Redebygging

Chili

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Hjelpes, i dag fikk jeg det plutselig for meg at nå er januar ferdig snart og mai nærmer seg så nå må jeg snart begynne å få ting på plass!
Fornuften sier at jeg har jo god tid enda, kan hvertfall vente til slutten av mars før jeg gjør noe, det meste er jo i hus fra før! Men en indre stemme maser rundt at det nærmer seg! At ting må klargjøres.... så for å få ro med meg selv så har jeg funnet frem bagen som jeg skal pakke senere å lagt lista med hva som skal være med oppi å gitt beskjed til mannen at dette må pakkes før jeg havner på føden! Og han å 3åringen skrur kommoden som klærne til lillebror skal i. Mannen flirte bare av meg å gikk ned å skrudde kommode når jeg helt ut av det blå mente at nå var det på tide :P
Nå skal resten sv søndagen bare nytes å jeg får legge vekk tankene over hva som må gjøres noen uker til, men var så snedig at helt plustelig ble redrbyggingen kastet over meg :P
Aller helst ville redebyggern i meg at jeg skulle sette frem sprinkelsengen, bilstolen, vaske klær, sengklær+++ i dag tydeligvis...

Redebyggingen er i gang for fullt her også :p Fikk plutselig fryktelig dårlig tid etter nyttår! Hehe

Dere er så heldige! Jeg vil ha plass til å bygge rede. :(

Jeg begynner også å stresse litt nå. Termin 2. mai, og er snart bare 3 mnd til. Mangler alt, har kun en body. Men får litt utstyr her og der de nærmeste ukene. Skal kjøpe mesteparten av klær via finn.no og syr babynest selv. Har dårlig råd, så det meste blir kjøpt brukt/gitt av bekjente. Men skal kjøpe bilstol og base m/isofix, der går det ca 4000 kr -der vil vi ikke tenke budsjett ;)

Haha samme her! Etter nyttår fikk jeg "dårlig tid" :P Prøver å holde meg i skinnet, men barnerommet er ryddet ut av (var litt "lager" før) og vasket og klart til å sette inn ting! Hente sprinkelseng som vi får av venner til uka og vært og sett på stellebord! Haha huff :P

Godt vi er flere som fikk litt "dårlig tid" nå når vi kom i januar :P
Har jo ikke termin før 31mai så enda 4månder til :P men tenker at det er greit å få unna litt nå før man blir stor og tung i kroppen og kanskje et bekken som krangler. Også er det no noe med det at fødselen ikke kan bestilles så plustelig skjer den flere uker før planlagt, eller man får svangerskapsforgiftning og beskjed om å ta det helt med ro..... Jøsses! Skremmer meg selv i dag x) er egentlig den typen som tenker at alt går bra å ordner seg uansett, og tenkte ikke å begynne med redebygging før april, å nå er jeg veldig klar for å få unna ting å bare tenker, "En om! Hva hvis! "
Nå må jeg ta meg sammen altså, kommer jo til å bli kjedelig siste ukene om jeg gjør alt nå :P

Her er vi også i full gang. Jeg tenker at alt som blir klart nå slipper jeg ordne når jeg er stor og tung. Merker allerede nå at jeg trenger pauser mens jeg f.eks handler, skrur eller rydder. Det gidder jeg ikke senere! Mangler stort sett bare stellekommode, det som skal oppi sengen og tekstiler nå. Har fått beskjed av svigermor om å roe ned litt, for de vil også kjøpe litt:)

Haha samme her! Etter nyttår fikk jeg "dårlig tid" :P Prøver å holde meg i skinnet, men barnerommet er ryddet ut av (var litt "lager" før) og vasket og klart til å sette inn ting! Hente sprinkelseng som vi får av venner til uka og vært og sett på stellebord! Haha huff :P
Haha, her og. Rommet var roterommet til mannen etter vi flytta inn. Nå er han kastet ut derfra og babytingene begynner å komme inn. Mangler litt tapet og noen møbler så er det klart ;)

Jeg begynner også å stresse litt nå. Termin 2. mai, og er snart bare 3 mnd til. Mangler alt, har kun en body. Men får litt utstyr her og der de nærmeste ukene. Skal kjøpe mesteparten av klær via finn.no og syr babynest selv. Har dårlig råd, så det meste blir kjøpt brukt/gitt av bekjente. Men skal kjøpe bilstol og base m/isofix, der går det ca 4000 kr -der vil vi ikke tenke budsjett ;)
www.lekmer.no har Maxicosi cabriofix med base til 2599. Jollyroom har til 2499, men er foreløpig utsolgt. Så kan du spare litt på bilsete også :-) kjenner til det å spare, så jeg er litt på tilbudene hehe

Thorshov bilrekvesita 20% i helgen. Klikket hjem et cabriofix sete nå med base til 2071 kr! Kun 79 i frakt eller gratis å hente i butikk!!

