Registreringsskjema og psyke

Baltus85

Flørter med forumet
første gang jeg skriver her

Men..fikk registreringsskjema i dag til fertilitetsavdeling i det offentlige.

Jeg har en tenåring fra tidligere forhold også har jeg og mannen et barn sammen.

Nå har vi vært 5 år uten prevensjon for å prøve å få et søsken. Vi er henvist via lege og gyneokolog til Haugesund. Fikk registreringsskjema i dag som vi må fylle ut før vi får time til forsamtalen.

Men nå kverner hodet litt

På spørsmål om en har hatt psykisk lidelse..vil en situsdjonsbetinget depresjon som jeg er ferdig med ha noe å si? dette var noe jeg tok tak i og fant ut grunnen til og fikk «fixa» det.

Jeg går også på en lav dose medisin om kvelden for bedre søvn. Disse er jeg innstilt på å slutte med om nødvendig i prøveperioden og i svangerskapet .

Jeg fikk også ME i 2012. Men har med årene lært meg metoder å leve med dette. Og mine krefter blir godt porsjonert ut på barna og legen min så ikke noe problem med min omsorgsevne med tanke på et barn til. Jeg har en mann som er med å tilpasser hverdagen der det trengs:)

Jeg er så redd for at de skal titte på registreringsskjema og «avvise» oss før de har snakket med oss på bakgrunnen av mine svar.
Det er noe annet å snakke med oss ansikt til ansikt vs å lese et skjema.

Noen som hadde lignende bekymringer i forhold til registreringsskjema? Og somalilevell fikk gjennomført ivf?

Jeg har en tenåring fra tidligere forhold også har jeg og mannen et barn sammen.

Nå har vi vært 5 år uten prevensjon for å prøve å få et søsken. Vi er henvist via lege og gyneokolog til Haugesund. Fikk registreringsskjema i dag som vi må fylle ut før vi får time til forsamtalen.

På spørsmål om en har hatt psykisk lidelse..vil en situsdjonsbetinget depresjon som jeg er ferdig med ha noe å si? dette var noe jeg tok tak i og fant ut grunnen til og fikk «fixa» det.

Jeg går også på en lav dose medisin om kvelden for bedre søvn. Disse er jeg innstilt på å slutte med om nødvendig i prøveperioden og i svangerskapet .

Jeg fikk også ME i 2012. Men har med årene lært meg metoder å leve med dette. Og mine krefter blir godt porsjonert ut på barna og legen min så ikke noe problem med min omsorgsevne med tanke på et barn til. Jeg har en mann som er med å tilpasser hverdagen der det trengs:)

Jeg er så redd for at de skal titte på registreringsskjema og «avvise» oss før de har snakket med oss på bakgrunnen av mine svar.

Noen som hadde lignende bekymringer i forhold til registreringsskjema? Og somalilevell fikk gjennomført ivf?

Kan dessverre ikke svare på spørsmålene dine siden jeg ikke kan huske at vi fikk sånt skjema når vi ble henvist videre men kan hende du får mer svar på det du lurer på inne på underforumet "assistert befruktning" https://forum.babyverden.no/forums/assistert-befruktning.362/

Lykke til og håper dere får den hjelpa dere trenger for å få en liten en til :)

Jeg har ME, hadde situasjonsbetinget depresjon da jeg ble syk (i flere år frem til jeg lærte meg å leve med sykdommen og fikk den hjelpen jeg trengte), og går på lavdose antipsykotika for søvn på kvelden. Bor også på haugalandet :)
Det er noen år siden jeg fylte ut det skjemaet, men jeg mener på at jeg skrev nei, ettersom det psykiske både er «fiksa» og hadde en forklaring og ikke er noen rissiko for tilbakefall.
Nettopp av den grunnen du skriver, det er noe annet å forklare dette i samtale, enn å fylle ut på ett skjema.
Var ærlig med gyn som henviste, hun kjenner meg godt m, men holdt nok litt mer tilbake på info ovenfor sykehuset. Følte dem ikke hverken hadde tid til å høre etter, eller brydde seg, eller respekterte meg (jeg var relativt ung mtp situasjonen, og de to som hadde min «sak» var veldig opptatt av at jeg var ung).

Det kan være kjekt å kjenne til at tidl depresjoner, selv om situasjonsrelatert, også kan øke risiko for svangerskapsdepresjon.

Back
Topp