reise med fly

men hva gjorde du mens du venta på flyet.. var du så heldig at mini ikke ville ha mat da? for du har jo ikke lov å ha vann med deg.... og på flyet kokte de kanskje vann te deg? for det er vel heller ikke lov å ha ferdigpakker med, de er jo flytende.

ORIGINAL: Soul

men hva gjorde du mens du venta på flyet.. var du så heldig at mini ikke ville ha mat da? for du har jo ikke lov å ha vann med deg.... og på flyet kokte de kanskje vann te deg? for det er vel heller ikke lov å ha ferdigpakker med, de er jo flytende.

Fikk ha med vann ja...Forklarte bare at det vannet var kokt som det skulle til babyen,hehe.De har LITT forståelse for tin da,hehe [:D]
Babymat tror jeg de tøyer litt reglene på [;)]

vil tro at du får med ferdigblanda nan i kartong...

ORIGINAL: werana

Man gjør det...
Har reist såpass med fly med unge,og de fleste flyplasser er ganske runde der asså.
Men,som sagt man kan rissikere å måtte smake på det [:D]

ORIGINAL: Nøtteknekkern

ORIGINAL: werana

Man gjør det...
Har reist såpass med fly med unge,og de fleste flyplasser er ganske runde der asså.
Men,som sagt man kan rissikere å måtte smake på det [:D]

okey, ja får bare håpe det da. skal ned til sveits til våren og kanskje alene [&:] gruer meg allerede!
men da kan jeg jo bare ha med både kokt vann og ferdigkartonger og håper på at jeg finner et sted å varme det. på flyet er de vel så snill og varmer det.

Fikk beskjed i sikkerhetskontrollen at man kunne ha mat på glass eller pakker med ferdigblandet mme.. men da måtte de se at glassene og pakkene ikke var åpnet :)
Vi brukte bæresele på snuppa, veldig praktisk!
Ho sovna før vi tok av og våknet bare når vi mellomlanda, men sovna før vi rakk å ta av igjen :)

Det jeg gruer meg mest til er bæringa av lillegutt på gardermoen, skal mellomlande der og vente noen timer...
Synes det er tungt å ha han i bæreselen, også er den nesten for liten for han[:D]

ellers noen tips til hva jeg bør ha i håndbagasjen?? utenom håndkle.

ORIGINAL: Thomas toget

Har flydd flere ganger med barn, null problem. Litt mat når man tar av, så sover de så fint, atte... jeg derimot!!! Jeg er pissredd!

Sign!! [:'(] Jeg skal ut å fly alene med mini i påska..... gruer meg ikke til hvordan det er å ha han med, bare til selve flyturen....[&:]

ORIGINAL: Comma

Det jeg gruer meg mest til er bæringa av lillegutt på gardermoen, skal mellomlande der og vente noen timer...
Synes det er tungt å ha han i bæreselen, også er den nesten for liten for han[:D]

ellers noen tips til hva jeg bør ha i håndbagasjen?? utenom håndkle.

når jeg har reist med jenta vår har jeg hatt med skift til henne og meg (i tilfelle ho spydde), ferdigblanda nan i uåpna kartong, uåpna middagsglass, grøtpulver i sånn porsjoneringsboks,tott og kos.. :)
har som regel hatt beco beresele til ho men sist hadde jeg ei lita trille som jeg fikk ha med helt ut til flyet:) jeg flyr som regel med widerøe

skal du fly utenlands så kan du gå og låne trille, leverer den bare ved utgang.
Babymat kan du ta med gjennom sikkerhetskontrollen. De godtar det til barnet er 2 år. Ta med det du trenger til reisen. og de vil kanskje be deg smake på det.
Jeg synes det er lettest å ha mini i bæresele til man kommer gjennom sikkerhetskontrollen, og så gå og låne tralle. Noen har med egen vogn og får ta den med på flyet når den leveres med gaten. Men det varierer kanskje fra flyselskap til flyselskap, og fra land til land. Jeg har aldri gjort det, så er ikke sikker.

I håndbagasjen, har du det du ville ha i stelleveska(f.eks. en body, strømpebukse og en heldress,lue, ullsokker, lite teppe. våtservietter, engangsstelleunderlag, bleier, håndsprit). Jeg har med stelleveska og legger oppi pass og penger, en banan e.l. og så kjøper jeg ei vannflaske til meg når jeg har kommet gjennom sikkerhetskontrollen. Husk pass til lille.

På flyet ammer du når du letter og når du lander, og hvis ikke du ammer, så gi drikke. Kjempeeffektivt for å hindre vondt i ørene. De vil heller ikke få vondt hvis de sover. Du må ha babyen i sele oppå fanget ditt når du letter og lander, men du klarer å amme for det. bare å vri litt på babyen så den ligger i armkroken istedet for rett opp og ned. Jeg føler de selene er mest for syns skyld i et fly. Og rett før man lander så pleier jeg å holdet barnets hode godt fast så det ikke får noe sleng på seg tilfelle litt hard landing, og retter han litt opp inntil meg.

Du kan fint ha med deg ferdigblana flasker med mme igjennom sikkerhetskontrollen. Alt flytende til baby/barn opp til 2 år. Du må muligens smake, ellers lukter som regel sikkerhetskontrolløren på det. Du kan også bli bedt om å vise pass om barnet ser i grenseland ut 2 år.
Husk å ta alt flytende ut av bag/koffert/veske. [:)] God tur!
(jobber der så, I know)[:D]

Skal avgårde med fly i februar også er jeg så redd vogna skal bli ødelagt.. Noen som har opplevd det? Reiser veldig sjelden med fly så gidder ikke kjøpe prampack for en flytur..

ORIGINAL: bebbimagan!

Skal avgårde med fly i februar også er jeg så redd vogna skal bli ødelagt.. Noen som har opplevd det? Reiser veldig sjelden med fly så gidder ikke kjøpe prampack for en flytur..

Du kan leie PramPack på Gardermoen for 250/300 kr pr. uke. Så det på Finn.no når jeg var inne der for å se etter noen brukte til salgs. For oss vil det helt klart lønne seg å kjøpe, for vi skal ut å fly 4 ganger bare fra mai-september i år.

ORIGINAL: milla1986

Du kan fint ha med deg ferdigblana flasker med mme igjennom sikkerhetskontrollen. Alt flytende til baby/barn opp til 2 år. Du må muligens smake, ellers lukter som regel sikkerhetskontrolløren på det. Du kan også bli bedt om å vise pass om barnet ser i grenseland ut 2 år.
Husk å ta alt flytende ut av bag/koffert/veske. [:)] God tur!
(jobber der så, I know)[:D]

det er bra at du sa det, da må det jo stemme siden du jobber der [:)]

Back
Topp