Refluks

Ja, prøvde gaviscon først og det er det minst effektive jeg har prøvd av halsbrann-midler. I tillegg hadde det ekkel konsistens, klumpet seg i munnen og satte seg i tennene, det gjør ikke f.eks novaluzid :) Så om du etter hvert ikke opplever god effekt av gaviscon anbefaler jeg å prøve noe annet reseptfritt :D Jm anbefalte også den flytende gaviscon’en fremfor tabletter, da den visstnok inneholder enda et virkestoff som gjør den mer effektiv.

For min del med volumrefluks så gjorde gaviscon det bare verre, fordi det skumlokket kom enda lettere opp i hals og svelg enn mageinnholdet under :laughing002 Eneste som faktisk har hjulpet er rett og slett å faste om kvelden, men det har til gjengjeld vært 90% effektivt!
Åå.. Ja, antok du hadde prøvd det allerede. Men godt du har funnet noe annet som hjelper!
Ja, jeg fikk anbefalt tyggetabeletter av en venninne, så var derfor jeg gikk for det. Det står i pakningsvedlegget at det anbefales å pusse tenner etter man har tatt det, så da får man jo bort den ekle følelesen på tennene. Ettersom jeg tok det like før jeg skulle legge meg, så skulle jeg jo pusse tenner uansett.

Back
Topp