Redebygging

Firsttimer_

Betatt av forumet
Novemberlykke 2020
Kjenner jeg begynner å få en trang for «redebygging». Når begynner dere å handle inn til den lille? :)
 
Jeg hadde en plan til å vente til etter oul, men har ikke klart å vente :p Begynte vell for en måned siden :joyful:
 
Førstegangs her og trenger stort sett alt :happy: Tror vi begynner å handle inn litt etter oul neste uke for å fordele litt utover mnd:love017 Gleder meg!
 
Vi begynte så smått fra uke 12. Kjøper etterhvert som vi finner ting på salg og når det dukker opp aktuelle ting på blant annet Finn.no :)
 
Fortsatt så jææææ sliten at eg orker ikke tanken en gang :schocked028:sleep011
 
Vi begynte i uke 12+3 ca. (15+3 nå) <3 sååå stas å begynne!
Arvet seng, muligens reiseseng, badebalje, vi har selv kjøpt en bamsedress, første flaska, termometer og stelleveske.
Barnevogn handler vi muligens på lørdag.

Tenker at det er lurt å være veldig tidlig ute hvis man stort sett mangler det meste :D
 
Kjenner jeg begynner å få en trang for «redebygging». Når begynner dere å handle inn til den lille? :)
Tidligst etter OUL for min del, men kommer neppe til å handle så mye før til høsten. Men kanskje et lite plagg eller noe snart.
 
Jeg har også begynt litt. Dette er første barnet, så trenger alt, og da synes jeg det er greit å følge med litt på Finn.no for å se om det er noe jeg får tak i der til en rimeligere penge :)
 
Fødte prematurt sist og var så glad jeg hadde redebygd allerede fra uke 14, så gjør visst det samme denne gangen (selv om vi har en del). Har kjøpt inn litt unisex ulltøy, bilstolpose og handla vogn. Har ei liste med et par ting til på som jeg ønska meg sist gang, så det står på finn-søk ;) Og så har jeg kjøpt ny brystpumpe (erfaringer fra sist med prematur fødsel og alt som fulgte med) og bestilt nye flasker og flaskesterilisator - planen er å amme, men sist ble det delamming og ekstra næringsrikt tillegg på flaske så denne gangen skal jeg være forberedt på det også!
 
Venter nok til etter oul, og til jeg vet kjønn. Har gutt fra før og da så og si alt vi trenger av utstyr og klær, skulle det bli jente så blir det nok kjøpt inn litt nytt. Sist svangerskap begynte jeg å kjøpe inn ca 3 mnd før termin :)
 
Jeg begynte tidlig med første barn. Nå har vi så og si alt, så har ikke kjøpt noe som helst. Men har kikket litt på de få ting vi mangler. Det kjøper jeg nok brukt på finn.
 
Så smått begynt m litt klær, har det meste fra før men siden det blir gutt nå så blir det litt andre klær enn etter jentene...
 
Fikk akutt trang i uke 7/8 faktisk :bored: da handla jeg inn bilpose, vippestol, bbhugme, babynest, litt klær i str 50-68, babygym, newborn Seat og en lekematte. Fikk kjøpt alt pent brukt til billig penge da! Har stått stille siden da og føler jeg fikk unna meste av trangen er nå i uke 14. Resten vil jeg vente til etter OUL. Muligens vogn og stellebord blir kjøpt før pga bytur (bor en del timer unna by så når vi først er der så er det greit å se/kjøpe) :D
 
Tørr ikke handle noe før evt. etter oul

Hadde en ma i uke 8 sist, etter å ha sett hjerteaktivitet på tidlig ul 7+5. Og det ble først oppdaga i uke 11.
Var på tidlig ul denne gangen også, og så en sprellende liten sak med bankende hjerte i uke 9+1
Men før jeg er 100 % sikker på at det fortsatt er liv, blir ingenting handlet inn Er nå 16+3, og har oul 15.6. Tror nok det enda er liv, men tørr ikke håpe for mye
Har selvsagt "vindusshoppa" mye på nett, da
 
Jeg har hatt ekstremt behov for å få vasket ned hele huset. Og da mener jeg ikke fredagsvask, men skikkelig flyttevask med tannkoster og q-tips til bruk for å vaske hver minste krik og krok. Kan ikke bygge rede på skittent grunnlag. :bag:
Er ikke så lett å få gjort noe med så mye kvalme og oppkast jeg har hatt og nå har jeg blodtrykksfall og bekkenløsning. Men mannen har lovet at vi skal ta å vaske ned huset slik jeg ønsker i sommer:smug:

Ellers har jeg kjempe trang til å handle inn det vi ikke har etter de andre, men venter litt til med det.
 
Forrige gang begynte jeg med innkjøp da jeg var ca halvveis, men denne gangen har vi det meste :) trenger vel egentlig kun søskenvogn og seng, men kjenner jeg meg selv rett blir nok litt nye klær osv også
 
Dette blir min første, så eg trenger alt. Heldigvis får eg arve det meste eg trenger hos søstrene mine, men eg er begynt å handle brukte ting som blir lagt ut på facebook til ein billig peng. Det ser ut som eg slepper å kjøpe så veldig mykje nytt av dyrt utstyr.
Det eineste eg kjem til å kjøpe nytt er bilstol, då eg ikkje har lyst å bruke ett brukt.
 
Back
Topp