Jentemamma<3
Flørter med forumet
Hei. Jeg har ei jente på 10 mnd. Har visst hele tiden at noe har vært "galt"/plaget henne, men i går natt etter litt søking på Internett er jeg ikke i tvil.. Hun må ha reflux.
Fra hun var nyfødt ville hun aldri ligge på ryggen, hadde en rar gurglelyd i svelget og hun hadde ekstremt mye gulp/spy til hun ble ca sju måneder (merker hun gjør det enda, men nå svelger hun unna oppstøtene). Hun ligger aldri i ro og får sånne rare greier mange ganger om dagen hvor hun vrir og vrir seg og jeg ser hun har vondt men ingenting hjelper. Hun ligger alltid bakovervendt som en "banan". Virker liksom aldri helt tilpass
Hun vil som oftest heller ikke ha mat, men er ikke undervektig og går fint opp i vekt. Leste at det er normalt om de ammer for da ammer de ekstra for å ikke ha ubehag i svelget.
Heving av hode på natteb hjelper ikke. Hun vil sove, men våkner konstant av at hun rykker til og gråter, vrir seg og har ubehag.
Spørsmålet mitt er om dette er noe man drar til lege for??
Hva gjør dere andre med reflux barn?
Jeg er helt blank og aner ikke hva jeg skal gjøre
Fra hun var nyfødt ville hun aldri ligge på ryggen, hadde en rar gurglelyd i svelget og hun hadde ekstremt mye gulp/spy til hun ble ca sju måneder (merker hun gjør det enda, men nå svelger hun unna oppstøtene). Hun ligger aldri i ro og får sånne rare greier mange ganger om dagen hvor hun vrir og vrir seg og jeg ser hun har vondt men ingenting hjelper. Hun ligger alltid bakovervendt som en "banan". Virker liksom aldri helt tilpass
Heving av hode på natteb hjelper ikke. Hun vil sove, men våkner konstant av at hun rykker til og gråter, vrir seg og har ubehag.
Spørsmålet mitt er om dette er noe man drar til lege for??
Hva gjør dere andre med reflux barn?
Jeg er helt blank og aner ikke hva jeg skal gjøre