Regntøy til 1-åring

Håper ikke du føler jeg angrep deg siden du går så i forsvar, leste ikke svaret ditt engang her? Mitt svar var på generell basis uavhengig av årstid, en regndress uten fleece kan brukes når som helst, mens en med fleece kan ikke. Her passer årets regndress til neste år også, så glad det ikke er fleece i den :) angrer veldig på fjorårets som hadde fleece, så kom bare med min personlige mening og erfaring jeg ;)
Jeg er vel ca den eneste som har svart "mwd fleece" og blitt motsagt av absolutt alle ganske tvert.

Så derav mitt "forsvar" mot deg og alle andre, om hvorfor jeg svarte det.

(reelt burde jeg ikke svart. Jeg har ikke mye erfaring med regntøy til små folk. Bare det bhg har krevd. Hjemme har de knapt brukt før de ble store. Og da er min eneste erfaring at regntøy er noe dritt. Det går hull på buksa uansett hvor dyr den er. Den ene varte to dager. En med opphold. Ungen aker. Året rundt. Det er ca 2 dager med snø...)

Jeg er vel ca den eneste som har svart "mwd fleece" og blitt motsagt av absolutt alle ganske tvert.

(reelt burde jeg ikke svart. Jeg har ikke mye erfaring med regntøy til små folk. Bare det bhg har krevd. Hjemme har de knapt brukt før de ble store. Og da er min eneste erfaring at regntøy er noe dritt. Det går hull på buksa uansett hvor dyr den er. Den ene varte to dager. En med opphold. Ungen aker. Året rundt. Det er ca 2 dager med snø...)

Fleece er jo plastik, om man setter det på spissen, er nok derfor mange er imot det. Mange blir fort klamme av det framfor ull. Men om det funker på dine barn er jo det supert[emoji5]

Ikke fått med meg det. ga bare min personlige erfaring med 2 åringen som sagt. Og vi liker ikke fleece :)

Fleece er jo plastik, om man setter det på spissen, er nok derfor mange er imot det. Mange blir fort klamme av det framfor ull. Men om det funker på dine barn er jo det supert[emoji5]

Det funket ifølge bhg.

Egentlig vet jeg ikke. Og burde ikke svart. Hun gikk i en bhg som elsket fleece. Virkelig elsker fleece.

Jeg sender med ulldress til å ha under skalltøy jeg liksom
Det hadde eldste. I en annen bhg. Hele vinteren. Tørr og varm sa bhg. Flott.

Mellomste derimot gikk i en annen bhg og er eneste erfaring jeg har med 1-2 åringer og regntøy. Derav mitt svar uten å tenke. Heldress med fleece. Hadde hun. Bhg likte.

Men yngste nesten to åring eier jo ikke regntøy. Eller. Har et arvet etter noen som hun har hatt på en gang.

Så egentlig bruker vi ikke regntøy. Kom jeg på når jeg var mer våken.

Ikke fått med meg det. ga bare min personlige erfaring med 2 åringen som sagt. Og vi liker ikke fleece :)
Bhg min mellomste gikk i elsker det.

Og hjerna mi hadde tatt fri så den husket bare at vi hadde den dressen. (arvet forøvrig. For reelt så kjøper jeg vel egentlig aldri fleece. Ever. Men de har en del da. De får og se arver.)

Jeg har kjøpt en regnbukse med fleece en gang. Og det var fordi hun desperat trengte ny regnbukse igjen. Den sikkert tredje eller fjerde i fjor. Jeg var drittlei og buksa var på tilbud og så god ut (regntøy bare til livet og fleece overdel så den blir selebukse/fleecesinglet liksom)

Men hun liker den jo ikke.

Så jeg tar tilbake det mitt fraværende hode har sagt.

Vi har hatt en hel regndress med fleece og barnehagen likte den. Svigerinna mi også. Hennes unger bor i fleece. (og hun jobber i den bhg. Så hun er mulig hjernevasket derfra)

Men jeg kan ikke noe om regntøy til ettåringer egentlig.

