Redsel for fødsel.

Jeg forstår det. Tok meg selv 10 år på å bli klar for å ha lyst til å bli gravid/tørre føde igjen. Kjente med en gang jeg brukte yoga at dette forberedte meg mer mentalt. Noe jeg ikke var de to forrige gangene. Hadde igrunn ikke peiling på hva jeg gikk til. Lite kunnskap om fødestillinger som funker og pusteteknikker osv. Så både med modenhet, og en flott ny partner som er 100% med meg, og div triks ser jeg fram til å greie å utføre fødselen på en helt annen måte enn tidligere. Er litt trist det kanskje er siste gangen :hilarious: men vi kan snakkes etter fødsel, kan være jeg sier noe annet:hilarious:
Synd å høre du har en slik relasjon med din jordmor. Høres ikke helt rett ut for deg, og du skulle hatt en annen ja og snakke med som tar deg og frykten på alvor. Mener likevel du kan ringe sykehuset? Eller kanskje til en annen jordmor på helsestasjonen? Skjønner du har opplevd mye på din veg. Godt å høre du har en flott mann nå og at dere mot alle odds nå snart har to sammen:happy:


Takk for at du deler dine egne opplevelser med meg ♡ Jeg er veldig heldig og har en varm og støttende partner både dette og forrige svangerskap ♡

skal på kontroll på sykehuset i moren siden jeg går på Klexane, så jeg prøver å manne meg opp til å gjøre et nytt forsøk på å være mer frempå om det i morgen.

Skal se at du plutselig også får en liten/ ei lita ei til;)
Prø
 
Må være vondt å ha det sånn og i tillegg ikke møte den hjelpen du trenger fra helsevesenet så langt.
Hadde selv en veldig god fødselsopplevelse så kan ikke annet enn forestille meg hvordan du har det.
Hvis du ikke vet hva som forårsaker panikken ville jeg prøvd å fått så mye kontroll over fødselen på de områdene du kan gjøre noe med. Les deg opp på fødestillinger og lignende. Fokuser på pusteøvelser. Det hjalp meg veldig og fikk skryt for pustingen min av jordmor under fødselen. Hadde ikke behov for smertelindring, mye pga pusteteknikk.

Ring sykehuset og få snakket med jordmor på telefon?
Håper det løsner for deg slik du kan nyte tiden frem til fødsel :Heartred


Takk for gode ord og gode forslag ♡
 
Takk for at du deler dine egne opplevelser med meg ♡ Jeg er veldig heldig og har en varm og støttende partner både dette og forrige svangerskap ♡

skal på kontroll på sykehuset i moren siden jeg går på Klexane, så jeg prøver å manne meg opp til å gjøre et nytt forsøk på å være mer frempå om det i morgen.

Skal se at du plutselig også får en liten/ ei lita ei til;)
Prø

Takk for at jeg kan :) det gjør godt å sette ord på dette.

Lykke til i morgen :Heartred
 
Har ikke selv panikk rundt selve fødsel men har en del angst og usikkerhet til tiden både før og etter fødsel.. gikk gjennom det som for meg føltes som en heftig fødselsdepresjon med første og det tok lang tid før jeg klarte sette ord på det og få hjelp:bag: Men kan virkelig anbefale det:happy: Å få noen å kan snakke med hjelper veldig.. gruer meg enda for det som kommer og om jeg skulle få like problemer men har nå mer kontroll og kjenner jeg har noen som støtter meg som vil være dær å lytte når det trengs ..

Så vil virkelig anbefale å prøve så godt du kan å få sagt fra til jordmor at du ønsker mer snakk rundt akkurat det du føler, kanskje få ha samtale med noen andre også.. jeg går selv til psykiatrisk sykepleier (noe jeg følte hørtes så skummelt ut) og det er virkelig godt å sitte å kunne finne ut av ting:happy:

Vet også det finnes flere sykehus som tilbyr samtaler på føden med spesialist jordmødre på akkurat det med angst og panikk rundt fødsel som jeg har hørt fra flere nære av meg har funket kjempe bra.. ville kanskje høre om dette kunne være mulig for deg ? :happy:
 
Har ikke selv panikk rundt selve fødsel men har en del angst og usikkerhet til tiden både før og etter fødsel.. gikk gjennom det som for meg føltes som en heftig fødselsdepresjon med første og det tok lang tid før jeg klarte sette ord på det og få hjelp:bag: Men kan virkelig anbefale det:happy: Å få noen å kan snakke med hjelper veldig.. gruer meg enda for det som kommer og om jeg skulle få like problemer men har nå mer kontroll og kjenner jeg har noen som støtter meg som vil være dær å lytte når det trengs ..

