Reise hjem med engang

Ja det må man, men det gjøres vel ikke før på dag 4 (som regel) så de fleste må vel tilbake likevel?

Næij, hos oss på sykehuset jeg har vært så har man en dag tatt blodprøve i foten, legen har sett på dem og siste dag (dag tre) tatt hørseltest, aldri måtte tilbake.. Jg kunne tenkt meg å dra hjem med en gang mn har ca 1t å kjøre hver vei og orker ikke kjøre frem å tilbake... Blir bare mer stress.. :( mn kunne tenkt mg hjem med en gang...

Næij, hos oss på sykehuset jeg har vært så har man en dag tatt blodprøve i foten, legen har sett på dem og siste dag (dag tre) tatt hørseltest, aldri måtte tilbake.. Jg kunne tenkt meg å dra hjem med en gang mn har ca 1t å kjøre hver vei og orker ikke kjøre frem å tilbake... Blir bare mer stress.. :( mn kunne tenkt mg hjem med en gang...
Ja, det skjønner jeg. Jeg hadde heller ikke orka å kjøre så lenge en ekstra tur. Men her tas de prøvene først etter 3-4 dager, er ikke helt sikker på hvor lenge. Drar uansett hjem dagen etter fødselen og reiser inn igjen til prøvene, siden vi bor så nærme sykehuset.

Men da må du vel tilbake å ta blodprøver, sjekke hørsel, legesjekken?
Legesjekk må ein vel ta før ein får lov å reise heim uansett.

Vi reiste heim etter to døgn med dei to første, men måtte likevel tilbake for å ta blodprøve 1-2 dagar etterpå.

Når vi no har tenkt å benytte oss av jordmor heim-tilbudet truuuur eg vi får tatt blodprøve på heimebesøk, så vi slepp å dra tilbake til sjukehuset.

Legesjekk må ein vel ta før ein får lov å reise heim uansett.

Vi reiste heim etter to døgn med dei to første, men måtte likevel tilbake for å ta blodprøve 1-2 dagar etterpå.

Når vi no har tenkt å benytte oss av jordmor heim-tilbudet truuuur eg vi får tatt blodprøve på heimebesøk, så vi slepp å dra tilbake til sjukehuset.

Her taes ikke hørseltesten før siste dag.. Ikke gjort d med de to andre i allefall... Vet ikke om d fins sånn tilbud her...

På mitt sykehus er det bare enerom, så jeg får garantert ligge alene... jeg tror jeg vil bli der i 3-4 dager.... var veldig fornøyd med det sist gang :) kanskje jeg føler annerledes nå som jeg har en gutt som venter på meg hjemme, men jeg skal ha keisersnitt så det er ikke sikkert jeg er i form til å dra hjem :)
Hadde ikke dratt hjem tidlig etter keisersnitt nei, har to fra før og skal ha keisersnitt nå, tar tid å komme seg da,og greit å få litt hjelp i starten.

Vi får lage en ny tråd når alle har født og se hvor lenge folk faktisk ble på sykehuset i forhold til hva man forestiller seg nå ;-)

Ja det må man, men det gjøres vel ikke før på dag 4 (som regel) så de fleste må vel tilbake likevel?

Dag to er vanlig. Aldri hørt om noen som må tilbake med mindre de reiser tidlig eller det er noe ekstra.

Dag to er vanlig. Aldri hørt om noen som må tilbake med mindre de reiser tidlig eller det er noe ekstra.
Mulig det er endringar, eg fødde jo sist i 2007. Då måtte vi tilbake, sjølv om vi var der i to døgn. Haukeland. Får sjå kva som skjer denne gongen.

Her taes ikke hørseltesten før siste dag.. Ikke gjort d med de to andre i allefall... Vet ikke om d fins sånn tilbud her...
Viss eg får benytte meg av jordmor heim, blir hørselstesten tatt heime:

"Innhald i oppfølginga

I løpet av dei fyrste 5 dagane kjem jordmor på heimebesøk eller du får tilbod om ambulant kontroll og oppfølging på Jordmorbasen 2. etasje på spesialistsenteret. Oppfølginga tilpassast individuelle behov. Ønskjer du ikkje heimebesøk, kan me hjelpe deg på jordmorbasen/helsestasjon.

Jordmor tar nyfødtscreening, høyretest, vektkontroll, gulsotmåling, og foreldre får rettleiing om ernæring og stell av den nyfødde. Mor vil få ammerettleiing, barselkontroll og høve til å prate om fødselen.

Vansklege kjensler etter graviditet og fødsel er ikkje uvanleg. Jordmor og helsesøster er støttespelarar som kan tilby deg ekstra oppfølging i barseltida. Mellom anna kan vi henvisa til samlspill og meistringsgrupper, cos-kurs og rask psykisk helsehjelp, samtalepoliklinikk mor- og barn samt gje tilbod om etter- og støttesamtalar ved helsestasjon.

Målgruppe

Barselkvinner, nyfødde og familien."

Hadde ikke dratt hjem tidlig etter keisersnitt nei, har to fra før og skal ha keisersnitt nå, tar tid å komme seg da,og greit å få litt hjelp i starten.
Dro hjem på dag 2 med førstemann, etter keisersnitt. Gikk så fint og følte det var lettere å slappe av hjemme - sammen med mannen. Han fikk jo ikke overnatte på barsel og hotell var ikke aktuelt med keisersnitt..
Og syns det faktisk tok lenger tid å komme seg etter vaginal fødsel:p Da hadde jeg jo plutselig vondt i underlivet, ikke bare et sår på magen:p :)

Dro hjem på dag 2 med førstemann, etter keisersnitt. Gikk så fint og følte det var lettere å slappe av hjemme - sammen med mannen. Han fikk jo ikke overnatte på barsel og hotell var ikke aktuelt med keisersnitt..
Og syns det faktisk tok lenger tid å komme seg etter vaginal fødsel:p Da hadde jeg jo plutselig vondt i underlivet, ikke bare et sår på magen:p :)
Hehe, ja et sår på magen, bare, de kutter gjennom muskler og alt, men det er jo forskjell på folk, har to unger hjemme så skal helt klart bli til jeg føler meg klar. Blir jo noe annet når man har ro og fred hjemme. .....Jeg fikk bo på barsel hotell fra 2. dag begge mine keisersnitt også da.....

Hehe, ja et sår på magen, bare, de kutter gjennom muskler og alt, men det er jo forskjell på folk, har to unger hjemme så skal helt klart bli til jeg føler meg klar. Blir jo noe annet når man har ro og fred hjemme. .....Jeg fikk bo på barsel hotell fra 2. dag begge mine keisersnitt også da.....
Hadde jeg bodd på hotellet ville det kanskje vært annerledes, men det får man ikke ved keisersnitt her..
Syns vi alle skal bli til vi er klare til å dra hjem:) ;)

Back
Topp