Redusert barnehageplass

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Vi har fått 100% plass fra august. Lurer på om det er mulig å søke om redusert plass nå?
Vurderer å bare ha 40% plass.

Er klar over at flere ikke anbefaler dette, men jeg tror at jenta mi vil takle dette veldig greit hvis det blir aktuelt.

Da må barnehagen ha noen som vil ha de resterende 60%. Hadde tatt kontakt med de som har med opptaket å gjøre. Lykke til!

Vi fikk beskjed om at ved kun 40% plass, så blir det som en ny innkjøring hver uke fordi han er så lite i bhg og det går lang tid mellom hver gang.

Vi fikk beskjed om at ved kun 40% plass, så blir det som en ny innkjøring hver uke fordi han er så lite i bhg og det går lang tid mellom hver gang.
Det kommer helt an på barnet. Noen barn takler det helt fint, andre ikke. Det lureste er jo å prøve det ett par mnd før man evt reduserer plassen :)

Vi tenkte vi skulle prøve å søke redusert etter hvert. Han skal bare gå i barnehagen 2-3 dager i uka, i alle fall det første året.

Ja, jeg har hørt folk si det. Men jeg tror som sagt jenta vår vil takle det greit:)

Ja, jeg har hørt folk si det. Men jeg tror som sagt jenta vår vil takle det greit:)
Men kan det være en ide å faktisk prøve det først for å se om hun faktisk takler det? Før du søker 40%? Bare et tips.... Man vet jo aldri...

Søk i veg, kan ikke få noe verre enn nei:) prisforskjelle på 100% og 80% bhg plass i vår kommune er bare 200kr i mnd.

Ville beholdt 100%. Da bestemmer du selv nårti du vil la ungen få fri og du slipper å må ha faste dager i bhg, som igjen fører til at det blir mange dager uten plass og lengre tid for ungen å komme inn i rutiner.
Det var det vi ble anbefalt da vi søkte.
Du kan f.eks ha halve dager eller bare noen timer om dagene.

Der jeg jobber har man rett på å redusere/førsterett på å øke plassen framfor gi nye plass.

Jeg hadde 40% til eldste da han var 14-20 mnd. Han virket "robust" men det ble litt for lite. Skulle hatt 50-60 og heller kortere dager, men jeg hadde ikke råd. Problemet her var nok litt at han fikk plass mandag+tirsdag, da var det nesten en uke mellom hver gang. Hadde nok vært bedre å fordelt det på feks mandag og torsdag eller tirsdag og fredag. Så det er mitt beste tips om du skal ha 40%.

Vi har fått 100% plass fra august. Lurer på om det er mulig å søke om redusert plass nå?
Vurderer å bare ha 40% plass.

Er klar over at flere ikke anbefaler dette, men jeg tror at jenta mi vil takle dette veldig greit hvis det blir aktuelt.
Jeg tenkte å ha mini i bhg i 100% først. For at han så skal bli kjent ect. Så høre om å redusere plassen. :)

Jeg tenkte å ha mini i bhg i 100% først. For at han så skal bli kjent ect. Så høre om å redusere plassen. :)
Poenget er jo at man kan få halv kontantstøtte. I tillegg til at jeg kanskje skal jobbe 40%. Det økonomiske har jo også betydning.

Skal du jobbe 40% fra august?

Her fikk vi full uke den første uka pga tilvenne ordentlig.

Skal du jobbe 40% fra august?

Her fikk vi full uke den første uka pga tilvenne ordentlig.
Kanskje fra september. Blir ikke ordentlig start før da, samboeren jar ferie de to siste ukene i august.

Back
Topp