Reise med spedbarn

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Vi skal bestille oss sydentur i juli og kommer derfor til å reise med en liten en på 2-3 mnd.. (forhåpentligvis bare en i alle fall :-P ).. skal til Kypros og tar direktefly selvfølgelig..

Erfaringer med å reise med små barn? Tips og tanker?

(Dette er vårt første barn, men skal reise med foreldrene mine og broren min og familien (barn på 3 år og snart 5 år når vi reiser)

Første tanke er at du er tøff som planlegger sydenferien med en så liten baby :p Er selv førstegangs og det tror jeg aldri jeg hadde turt ;) Har dessverre ingen tips eller råd!

Vi satser på tur i september. ( da er lille 5-6 mnd). Men vi reiste til rhodos i juni, og var mange med små babyer på flyet ☺ de Ga flaske/pupp ved takeoff og landing. Og de hadde hatt fine opplevelser på ferien ☺ så går nok helt fint skal du se.

Dro med min sønn da han var ni mnd. Valgte slutten av sept. Pga den heftige varmen midt på sommeren. . Ville iallefall tenkt på aircondition/skyggemuligheter..

Pass på å ikke reise når det er for varmt, bebiser tåler det dårlig! Jeg ville ikke reist midt i fellesferien nei... Heller til høsten når det ikke er så varmt! :) snakk med jordmor, hun kan sikkert gi deg gode råd!

Vi skal bestille oss sydentur i juli og kommer derfor til å reise med en liten en på 2-3 mnd.. (forhåpentligvis bare en i alle fall :p ).. skal til Kypros og tar direktefly selvfølgelig..

(Dette er vårt første barn, men skal reise med foreldrene mine og broren min og familien (barn på 3 år og snart 5 år når vi reiser)
Tenkte å gjøre det samme :) Til Spania .

Då klart er det viktig å passe på temperaturen på babyene. Men tenker og at millioner er jo født i den varmen. Så med tiltak for å holde dei kaldest mulig i varmen, så tenker jeg at det bør jo gå greit. Vi skal nok selv ut å reise når ungen er 2-3 måneder. For gifter oss 4 juli 15, så ønsker jo bryllupsreise også :-P hehe

Vi skal bestille oss sydentur i juli og kommer derfor til å reise med en liten en på 2-3 mnd.. (forhåpentligvis bare en i alle fall :p ).. skal til Kypros og tar direktefly selvfølgelig..

Datteren vår var rundt 9mnd første gang vi reiste til (tror det var) Kypros. Ingen problem, de har jo barn der også :-D Flyturen gikk bra med amming opp og ned, ellers sov hun resten av tiden.. Der nede hadde vi med MME, to pakker grøt og litt fruktpure.. Og kjøpte vannet vi lagde grøt av (ikke aktuelt for dere) :-D Jeg tror det blir hva dere legger i det selv, om dere ikke stresser over barnet tror jeg barnet vil kose seg på tur :-D

Alt går :) Må bare planlegge godt! :p
Små babyer tåler ikke varme noe særlig så det er viktig og tenke på. Hvis du skal amme så få i deg nok væske! Ta med mme og utstyr hjemmefra, du får ta med melk inn på flyet hvis de får se at du smaker mp den/drikker litt i kontrollen :) God hygiene, mye ukjente basselusker der. Og undersøk hvor du kan få medisinsk hjelp på forhånd. Det er ekstra kostnader når du skal ha med vogn på flyet også.

Første tanke er at du er tøff som planlegger sydenferien med en så liten baby :p Er selv førstegangs og det tror jeg aldri jeg hadde turt ;) Har dessverre ingen tips eller råd!

Har med meg mamma og svigerinne med barn.. alene tror jeg ikke det nei ;-)

Jeg ville ikke ha reist i den varmeste perioden med et så lite barn.. Vi reiste til Gran Canaria i oktober/november med førstemann da hun var fire mnd.og det var ingen spesiell hyggelig opplevelse. Det var unormalt varmt der da og hun fant seg aldri helt til rette. Slet med å sovne på dagen og det var alt for varmt om kvelden. Varmen er også enda mer intens enn det opplevde midt på sommeren. Vi har pleid å reise sydover minimum tre ganger i året, så har litt erfaring med det..
Små barn tåler også ac veldig dårlig, så vi valgte å ikke bruke den når vi var i rommet.. Føler jeg brukte hele ferien på å forsøke å gjøre det minst mulig ubehagelig for henne. Vi koste oss selvfølgelig også, men nå når jeg vet dette vil jeg ikke reise med et så lite barn igjen..

Man er jo forskjellige og alt går jo som noen sier, men jeg vil ihvertfall ikke anbefale det. Denne gang skal vi reise i oktober/november igjen, men da er jo prinsen over 7 mnd.og det tror jeg blir en helt annen opplevelse i tillegg til at det forhåpentligvis ikke er for varmt..

