Rehsus negativ

motalleodds

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Noen andre som er rehsus negativ her inne? Noen erfaringer? Etter hva jeg har skjønt er det ikke grunn til bekymring i første svangerskap (er førstegangs).. Ante ikke om det selv, fikk vite det i går på kontroll hos legen :-P

Jeg er også rehsus negativ, visste ingenting om det før jeg ble gravid. Tror ikke det skal vœre noe fare ved første svangerskap, men jeg har fått beskjed om å ringe lege ved blødninger eller slag i magen. Jeg har også fått et kort til å ha i lommeboken som opplyser om at jeg er rehsus negativ i tillfelle jeg havner i en ulykke eller lignende. Her gis det også en anti-d sprøyte som skal hindre dannelsen av antistoffer.

Hmm jeg fikk ikke noe kort for å ha i lommeboka, fikk bare beskjed om at det må følges opp i uke 32 og 36.. Og så leste jeg på nett at man får en sprøyte etter fødselen for åat kroppen ikke skal danne antistoffer.. :-)

Jeg er det. Har fått rhesus positive barn og sprøyte i rompa etter fødsel. Er vel bare at jeg måtte ta flere blodprøver som jeg har merket ellers

Jeg også er rhesus minus. Fikk beskjed av legen min at hun ville ha meg inn til ekstra blodrøver iløpet av svangerskapet, og så får jeg ei sprøyte etter fødsel :-)
Min mor er også rhesus minus, hun har fått fem friske unger, der alle andre enn meg (minstemann) er rhesus pluss, gikk bra alle gangene :-)

Jeg er også det. Fikk sprøyte etter MA jeg hadde tidligere i år (de glemte det, men jeg visste det selv). Tror det går bra så lenge man passer på at man får den sprøyta etter fødsel. Hvis mannen også er negativ tror jeg ikke du trenger sprøyta engang.

Her har jeg samme blodtypen. Man får ekstra oppfølging i form av blodprøver samt en sprøyte i rompa etter fødsel om barnet har en annen blodtype :)

Jeg har også det. Men hva er forskjellgen fra første gang og andre gang svangerskap? Fikk ikke noe sprøyte når førstemann ble født, men de var besvisst om det. Kjekt å si i fra til legen ved neste time da.

Er resus negativ, det er mannen også, dermed også vår datter. Tok blodprøve i svangerskap og av vår datter etter fødsel. Men fikk ikke sprøyte

Back
Topp