Så vil virkelig anbefale å prøve så godt du kan å få sagt fra til jordmor at du ønsker mer snakk rundt akkurat det du føler, kanskje få ha samtale med noen andre også.. jeg går selv til psykiatrisk sykepleier (noe jeg følte hørtes så skummelt ut) og det er virkelig godt å sitte å kunne finne ut av ting:happy:

Vet også det finnes flere sykehus som tilbyr samtaler på føden med spesialist jordmødre på akkurat det med angst og panikk rundt fødsel som jeg har hørt fra flere nære av meg har funket kjempe bra.. ville kanskje høre om dette kunne være mulig for deg ? :happy:

Takk for at du deler dine opplevelser ♡ Skal på ekstra ultralyd på sykehuset i dag siden jeg går på Klexane, så jeg holder på å manne meg opp til å be om mer hjelp når jeg er der i dag..
Prøvde å ta opp hva jeg føler med jordmor, nok på en måte som ikke ga inntrykk av hvor ille mine følelser rundt selve fødselen er, og ble ikke akkurat tatt seriøst. Så da ble det til at jeg ikke har tatt det opp med henne igjen.
 
Takk for at du deler dine opplevelser ♡ Skal på ekstra ultralyd på sykehuset i dag siden jeg går på Klexane, så jeg holder på å manne meg opp til å be om mer hjelp når jeg er der i dag..
Prøvde å ta opp hva jeg føler med jordmor, nok på en måte som ikke ga inntrykk av hvor ille mine følelser rundt selve fødselen er, og ble ikke akkurat tatt seriøst. Så da ble det til at jeg ikke har tatt det opp med henne igjen.
Håper du får det til i dag ;)
Skjønner at det er vanskelig å ta opp.. er ikke så lett å skal fortelle om sine "svake" punkter.. nok derfor det tok meg selv så lang tid :bag:
Og det blir jo da ikke noe lettere bår jordmor ikke er nok observant og fanger opp og graver videre når noen endelig tørr å si noe :bag:
Men igjen håper du får til å be om hjelp, det er så absolutt vert det når man endelig får den hjelpen man så sårt trenger :Heartred
 
Vil bare takke for alle tilbakemeldinger og råd ♡ klarte endelig å få gjort meg forstått/ sett ift følelsene rundt fødselen - og får komme inn til samtale på sykehuset allerede på torsdag ♡♡
 
Godt å høre du får oppfølging. Jeg hadde en tøff, lang og tidvis fæl fødsel forrige gang. Misforstå meg rett, det var verdens beste ting som kom utav det, men fødselen tok 48 timer, jeg mistet kontrollen og det var innmari vondt med en epidural som ikke fungerte og jeg følte meg ikke hørt. Var mange i rommet plutselig og han MÅTTE ut. Dødsangsten og panikken var grusom. Jeg gruer meg til fødsel men som du har jeg ikke klart å åpne helt opp for jordmor. Hun nevnte likevel sist at jeg kunne få samtale på sykehuset. Blir glad om du vil dele opplevelsen derifra etter du har vært på timexsmile9
 
Godt å høre du får oppfølging. Jeg hadde en tøff, lang og tidvis fæl fødsel forrige gang. Misforstå meg rett, det var verdens beste ting som kom utav det, men fødselen tok 48 timer, jeg mistet kontrollen og det var innmari vondt med en epidural som ikke fungerte og jeg følte meg ikke hørt. Var mange i rommet plutselig og han MÅTTE ut. Dødsangsten og panikken var grusom. Jeg gruer meg til fødsel men som du har jeg ikke klart å åpne helt opp for jordmor. Hun nevnte likevel sist at jeg kunne få samtale på sykehuset. Blir glad om du vil dele opplevelsen derifra etter du har vært på timexsmile9

Selvsagt vil jeg dele hvordan møtet med sykehuset blir ♡ Jeg skjønner godt at dine opplevelser gjør at du gruer deg til kommende fødsel... Håper du også klarer å åpne deg før noen som kan hjelpe♡
Jeg prøvde tidlig i svangerskapet forsiktig å ta opp med jordmor at jeg slet med visse ting, noe jeg ikke fullt forstod før siste fødsel(har 3 barn fra før av med gode mellomrom mellom seg). Med siste fødsel så nære (hun er 15 mnd) er alle følelsene så ferske at jeg opprinnelig ikke ønsket å beholde pga det faktum at jeg må føde( er selvfølgelig kjempeglad for at jeg beholdt ♡).
Jeg var nok ganske var om dette, for jeg opplevde lite forståelse og støtte fra jordmor. Med koronaforholdene prøvde jeg å fornekte og undertrykke redselen, men det funket bare en periode. Så i går, små ni uker til fødsel, klarte jeg endelig å gjøre meg forstått under en ultralydundersøkelse..

Håper du også kommer til det punktet ♡
 
Back
Topp