Thorshov bilrekvesita 20% i helgen. Klikket hjem et cabriofix sete nå med base til 2071 kr! Kun 79 i frakt eller gratis å hente i butikk!!
Enda billigere enn de tilbudene jeg fant :D

Som flere andre må vi pusse opp det ekstrarommet vi brukte som roterom! Kjenner jeg kommer til å savne litt å ha et rom å plassere alt rotet :P men gleder meg til å få i gang oppussing og stelle i stand til lillegull kommer :D jeg er forøvrig mye mer klar for å begynne redebyggingen enn min samboer :P han mener vi har god tid!! God tid? :O er bare 4 mnd.. Okei *kremt* skal innrømme at vi ikke har dårlig tid akkurat, men jeg synes det er så greit når ting blir unnagjort ;)

Her kjem jo desse to før termin uansett og fått beskjed om å vere klar frå starten av april. Kom på at eg må kjøpe vogn og ein bilstol - noko som er det viktigaste synes eg. Fått litt kle osv.
Kjenner eg ikkje stressar denne gongen. Er usedvanlig roleg :P

Vi har fått kjøpt oss rekkehus, har blokkleilighet nå. Men lettere med parkering på det nye stedet. Så jeg må nok vente enda mer før jeg begynner

Vi stresser begge to her...
Vi har babyseng, vogn, bilstol og no klær :) i tillegg er barnerommet akkurat pusset opp med nye vegger og alt.. men mangler lister + alt av innredning.. det stresser meg sykt! Skrevet liste over utstyr vi ikke har kjøpt, men som vi er så heldige å få låne.. men fortsatt stresset.. over innredning, dyner, tepper, baljer, bleier, jakker, sauseskinn!? Hvilke type håndklær.. flasker, brystpumper.. hva er det man IKKE trenger!? men det blir nok bra til slutt!

Vi stresser begge to her...
Vi har babyseng, vogn, bilstol og no klær :) i tillegg er barnerommet akkurat pusset opp med nye vegger og alt.. men mangler lister + alt av innredning.. det stresser meg sykt! Skrevet liste over utstyr vi ikke har kjøpt, men som vi er så heldige å få låne.. men fortsatt stresset.. over innredning, dyner, tepper, baljer, bleier, jakker, sauseskinn!? Hvilke type håndklær.. flasker, brystpumper.. hva er det man IKKE trenger!? men det blir nok bra til slutt!

Trenger egentleg lite heilt i begynnelsen. Er ikkje sikkert du får bruk for flasker osv før langt uti. Trenger heller ikkje eigne håndklær.
Men skjønna deg godt. Stressa masse med første mann. Først no eg har skjønt at eg må få ut fingeren å byrja å gjera noko :P

Vi skal også pusse opp barneromet, men det venter vi med til sommeren/høsten da lillebror uansett skal sove på vårt rom så lenge jeg nattammer og i svangerskapet her er jeg så dårlig at jeg ikke klarer og løfte en hammer og mannen er supertravel i hele vinter med masse ekstra på jobben så han er nesten bare hjemme og sover føler jeg. Så slått meg til ro med at oppussingen blir senere.

Her får babyen dele rom med oss det første året..... vi kjøpte ny leilighet i sommer og den er det egentlig ikke plass til alle sammen i :P
Men redebyggingen er i full gang. Mangler bare å hente sprinkelseng hos ene svigerinna mi, bestille vogn og kjøpe sengetøy og noen små ting..... må komme meg til Oslo en tur også, for jeg må handle stoff så jeg får slengt sammen babynest, ammepute og leketeppe; )

Har en relativt kort liste denne gangen ifh til første gangen. Har dog skaffet det meste på den listen regelrett fordi jeg har vært på jakt etter gode tilbud og salg - i redebyggingens navn. Har også lyst til å benytte meg av mobiliteten og energien som kommer med andre trimester, før ting blir tungt og vanskelig. Foreløpig har vi skaffet: vogn (salg), madrass (hadde seng), klær (arv), babycall (salg), stellebord m/badebalje og hjul (salg). Mangler nå kun bilstol av må ha tingene. Vurderer også å skaffe tripp trapp med babyseat da jeg savnet å ha et sted å putte småtten under måltidene sist, men det er ikke krise og regner med vi klarer oss uansett valg. Tripp trappen er gitt at vi skal ha, men om vi venter til sitte og spisetiden eller tar det før får tiden og behovet vise (og eventuelt et salg ;) )

Back
Topp