Refluxs??

Synnis

Flørter med forumet
lille har alltid gulpet MYE. Vaskemaskinen går 24/7. Holder meg til 1 tut på flaskene, prøvde 2 men det blei bare verre.
Gulpen renner ut av han i store mengder. Selv 2-3 timer etter han har spist kan det plutselig sprute ut av han.
Har ikke blitt noe bedre selv om han blir eldre.

Han legger på seg det han skal, og klager aldri når han gulper. Skal på helsestasjonen på onsdag.

Bare lurte på om det er noen som har erfaring eller har det likt ?
 
Helt likt her.. Begynte spesielt mye etter 3 månedersvaksina! Men det har gitt seg litt igjen etter vi starta med grøt, uten at jeg egentlig vet om det har noen sammenheng. Har ingen råd, men gulpebaby her og :(
 
Sniker :) Gutten min gulpa døgnet rundt til han var godt over 9 mnd. Det var utrolig slitsomt. Han kunne like gjerne gulpe rett før mat, som rett etter. Tror noen barn bare gulper mer enn andre, så lenge de legger på seg greit og virker fornøyde er det nok ingen fare.

Det ble noe bedre etter at vi begynte med fast føde, men gav seg ikke helt før vi slutta med amming rundt 11 mnd.
 
Samme her. Kvier meg for å legge henne ned da det kommer konstant, og med ekstra trykk når hun snur seg til magen. Men hun gulper også grøt... Legger på seg godt, mer en standard så føler ingen vil gjøre noe. Skal på 4 mnd fysioterapi onsdag, så gjenstår å se om de sier noe på det der. Virker uberørt så sant det ikke kommer når hun ligger på rygg, da virker det som hun "kaster" seg til siden for å slippe den spruten som gjerne står over magen når det kommer.
 
Helt likt her.. Begynte spesielt mye etter 3 månedersvaksina! Men det har gitt seg litt igjen etter vi starta med grøt, uten at jeg egentlig vet om det har noen sammenheng. Har ingen råd, men gulpebaby her og :(
Man blir gal noen ganger.. Min er ekspert på å treffe sofaen og nedi BHen min...
 
Samme her. Kvier meg for å legge henne ned da det kommer konstant, og med ekstra trykk når hun snur seg til magen. Men hun gulper også grøt... Legger på seg godt, mer en standard så føler ingen vil gjøre noe. Skal på 4 mnd fysioterapi onsdag, så gjenstår å se om de sier noe på det der. Virker uberørt så sant det ikke kommer når hun ligger på rygg, da virker det som hun "kaster" seg til siden for å slippe den spruten som gjerne står over magen når det kommer.
Hmm.. Ja, min gulper grøten også.. Får høre med de på helsestasjonen hvertfall
 
Samme her, hvis det er til trøst. Nesten så jeg kvier meg for å dra ut de dagene det er på sitt værste. Blir glad om dere oppdaterer evt. hva de på helsestasjon sier.
 
Samme her, hvis det er til trøst. Nesten så jeg kvier meg for å dra ut de dagene det er på sitt værste. Blir glad om dere oppdaterer evt. hva de på helsestasjon sier.
Kan si ifra hva de sier til meg i morgen.. Tror vi flagger den dagen det er over, og kanskje kjøpe ny sofa:wtf:
 
Vi har også en skikkelig gulper. Her hjelper det å holde han oppreist en stund etter mat, sørge for rap, og at vi ikke herjer for mye rett etter mat. Vi opplevde at enkelte flasketyper gjorde vondt verre, men vi fant til slutt en som ihvertfal ikke gjorde problemet verre. Bytte av mme hjalp også litt, og sviskesaft istedenfor malt også ,men han gulper fortsatt en del da, men nå kommer det heldigvis bare litt opp og ikke de voldsomme spruten står-gulpene han hadde tidligere .
 
På helsestasjonen sa de hvertfall at så lenge han la på seg det han skulle og at ikke gulping var ubehagelig for han så var det bare sånn det var for noen:)
 
På helsestasjonen sa de hvertfall at så lenge han la på seg det han skulle og at ikke gulping var ubehagelig for han så var det bare sånn det var for noen:)
Alle barn er født med en viss reflux, og noen bare gulper mer enn andre. Heldigvis så legger han på seg nok da, men skjønner godt at det blir mye for dere.
Gulper han rett etter mat eller kommer det gradvis etter ett måltid? Ammer du?
 
Back
Topp