Takk for gode råd. Vi har leid et feriehus med eget basseng, så kommer nok til å være der på det varmeste (ta pause inne med aircondition) for bebisen.. ellers blir det nok skyggemuligheter hele tiden ja.. det med medisinsk hjelp er jo greit å tenke på og kommer nok til å snakke med jordmor også..

Skjekket norwegian sine sider og får med barnevogn og evnt bilstol gratis på turen..

Så deilig med sydentur :-) Jeg har reist mye med barnet vårt på 2,5 år nå, både i Europa og Asia. Første reisen var når han var tre måneder.

I tillegg til alle tipsene over her så har jeg et nytt et. Kjøp en bøtte når du kommer frem og fyll den med litt vann. Der kan babyen "sitte" og bade, da får h*n kjølt seg ned. Vannet i bassengene er ofte i solen og ikke så varme som babyer må ha det, så vi brukte bøtte mye :) Kjøl ned babyen før h*n skal sove, da sover de ekstra godt. Også syns jeg beliggenhet på rommet har mye og si. Det å kunne ha babyen sovende inne i aircondition men du er rett utenfor i solen gjør at du slipper å være i skyggen hele ferien :-) Det koster som regel litt mer men absolutt verdt det! Ellers vil jeg si at min opplevelse er at det er enkelt å ha med små barn på tur. Bruk bæresele på flyplassen, da trenger du ikke vognen før du får bagasjen. Bare stress og måtte drasse på mye. Pupp/flaske ved letting og landing gjør at babyen ikke får vondt i ørene.

Jeg tenker at det bare er å glede seg :-)

Takk for gode råd. Vi har leid et feriehus med eget basseng, så kommer nok til å være der på det varmeste (ta pause inne med aircondition) for bebisen.. ellers blir det nok skyggemuligheter hele tiden ja.. det med medisinsk hjelp er jo greit å tenke på og kommer nok til å snakke med jordmor også..

Skjekket norwegian sine sider og får med barnevogn og evnt bilstol gratis på turen..
Ville absolutt tatt med bilstol, de har et helt annet forhold til barn og sikkerhet i bil, så ikke sats på å få låne noe. Mer du heldig så er det et ledig sete på flyet sånn at du kan bruke det der. Ellers vil jeg anbefale denne til flyturen: http://barnombord.no/nettbutikk/index.html#!/~/product/category=4740112&id=8449051

Så deilig med sydentur :-) Jeg har reist mye med barnet vårt på 2,5 år nå, både i Europa og Asia. Første reisen var når han var tre måneder.

I tillegg til alle tipsene over her så har jeg et nytt et. Kjøp en bøtte når du kommer frem og fyll den med litt vann. Der kan babyen "sitte" og bade, da får h*n kjølt seg ned. Vannet i bassengene er ofte i solen og ikke så varme som babyer må ha det, så vi brukte bøtte mye :) Kjøl ned babyen før h*n skal sove, da sover de ekstra godt. Også syns jeg beliggenhet på rommet har mye og si. Det å kunne ha babyen sovende inne i aircondition men du er rett utenfor i solen gjør at du slipper å være i skyggen hele ferien :-) Det koster som regel litt mer men absolutt verdt det! Ellers vil jeg si at min opplevelse er at det er enkelt å ha med små barn på tur. Bruk bæresele på flyplassen, da trenger du ikke vognen før du får bagasjen. Bare stress og måtte drasse på mye. Pupp/flaske ved letting og landing gjør at babyen ikke får vondt i ørene.

Jeg tenker at det bare er å glede seg :-)

Tusen takk for svar og masse gode tips! Kjempesmart å kjøpe en bøtte - det skal jeg absolutt gjøre. Og som jeg skrev over har vi hus med eget basseng, så går fint an at babyen kan sove inne mens vi er ute :-)

Tenker litt på det samme selv, vi er bedt i bryllup i juli å det er i Hellas. Vi har veldig lyst å reise men klarer ikke bestemme oss om vi tørr med tanke på at babyen er så liten da.

God tur! Har reist masse med storesøster. Aldri vært noe problem. Med god planlegging og evnen til å ta ting på sparket, så går det helt fint. Det fødes og oppdras barn overalt i verden, da kan man også dra på ferie dit :)

Det anbefales å vente til babyen har fått første grunnvaksine før man reiser. Det er vel rundt 3mnd?

Hvis du ikke ammer, så bruk flaskevann i MME. Anbefaler sterkt å ha eget sete til babyen, da kan h*n sove der og du slipper å ha babyen på fanget på hele flyturen. + at kan ha mulighet til å ha med bilstol. Husk at slike små skal helst ikke bruke solkrem, så ha med UV drakt, evt klær som beskytter hele kroppen.

Ta med dyne hjemmenfra, har opplevd så mange ganger at barna ikke får ordentlig dyne. Pluss at hvis det er et sengetrekk som babyen har brukt litt hjemme så lukter den seg selv og den nye plassen blir ikke så ukjent.

Back
Topp