og de får jo barn i andre land og;)

:-D bestilte flybilletter igår med "baby etternavn".. det blir veldig spennende og deilig tror jeg. Selv om det er vår første er vi ganske avslappet og rolige - skal mye til for at vi begynner å stresse! Flyturen er vel på 3-4timer, så regner med at det går bra.. tenker at vi bytter litt på med holding på flyet.. fikk også plasser helt forann :-)

Takk for alle tips! Kommer godt med :-D

Vi planlegger ferie til Marokko i juli. Ca 4 mnd. (Mannen min er derfra). Vi var der da vår nåværende datter på 3 var 3/4mnd og alt gikk kjempe fint. Fly tur, tog++ Ja alt :-)

De får barn i andre land også ja, som er vant til klima og bakteriekulturene og evt sykdommer der ;) Selv tør vi ikke før vaksiner er gitt mtp økning av lumske sykdommer vi er heldige å unnslippe her hjemme.. :)

Min mor dro til Amerika med meg da jeg var ti dager gammel, pluss min eldre søster på 4 alene. Fatter virkelig ikke hvordan det gikk til haha. Man kan selvfølgelig være svært uheldig og ha en liten en som gråter hele turen.. Men dit du skal er heldigvis ikke mange timene :)

De fleste "sydenturer" jeg har vært på med barn er det ikke barna som har vært mest bråkete akkurat! Fulle nordmen er mye værre. De fleste barn er rolige på fly, kanskje med noen små perioder med gråt, som føles som timer for foreldrene :) Om det skulle skje, drit i alle rundt deg! Hos oss blir pappaen veldig stressa om barna gråter, så jeg må "trøste" begge... Haha :) Elles har jeg gått endel i midtgangen med bæresele for å roe ned babyen, ofte har han sovnet av det :-)

Back
Topp