Redusert barnehageplass

Hva er åpningstiden til barnehagen?
Vår barnehage er åpen fra 7.00 til 17.00, så der hadde du ikke fått kontantstøtte.
Hva har det med saken å gjøre?
Da jeg hadde 40% til min sønn fikk jeg bare redusert kontantstøtten. Bhg var åpent fra 6:45-17:15.

Hva har det med saken å gjøre?
Da jeg hadde 40% til min sønn fikk jeg bare redusert kontantstøtten. Bhg var åpent fra 6:45-17:15.
Det må være noen år siden skjønner jeg? Nå kan du få 50% kontantstøtte om barnet går mindre en 20 timer i uka i barnehagen. Dvs si at vår barnehage som er åpen 10timer hver dag ikke kan kombineres med kontantstøtte. (Vi tilbyr ikke 20% plass)

Det spiller ingen rolle om barnet er mindre i barnehagen, det er åpningstiden som teller.

Det må være noen år siden skjønner jeg? Nå kan du få 50% kontantstøtte om barnet går mindre en 20 timer i uka i barnehagen. Dvs si at vår barnehage som er åpen 10timer hver dag ikke kan kombineres med kontantstøtte. (Vi tilbyr ikke 20% plass)
Det spiller ingen rolle om barnet er mindre i barnehagen, det er åpningstiden som teller.
40% var 20 timer stod det for jeg husker jeg spurte og de sa de regnet to dager selv om bhg hadde utvidet åpningstid. Det er 6 år siden.vet det er andre regler om redusert konstantøtte nå, men tenkte alle regnet 40% som 2 dager i uka uansett.

Det er jo ingen som tilbyr så liten plass vel? Med mindre det er snakk om den kjærnetiden noen har rett på gratis...? Husker ikke hvor mange timer den er på
"19 timer eller kortere står det"
Er vel noen familiebarnehager f.eks som har kortere åpningstider tror jeg?

Max 19,5 og "mindre enn 20" går vel for det samme?

Jeg hadde 20% plass og det var det samme som 20 timer, selv om bhg åpningstid var 21 timer ila to dager.

Last edited:
Vi hadde 40% plass til frøkna vår(søkte 100, men fikk ikke). Anbefaler det ikke. Ved sykdom, planleggingsdager og helligdager ble det stadig lange opphold. Hun kom ikke helt inn i gruppa da hun var eneste med så liten plass. Ikke like trygg og trekker seg fort bort for seg selv. Turer og opplegg gjennom uken var ofte på andre dager. Ikke alltid det er lett å få økt plassen senere. Nå tar vi full plass og heller gir fridager som passe best uke for uke. Pga prioritert plass vi fikk økt dager nå

Det er ikke alle barnehager som tilbyr 40% plass.. Der jeg jobber og der jeg har min sønn er 60% det laveste.. (to ulike Bhg)

Back
Topp