Reise hjem med engang

På mitt sykehus er det bare enerom, så jeg får garantert ligge alene... jeg tror jeg vil bli der i 3-4 dager.... var veldig fornøyd med det sist gang :) kanskje jeg føler annerledes nå som jeg har en gutt som venter på meg hjemme, men jeg skal ha keisersnitt så det er ikke sikkert jeg er i form til å dra hjem :)

Med første var vi inne 5 dager, men denne gangen vil jeg hjem dagen etterpå. Vil hjem og slappe av, og ikke minst ha storesøster sammen med oss. :)

Jeg fikk nr 3 nå og ble på barsel i 3 døgn. Ikke for min del, men for babyen. Å ligge på barsel på Ahus er i alle fall alt annet enn ferie, i hvert fall om du møter på de "rette" jordmødrene. Var utslitt når jeg kom hjem.

Uansett, jeg opplevde at jenta mi ble blå pga fostervann/slim to ganger mens jeg var der, og hun gikk fra fint blodsukker til veldig lavt veldig fort på dag to. Da er det greit å være på sykehuset. Så fikk jeg heller hvile ut når jeg kom hjem.

Lurt å være åpen for at alt ikke går etter planen og det man ønsker tenker jeg.. Er mye man kan trenge hjelp til og har spørsmål om, spesielt som førstegangs.

Blir så lenge det er nødvendig, men vil nok fortest mulig hjem til de andre barna! :)
Rolig, fin tid på barselhotellet sist syns jeg, men borte "bra, hjemme best" - og liker ikke sykehus spesielt godt.. ;)

Jeg blir de dagene de tilbyr, mest pga tryggheten av å være dær om det skulle skje noe men også fordi jeg vil at jeg og babyen skal få de første dagene i fred og ro.

Har en mammadalt på snart 3 som krever sitt. Blir nok å henge fingrene i når vi kommer hjem. :)

Var hos jordmor idag. Hon jobbar og på barselhotellet. Eg fick strengt beskjed av henne. Nå er du riktig EGOISTISK å stannar der i 3 dagar å tar deg tid till den lille og deg selv.
Spisa. Amma og sova e de du ska gjøra dom her 3 dagarna. Då de kommer eg gjøra :-) stanna i 3 dagar
Bra tenkt og helt rett sånn i forhold til hvilke fasiliteter det høres ut som dere har tilgjengelig. I vårt tilfelle er sjangsen meget stor for at det blir langt fra noe avslapping å bli de tre dagene ut :( med få enkeltrom og dårlig erfaring med nr 1 har jeg ikke stort håp om 3 fine dager på barsel.

Bra tenkt og helt rett sånn i forhold til hvilke fasiliteter det høres ut som dere har tilgjengelig. I vårt tilfelle er sjangsen meget stor for at det blir langt fra noe avslapping å bli de tre dagene ut :( med få enkeltrom og dårlig erfaring med nr 1 har jeg ikke stort håp om 3 fine dager på barsel.
Uff då, vad var det som gjorde att du har dårlig erfaring.??
Problemet her er att eg sliter å sova andra platser æn hemma . Annars ska eg prøva slappa av før de får ja inte gjort hemma med 2 st under 3,5 år.

Uff då, vad var det som gjorde att du har dårlig erfaring.??
Problemet her er att eg sliter å sova andra platser æn hemma . Annars ska eg prøva slappa av før de får ja inte gjort hemma med 2 st under 3,5 år.
Etter en stressende graviditet med mye hengende rundt meg fikk jeg en dårlig fødselsopplevelse, deretter ble jeg lagt på 4 mannsrom med en baby som mildt sagt ikke var av de roligste. Formen min var dårlig, psyken min var nok enda værre og jeg trivdes ikke et minutt verken med situasjonen eller å skulle ta vare på en liten baby. Jeg tenkte bare på om vi forstyrra de andre og fikk ikke slappe av i det hele tatt. De ville og styre hele showet og bestemme alt når jeg var det, de tok ikke hensyn til noe som het autonomi.

Jeg ble i 3 dager. Mye rart som kan skje de første dagene og da kan det være fint å være på sykehuset. Jenta vår fikk gulsott og måtte følge opp de neste dagene. Fint å ha noen å spørre om alt og ingenting, særlig når man er førstegangs. Tror nok ikke jeg hadde følt meg trygg hvis jeg hadde dratt hjem med en gang. Og som andre her også sier så må man være åpen for at mye rart kan skje og at ikke ting blir som man tenker.

Etter en stressende graviditet med mye hengende rundt meg fikk jeg en dårlig fødselsopplevelse, deretter ble jeg lagt på 4 mannsrom med en baby som mildt sagt ikke var av de roligste. Formen min var dårlig, psyken min var nok enda værre og jeg trivdes ikke et minutt verken med situasjonen eller å skulle ta vare på en liten baby. Jeg tenkte bare på om vi forstyrra de andre og fikk ikke slappe av i det hele tatt. De ville og styre hele showet og bestemme alt når jeg var det, de tok ikke hensyn til noe som het autonomi.
UFF då :( sender deg en klem .
Hoppas verkligen du får det bedre denna gang :-)

Jeg ble i 3 dager. Mye rart som kan skje de første dagene og da kan det være fint å være på sykehuset. Jenta vår fikk gulsott og måtte følge opp de neste dagene. Fint å ha noen å spørre om alt og ingenting, særlig når man er førstegangs. Tror nok ikke jeg hadde følt meg trygg hvis jeg hadde dratt hjem med en gang. Og som andre her også sier så må man være åpen for at mye rart kan skje og at ikke ting blir som man tenker.
Må man bli så må man blir. Ja mye kan skje men da reiser vi tilbake bare :)
Kanskje litt for selvsikker men blir nok ikke mammen som er usikker og med 100 spørsmål, og er det noe ikke en telefon samtale kan løse reiser vi til sykehuset :)

Synst ikkje det er egoistisk og reise hjem fort vis alt er bra. Eg for min del sover dårlig andre plasser og slapper mye bedre av hjemme. Blir og stressa når andre passer barna. Så om helsa mi eller babyen sin ikkje er god nokk blir vi lenger. Men sender mannen hjem til barna og hunden evt. Og da er det heller ikkje kjekt og ligge der alene. Eg vil veldig gjerne hjem fort. Men blir sikkert 1 døgn. Kommer an på når på døgnet er føder

Men da må du vel tilbake å ta blodprøver, sjekke hørsel, legesjekken?
Ja det må man, men det gjøres vel ikke før på dag 4 (som regel) så de fleste må vel tilbake likevel?

Vi reiser hjem i morgen, cs 48 timer etter fødsel. Da er alle tester etc utført, er slik de vanligvis gjør det for andregangsfødende på Ullevål

Back
Topp