Reise bort fra baby?? Hmm..

Molte

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg har fått spørsmål om å være med på en venninnetur ei helg i januar. Vesla er da ca 11 mnd. Hva tenker dere om å reise fra babyen? Når er det greit? Noen som har erfaringer å dele?

Det hadde vært veldig moro, men det er en uvant tanke å skal reise fra henne så "lenge"! Pappan vil selvfølgelig være hjemme med henne. Hun får fortsatt pupp, litt dag og litt natt. Kan man bare gi henne flaske med mme i stedet? (Hun tar flaske og liker mme).
 
Jeg starter i jobb 31/12. Da blir jeg å reise bort annenhver helg fremover. Er ikke gøy, men har ikke betenkeligheter med det heller. Samboeren min har allerede tatt seg av mini i hele høst mens jeg har studert/vært i praksis, så han har full kontroll :)
 
Man må jo leve også. Kom deg bort en helg og kos deg ;) Det har du nok godt av :)
 
Ikke noe problem, så lenge du vil selv :D
Jeg var borte en langhelg første gangen når han var knappe 7 mnd, gikk kjempebra :) Og nå har jeg vært borte i snart 4 uker på jobb, og han er blitt 9 mnd :) Har og vært borte en del enkeltdager fra han var 3 mnd....
De gangene jeg var borte fra ham når jeg fremdeles ammet fikk han MME, og så pumpet jeg etter behov for å holde produksjonen oppe ;)
Kom deg avgårde og kos deg, det fortjener du :)
 
Er jo ikke noe problem så lenge du har ønske om det selv:) jeg har foreløpig ikke vært borte en eneste natt enda men det er kun fordi jeg ikke klarer og har heller ikke hatt behov:p det kan jo selvsagt bli problem hvis dere plutselig slutter med amming kun den helgen.. Så kanskje lurt å prøve en kveld før for å se hvordan hun reagerer når hun ikke får pupp. Her blir mini veldig sytete hvis det går for lang tid mellom amming.
 
Er jo ikke noe problem så lenge du har ønske om det selv:) jeg har foreløpig ikke vært borte en eneste natt enda men det er kun fordi jeg ikke klarer og har heller ikke hatt behov:p det kan jo selvsagt bli problem hvis dere plutselig slutter med amming kun den helgen.. Så kanskje lurt å prøve en kveld før for å se hvordan hun reagerer når hun ikke får pupp. Her blir mini veldig sytete hvis det går for lang tid mellom amming.
Jeg har heller ikke vært borte fra lillesøster. Blir ikke aktuelt før vi har sluttet med amming, men har man lyst har man lov :p Litt værre om ungen er 4 uker :p Nå syns jeg man skal ta seg en helg uten dårlig samvittighet.
 
Hvis du får til å pumpe så er jo ikke det noe problem. Jeg ville prøvd med at pappaen ga flaske på natt først da.

Jeg personlig ville ikke gjort det. Har erfaring med at seperasjonsangst ble værre. Har også lest nok om tillnytning til at jeg ikke drar fra barna mens de er små. Anbefalingene om antall timer pr antall måneder barna er synes jeg er passelig. Barna er bare små en liten periode, fest kan man dra på resten av livet. Hadde også byttet jobb en periode dersom den innebar reising når bana var små. Så fest og venninnehelg er liksom helt uaktuelt for meg.

Men jeg er nok litt sensitiv på det ift andre. Tenker ikke at folk gjør noe galt med å reise bort en helg når ungen er 1 år altså, så hvis du selv føler det er greit og barnet virker klart for det og flaske går greit så går det sikkert fint.
 
Jeg har heller ikke vært borte fra lillesøster. Blir ikke aktuelt før vi har sluttet med amming, men har man lyst har man lov :p Litt værre om ungen er 4 uker :p Nå syns jeg man skal ta seg en helg uten dårlig samvittighet.
Jeg er helt enig med det:)
 
Jeg hadde ikke gjort det. Ikke sikkert det er like lett å amme etter en slik helg, men hvis du er klar for å slutte å amme så trenger du jo ikke ta hensyn til det.
 
Kommer an på hva du tenker om ammingen og hvordan du tror babyen vil reagere på at du er så "lenge" borte.

Jeg har selv vært borte i flere dager, opp mot en uke pga jobb. Det har gått helt fint. Hun er skikkelig pappajente og koser seg masse sammen med han.
 
Helt rett :) Jeg hadde ikke klart det, men mange rundt meg har reist vekk fra baby var 6mnd..
Heldgivis er vi forskjellig :)

Jeg er glad det gikk fint her med tanke på jobb... Hvis ikke så hadde samboer flyttet tidligere hjem til foreldrene mine. Jeg bor her på grunn av kortere reisevei
 
Jeg har fått spørsmål om å være med på en venninnetur ei helg i januar. Vesla er da ca 11 mnd. Hva tenker dere om å reise fra babyen? Når er det greit? Noen som har erfaringer å dele?

Det hadde vært veldig moro, men det er en uvant tanke å skal reise fra henne så "lenge"! Pappan vil selvfølgelig være hjemme med henne. Hun får fortsatt pupp, litt dag og litt natt. Kan man bare gi henne flaske med mme i stedet? (Hun tar flaske og liker mme).
Vi var borte fra henne 3 dager i sommer pga bryllup i utlandet. Da var hun 5mnd.. Vi koste oss og hun koste seg. 11 mnd gammel, og hjemme med pappaen - herrefred, pakk kofferten, reis avgårde og kos deg masse:) hadde ikke hatt noen betekeligheter med det.
 
Så deilig med en hel frihelg ;) Reis tenker jeg, jeg hadde ikke tenkt meg om mange ganger :p
 
Jeg hadde ikke gjort det. Men hvis du føler deg komfortabel med det, så gjør det.
Jeg er opptatt av tilknytningsomsorg, så jeg vil ikke anbefale noen å dra fra ungene når de er så små.
Men det er min mening, dømmer ingen som gjør noe annet.

(Bortsett fra franskmenn, men det er en annen sak)
 
Jeg har vært borte fra mini flere netter og det har gått veldig fint, både med han og i forhold til amming. Har pumpet morgen og kveld når jeg har vært borte.
 
Jeg hadde ikke gjort det. Men hvis du føler deg komfortabel med det, så gjør det.
Jeg er opptatt av tilknytningsomsorg, så jeg vil ikke anbefale noen å dra fra ungene når de er så små.
Men det er min mening, dømmer ingen som gjør noe annet.

(Bortsett fra franskmenn, men det er en annen sak)
Av nysgjerrighet, gjelder det begge foreldrene?
 
Back
Topp