Men heldress av vanntett tøy ville jeg hatt

Regntøy på varme dager når man kjøper det i november til en ettåring? Hvor mange varme dager er det forventet før det er fravokst til våren?

Ja, man kan ha mellomlag under, men jeg svarte utfra sånn det brukes her og da ville heldress med for vært å foretrekke på denne tiden av året.

Bortsett fra at jeg altså ikke har levert regntøy til bhg enda og denne (har byttet siden de eldste ungene gikk i bhg) har ikke etterlyst det enda heller så da har hun nå en helt tynn og en foret reimadress)
skal ikke brukes nå da ;)
men til vårel

hvordan er softshelldresser?
ikke så mye erfaring med de
Veldig behagelige og bevegelige i allefall [emoji4] Vindtett, og tåler mye vann. Vi har Reflex sin der også. Høy vannsøyle og sveisede skjøter er vel det viktigste. Hjelper ikke med høy vannsøyle, om sømmene ikke er "sveiset", da trekker de vann (kan være du vet det). Softshell puster bedre også. Den lillemor har er foret med litt sånn "teddyfor" I mangel på et bedre ord, så hun kunne bruke den langt utover nå før det ble minus. Da gikk vi over til vinterdressen. Men ser at den igjen blir litt stor og klumpete i forhold, da skalldressen sitter tettere og er tynnere.

reflex sitt er faktisk det jeg liker minst i bhg.
Vet psrkdress er bedre enn regntøy men tenker han får både dress og regntøy
Reflex har forskjellige sett. Noen billige, som er ganske stive og formløse, i allefall på mi. Men vi kjøpte et sett til 600-700,- og det var vi veldig fornøyd med. Men av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hva du ikke liker :D

Til en ettåring har jeg hvert fornøyd med reima Tec ;) men det er litt med passformen, tynne små barn, blir lett borte i dressen.
Vi bruker Bergans til 3,5 åringen, der er slitestyrken avgjørende, med er barn som er veldig aktiv og sliter veldig på yterklærne.
Wheat og Mini a Ture er også veldig gode dresser, som vi har hvert veldig fornøyd med
Reima Tec har jeg og hørt masse bra om. Men flisa vår passet ikke :( nesteår så :)

Veldig behagelige og bevegelige i allefall [emoji4] Vindtett, og tåler mye vann. Vi har Reflex sin der også. Høy vannsøyle og sveisede skjøter er vel det viktigste. Hjelper ikke med høy vannsøyle, om sømmene ikke er "sveiset", da trekker de vann (kan være du vet det). Softshell puster bedre også. Den lillemor har er foret med litt sånn "teddyfor" I mangel på et bedre ord, så hun kunne bruke den langt utover nå før det ble minus. Da gikk vi over til vinterdressen. Men ser at den igjen blir litt stor og klumpete i forhold, da skalldressen sitter tettere og er tynnere.
softshell puster dårligere enn psrkdress ?

synes de er for stive
Har dette, det er mykt og fint [emoji4] Men dog, fôret med fleece.
44c634dbceb4579d06ca23cb304c2a1a.jpg
cda38c18654c4aad8503323be0967362.jpg

Reima er en stor og vid dress, så med tynne og små barn, ville jeg sett etter noe annet. Ikke noe ålreit med en altfor vid.
Min var skikkelig plugg, når han var mindre, så veldig bra passform for han

Ho har Reflex, det er det vi har endt på som sitter på ho i alle plagg enn så lenge. Ho bruker 74/80, men blir 2 i februar så hun kan ikke ha sånn "babydress" heller for de tåler jo ikke noe [emoji85] Hun sliter jo på klærne som en annen på samme alder. Vi opplevde at veldig mye yttertøy i 80 er veldig stort, og Reflex er faktisk eneste som passet både kropp, armer og ben. Og mye 74 er beregnet på baby føler jeg. Litt kjedelig, men så lenge vi gikk opp i yttertøyet til Reflex som kostet litt (ikke de billigste modellene), så har kvaliteten faktisk vært god, og comforten også. Ser frem til å kunne velge og vrake da [emoji23]

Back
Topp