Reise bort fra mannen i uke 36-37

september-mamma

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg tenkte kanskje å ta et par dager hos mamma til uka, hun bor ca 3 timer herfra. Men så skjønte jeg på min kjære at han syntes det var litt dumt, selv om han sa jeg bare kunne dra. Han er jo redd for at HVIS det skulle bli fødsel så har han 3 timer kjørevei, i tillegg til den tiden det tar han å avslutte en jobb som kanskje er 1-2 timer unna hjemme for alt vi vet :-P (transport) Hadde ikke tenkt på det og skjønner han jo. Men sjansen er jo så liten.. Hadde dere reist eller?

Sniker fra oktober :) Er du førstegangs? Det skal vel godt gjørest at han ikke rekker frem dersom det skulle skje noe da, er det annet sykehus også? Jeg tror jeg ville reist :)

Jeg hadde tenkt motsatt. Hadde du syntes det var OK at han dro bort et par dager med ca 3t kjørevei unna? Setter jeg meg inn i _den_ situasjonen hadde jeg nok sagt det samme; det går garantert bra, men helst ikke. Og til mer jeg tenker på det....nei, jeg hadde nok innerst inne ikke likt det. Går litt på å respektere hans følelser knyttet til det å få være med på 'hele' løpet, tenker jeg.

Jeg er førstegangs, har bare fått små antydninger om at jeg kanskje føder tidligere (men kan jo like godt gå over!) Sjansen er jo så liten.. Men det hadde vært en utrolig kjip situasjon for oss begge om vi ikke var sammen HVIS HVIS.. ;-) Da blir det annet sykehus. Og det kan som sagt ta mannen 6 timer i verste fall før han er på plass! Ser mamma mye, er mest fordi det hadde vært deilig å gjort noe annet et par dager da jeg har vært sykemeldt en stund :-)

Jeg hadde tenkt motsatt. Hadde du syntes det var OK at han dro bort et par dager med ca 3t kjørevei unna? Setter jeg meg inn i _den_ situasjonen hadde jeg nok sagt det samme; det går garantert bra, men helst ikke. Og til mer jeg tenker på det....nei, jeg hadde nok innerst inne ikke likt det. Går litt på å respektere hans følelser knyttet til det å få være med på 'hele' løpet, tenker jeg.

Ja jeg er helt enig med deg, og jeg og han er ikke uenige om noe på den biten. Men så er vi begge sånn "MEN, det skjer jo sikkert ikke" ;-) Hadde han sagt tydelig at han ikke ville hadde jeg ikke vurdert det, men han har gitt grønt lys nå. Nå er det mest en vurdering om JEG vil ta den sjansen ;-) Veier mot å bli hjemme.. Men synes uansett det er interessant å høre andres syn på liknende saker :-)

Her skal mannen på jakt i midten av september, jeg har termin 4. oktober. Så da er jeg 38+0. (shit, har ikke tenkt på det før..) Jeg er også førstegangs, og fått beskjed om at ting kan skje før. Min mor har fått 2-3 uke før. Jeg tenker vi får bare se ann formen min før han skal dra. Det er vel også ca 3 timer unna, men hovedproblemet er at det er 2 ferger... :)

Her skal mannen på jakt i midten av september, jeg har termin 4. oktober. Så da er jeg 38+0. (shit, har ikke tenkt på det før..) Jeg er også førstegangs, og fått beskjed om at ting kan skje før. Min mor har fått 2-3 uke før. Jeg tenker vi får bare se ann formen min før han skal dra. Det er vel også ca 3 timer unna, men hovedproblemet er at det er 2 ferger... :)

Oi! Den hadde jeg nok personlig ikke tatt sjansen på! :-P Ikke i uke 38... Jeg er 36+4 hvis jeg skulle reist.

Ja jeg er helt enig med deg, og jeg og han er ikke uenige om noe på den biten. Men så er vi begge sånn "MEN, det skjer jo sikkert ikke" ;-) Hadde han sagt tydelig at han ikke ville hadde jeg ikke vurdert det, men han har gitt grønt lys nå. Nå er det mest en vurdering om JEG vil ta den sjansen ;-) Veier mot å bli hjemme.. Men synes uansett det er interessant å høre andres syn på liknende saker :)

Vrient dilemma så jeg vet faktisk ikke hva jeg hadde endt opp med ;) Men drar du ikke sitter du sikkert på overtid og rister på hodet av deg selv (og meg :p).

Oi! Den hadde jeg nok personlig ikke tatt sjansen på! :p Ikke i uke 38... Jeg er 36+4 hvis jeg skulle reist.

