reise med fly

Comma

Betatt av forumet
jeg og prinsen skal reise med fly for første gang sammen, er det noen som har noen gode fly/reisetips ??[:D]

jeg følger med her jeg.. skal kanskje reise til amsterdam i påsken og syden i høst...

Hengerr meg også på her, da vi skal til svalbard i mars :)

amme eller gi flaske når flye skal lette [;)]

Tja, vi har vært ute og flydd tur/retur med lillegutt og kan jo dele litt erfaringer:

* babyen skal sitte på fanget under flyturen, men det kan være greit å ha han i bilsetet på flyplassen. Bilsetet leveres til kabinpersonalet i det dere går ombord.
* vi fikk en PramPack til jul og den brukes til å beskytte vogna under transporten. Les mer på www.prampack.com. Veeeeldig greit å ha, synes vi.
* Sang og bysset under takeoff og brukte smokk. Vi var redde for at babyen skulle få vondt trykk i ørene, men den gikk heldigvis bra. Ammet oppe i lufta.

Det var i grunn mest stress med bagasjelevering og parkering, men alt går bra så lenge man planlegger.

Lillegutt sov mesteparten av turen, veldig glad for det!

Sikkert flere som har gode tips. Kanskje dere skal stille litt mer konkrete spørsmål i forhold til flytur? Da blir det enklere å svare[:)]

amme eller gi flaske når flye skal lette

Det tenkte vi å gjøre, men måtte ha lillegutt på fanget med ryggen tett inntil magen min, festet med sikkerhetsbelte. Vanskelig å amme da. Reiste med widerøe i jula.

ORIGINAL: Prestefrua

Tja, vi har vært ute og flydd tur/retur med lillegutt og kan jo dele litt erfaringer:

* babyen skal sitte på fanget under flyturen, men det kan være greit å ha han i bilsetet på flyplassen. Bilsetet leveres til kabinpersonalet i det dere går ombord.
* vi fikk en PramPack til jul og den brukes til å beskytte vogna under transporten. Les mer på www.prampack.com. Veeeeldig greit å ha, synes vi.
* Sang og bysset under takeoff og brukte smokk. Vi var redde for at babyen skulle få vondt trykk i ørene, men den gikk heldigvis bra. Ammet oppe i lufta.

Det var i grunn mest stress med bagasjelevering og parkering, men alt går bra så lenge man planlegger.

Sikkert flere som har gode tips. Kanskje dere skal stille litt mer konkrete spørsmål i forhold til flytur? Da blir det enklere å svare[:)]

hmm....ringte norwegian og spurte om jeg kunne ha med bilstolen frem til flyet og hun sa "nei, må sjekke den inn på vanlig måte"[:-][:-]
æsj...kan d være hun ikke forsto hva jeg mente?[8|]

hmm....ringte norwegian og spurte om jeg kunne ha med bilstolen frem til flyet og hun sa "nei, må sjekke den inn på vanlig måte"
æsj...kan d være hun ikke forsto hva jeg mente?

Hmmm.... Det var rart. Ingen som reagerte på det på flyplassen når vi styrte på. Selv ikke gjennom sikkerhetskontrollen. Det var til og med en dame som hadde med seg en enkel trillevogn til gutten sin som hun leverte til kabinpersonalet. Kanskje de har forskjellige rutiner?

min får mme... hvor mye pulver kan jeg ta med? MEN d er nutramigen og vi har den på blå resept skal jeg ta med den da og en uåpnet boks av nutramigenen?

Bæresele er greit å ha på flyplassen. Kan bli lenge å bære fra man gir fra seg vogna og til man får den igjen... Gi smokk når flye skal ta av, det hjelper mot trykket i ørene! Jeg har aldri hatt problemer med storesøster, hun har aldri grått på flyet. Var ca 3,5 mnd på første turen. Er forresten stellebord på flye, me husk å ta med håndkle i stelleveska! 

Har flydd flere ganger med barn, null problem. Litt mat når man tar av, så sover de så fint, atte... jeg derimot!!! Jeg er pissredd!

amme eller gi flaske når flye skal lette

Det tenkte vi å gjøre, men måtte ha lillegutt på fanget med ryggen tett inntil magen min, festet med sikkerhetsbelte. Vanskelig å amme da. Reiste med widerøe i jula.

Reiste med norwegian og wideroe og fikk amme når som helst, altså ha henne i beltet sånn at hun lå i ammeposisjon. Fikk til og med pute til å ha under armen da jeg ammet under letting og landing. Mange erfarer at flyduren dysser ungen i søvn, jeg erfarte også dette. Hun ble sååå søvning med en gang. Veldig, veldig greit å ha henne i bæreselen på flyplassen! Syns personalet var veldig hjelpsomme med en gang de så at jeg hadde baby med meg.

Om du ikke får amme, kan du gi litt nesespray rett før dere tar av

amme selv om du må ha babyen i sele sittende på fanget. Bare vri litt på ham sånn at du får  ham inntil puppen, dvs. ligge til puppen med selen på. Man får det til på et vis. 

ORIGINAL: Comma

hmm....ringte norwegian og spurte om jeg kunne ha med bilstolen frem til flyet og hun sa "nei, må sjekke den inn på vanlig måte"[:-][:-]
æsj...kan d være hun ikke forsto hva jeg mente?[8|]

Mulig du må kjøpe et eget sete se,er norwegian vi har reist mest med,og det hender seg de er vrange.
Eneste jeg har fått med helt frem til flyet,er trilla til ALva Serine når hun brukte den.

ORIGINAL: lena89

min får mme... hvor mye pulver kan jeg ta med? MEN d er nutramigen og vi har den på blå resept skal jeg ta med den da og en uåpnet boks av nutramigenen?

Ta med det pulveret du trenger,men vær forberedt på at du må smake på det [;)]

Sikkert flere som har gode tips. Kanskje dere skal stille litt mer konkrete spørsmål i forhold til flytur? Da blir det enklere å svare
sign[;)]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

åja på secutity liksom? Fordi de tror at det e narkotika?

ORIGINAL: Soul

Vil tro det ja...
Som regel får man jo ikke ha med ting i flasker osv,hehe.
Men,en baby MÅ jo ha mat,såeh da gjør man det sånn.
Jeg måtte smake på mme pulveret til mini,ikke at jeg forstod grunnen,for jeg kunne jo bare ha smule drugs,og lata som om jeg syns det smakte greit,haha [8|]

ORIGINAL: Soul

Vil tro det ja...
Som regel får man jo ikke ha med ting i flasker osv,hehe.
Men,en baby MÅ jo ha mat,såeh da gjør man det sånn.
Jeg måtte smake på mme pulveret til mini,ikke at jeg forstod grunnen,for jeg kunne jo bare ha smule drugs,og lata som om jeg syns det smakte greit,haha [8|]

hahaha æsj tror kanskje jeg tar med en uåpnet boks så kanskje jeg slipper d.. men må jeg så må jeg..

Back
Topp