Redebygging

I natt blir første natt på splitter nytt soverom som vi (mest mannen) har pusset opp de siste par ukene ❤️
Baby2, så vi har alt stasjet fra før, men jeg drømmer om nytt kjøkken før baby kommer, så vi får se :cat:
 
Vi har ikke handlet inn noe enda, venter til etter OUL. Er førstegangsfødende og trenger alt! Har to venninner jeg får arve litt av.
 
Vi har kjøpt alle de «store tingene» som vogn, bilstol, seng og bedside! Har også kjøpt inn kommode som er klar til å fylles i, brystpumpe, bilstolpose, stellebag og litt småting. Syns det er en fordel at jeg nå har noen ting her og der jeg vil trenge men ikke like dyrt, så da har jeg noe å pusle med fremover som kos :)
 
Er førstegangsfødende så har ikke noe særlig. Vi får/kjøper litt brukt fra venner og ellers på Finn er planen. Siden mannen er permittert så har vi blitt enige om å kun kjøpe det mest nødvendige før barnet kommer og så vente med de tingene som barnet ikke trenge før etter 6 mnd eller når vi kjenner at vi trenger det etter barnet har kommet. Så vi kommer ikke til å ha klart noe barnerom, men venter å ser når barnet ikke skal sove inne hos oss lenger.
 
Vi venter til etter OUL. Om det er to gutter trenger vi nesten ingenting, men om det er ei lita frøken så ønsker nok mamma å kjøpe litt kjoler og stæsj. Rom ordner vi etter besøk i sommer da babyene skal inn på det største gjesterommet.
 
Jeg har heller ikke handlet noe enda. Planen er å kjøpe noe nytt bæretøy. Står mellom aldoria og ergobaby embrace, og skulle gjerne hatt en ringslynge til også. Den jeg har er litt tykk og tung å stramme. Ellers må vi finne ut av matstolsituasjonen her hjemme. Spiser ved en kjøkkenøy og lille på 15 mnd har fått en stol som passer til og er høy nok. Er usikker på om baby skal sitte i vippestol på øya ved måltider eller om jeg skal kjøpe en ny stol til lille (som festes på en vanlig stol), og et babysete til den vi har fra før som baby kan bruke.. noen med tanker om hva som vi være lurt? Kommer nok også til å kjøpe noen klær om det viser seg å være jente. Mitt problem blir egentlig å rydde plass til ny baby sine ting og klær.
 
Begynte å kjøpe litt rundt uke 12, fikk kjøpt drømmevogna brukt til en billig penge og har kjøpt bilstol, har fått vippestol og ekstremt mye babyklær fra andre. Skal bestille litt fra IKEA i sommer og se over hva vi trenger og eventuelt ikke trenger enda:happy:
 
Har ikke begynt med noe redebygging, venter til oul er overstått, også begynner vi så smått når engangsstønaden er inne :p
 
Har så lyst å ordne og handle.
Mn overskudd er mangelvare og vi har satt oss som mål å få færdig platt å hage å div oppussing før lille kommer slik at vi bare kan nyte og slappe av d første året :Heartbigred

Å d å lage plen av kjengrodd brennesle skråning er ikke gjort på 1 2 3.
..IMG_20200603_202940.jpg
 
Har begynt å kjøpt inn noe småtteri, men tenker å vente med noe mer til etter jeg har vært på OUL om en uke. Men vi har allerede sett på vogn og diverse, så vi vet hva vi vil ha :)
Merker at jeg tør ikke å kjøpe inn så mye før enn etter jeg har vært på ultralyden, sånn i tilfelle..
 
Skulle liksom vente til etter oul:smiley-ashamed004 Men etter å ha fått høre hjertelyd hos jm i går, samt kjent bevegelser, ble det vognkjøp i dag :smiley-ashamed005:happy090
Fant drømmevogna brukt på finn:love017
 
Last edited:
Back
Topp