For å si det slik så visste jeg faktisk ikke at jeg var i uke 38 før jeg skrev det til deg :p Han sa i går at han var på jakt på bursdagen sin (16.sept). "Javel" tenkte jeg :p Dette skal jeg nok spørre mer om når han kommer hjem straks :p

Nå ble jeg og mamma enig om å spare det besøket, det var ikke vanskelig for noen av oss det :-) Møtes i Oslo som er ca halvveis en dag isteden!

Han har vel kanskje ikke vært klar over det han heller Tepose! Du skal se at det kanskje ikke frister like mye med jakt når det demrer :-P

Jeg hadde nok tatt turen tror jeg.
Ta den så tidlig som du kan.
Skjønner godt mannen din men tenker at det er veldig kjedelig og ikke reise om babyen ikke kommer før du er på overtid.

Jeg var selv to netter på besøk hos en vennine i uke 38, hun bor tre timer unna. Mannen var skeptisk men vi snakket om det og jeg fikk overtalt han. Nå to uker etter og babyen fortsatt i magen er jeg veldig glad for at jeg reiste :)

Kan ikke heller din mor komme til dere? Da får dere vært sammen uten at du er langt fra mannen og sykehuset. Jeg fødte min første da jeg var 37+3 og fødselen tok 6 timer fra det startet og til hun var ute. Det er jo ikke alle førstegangsfødende som går på overtid og har lange fødsler. ;)

For å si det slik så visste jeg faktisk ikke at jeg var i uke 38 før jeg skrev det til deg :p Han sa i går at han var på jakt på bursdagen sin (16.sept). "Javel" tenkte jeg :p Dette skal jeg nok spørre mer om når han kommer hjem straks :p
Hadde nok ikke latt mannen stikke av noen plass bare 2 uker før termin! :p

spurte han nå, om han skulle jakte på bursdagen, og om han visste det var 2 uker før termin. Han mente det var 3 uker, og jordmoren sa jo i går at det pleier å ta lang tid for førstegangsfødende, og det var bare 2,5 time unna. Så han hadde faktisk tenkt over det. Jeg sa bare "hvis du tør det så" :p Samtidig går han og sier til familie og venner at han tror det skjer snart. :P kjenner han så godt at han kommer nok ikke til å dra, men litt facinerende hvordan hodet til mannfolka fungerer :p

Enig. :) Ville ikke reist hvis ikke han var komfortabel med det. Det handler om å respektere hverandres følelser. :)

Jeg hadde nok reist , men jeg fødte på overtid sist, og nå er jeg 38+4, og ingen tegn til baby her :p
Men skjønner jo at din mann syns det er litt dumt om det skulle skje noe.

Jeg tenker også at jeg ikke hadde gjort det ovenfor samboer! Han gleder seg jo sånn til fødsel og opplevelse av det og være med fra "starten" av.. Han vil jo ikke gå glipp av å bli pappa.. Og jeg hadde ikke synes det var greit at han hadde dratt bort så langt! Han ville ikke at jeg skulle dra opp på hytta, 4 timer unna, når jeg var i uke 35.. Og da måtte jeg nesten respektere det, skjønte jo at det hadde vært veldig langt!

Jeg er 36 +0 i dag. Vi bor i Lier og samboeren er nå i Trondheim på messe. Tar 7 t med bil og ca 1t (+1t med tog+bil/taxi) med fly tror jeg. For meg er dette helt greit. Han skulle egentlig dra før (han dro i går), tror han er litt enstelig for å dra langt nå. Men jeg sa at han burde dra og til slutt dro han.
Jeg går her med mensmirringer, stikkninger, kynnere og vondt i ryggen. Men man kan gå lenge sånn.. Så tror hun ikke kommer med det første...
Men kanskje det er like greit å spare på besøket nå som du sier dere har gjort, og heller vente til den lille er ute og kan være med ;)

Jeg tenker også at jeg ikke hadde gjort det ovenfor samboer! Han gleder seg jo sånn til fødsel og opplevelse av det og være med fra "starten" av.. Han vil jo ikke gå glipp av å bli pappa.. Og jeg hadde ikke synes det var greit at han hadde dratt bort så langt! Han ville ikke at jeg skulle dra opp på hytta, 4 timer unna, når jeg var i uke 35.. Og da måtte jeg nesten respektere det, skjønte jo at det hadde vært veldig langt!

Jeg har skrevet at jeg har full respekt for han, og hvis han hadde sagt nei så hadde jeg ikke vurdert det :-) Det var egentlig ganske greit for han, han bare minte meg litt på dette med fødsel ;-) Og så begynte jeg jo å tvile selv - og har valgt å bli hjemme fordi jeg ikke synes det var verdt det selv heller :-)

Back
Topp