Rede bygging.

ATGM

Andre møte med forumet
Jeg må le litt av mannen min. Han er litt snål om dagen. :happy:
For et par månder siden, syntes han nestinga mi tok litt vel overhånd og ba meg om å roe meg litt ned. (Noe jeg gjorde)
Men nå er det HAN som nester. Han har så mye som må pusses opp, ordnes og gjøre klart før bøllefrøet kommer, at jeg blir jo gal. Jeg ser han nesten ikke på kvelden (når jeg har fri). :banghead:
Men det nytter ikke å si noe. For ting må bli klart til vinteren (noe han ikke har stresset med før) og jul (Det er min skyld)
Er det flere som har partner som holder på med nesting, men gjemmer det bak klargjøring b la?
 
Nei, men tror det kommer veldig snart. Vi har en del ting som må gjøres i vårt nybygde hus, og tror han veldig snart kommer til å begynne å stresse med å få ordna ting før babyen kommer :p
 
Mannen min er helt avslappet, men han får fnatt når jeg bruker ordet "nesting". Vi snakker engelsk hjemme, så det er faktisk enda mindre rart at jeg bruker det ordet enn dersom vi hadde snakket norsk! :p Mens jeg er i full redebyggingsmodus.

Jeg er 100 % sykmeldt og går jo bare hjemme og tenker og planlegger, mens han har full jobb, leverer i barnehagen hver dag, gjør alt med mat og mye husarbeid, så det er ikke så rart at jeg har mer tid til å tenke på redebygging.

Her er vi veldig godt i gang, så jeg stresser heller ikke med det. Vi har kjøpt inn så godt som alt, mangler babycall og ammetopper, bare. Babyrommet er nesten ferdig, mangler bare å heve bunnen og feste på den ene siden på sprinkelsengen, bære ned ammestol, puff og avlastningsbord, og en siste rengjøring. Så det er ikke så mye "nesting" igjen å gjøre! :)
 
Merket det mye mer i fjor da fikk huset en virkelig oppsving av mannens nesting... Eller vi har jo for så vidt veldig mye klart, men merker det klar en del :hilarious:
 
Vi har fint lite å ordne i stand denne gangen. Vi tar ett innkjøp til babyen når vi får kontantstøtte på kommende storebror, og det er vel det..

Men forrige gang var han mye mer ivrig enn meg! Jeg hentet klær (arvet MASSE av min stesøsters 3 gutter), han gjorde omtrent alt i huset :hilarious: Re opp sengene, gjorde klar lekegrind, kjøpte flasker og pumpeutstyr (!), ammeinnlegg og det hele uten meg:hilarious::love7
Denne gangen er vi begge mer rolig, fordi det er så lite vi trenger:p
 
Han har ikke begynt enda, mener det er såååå god tid igjen enda (og jeg har termin i slutten av desember :p ). Sist gikk han inn i full redebyggemodus ca en måned før termin. Nå har vi vel strengt tatt bygd og styrt siden april pga utbygging og sånt, men det hadde vi gjort uansett. :p Litt upraktisk med under 3 kvadrat bad og gang når en har barn f.eks. :hilarious:
 
Nei her er det jeg som ordner det meste, tror ikke han tenker så mye over det gitt :)
 
Nei, det er nok mest jeg som ordner ting til babyen. Mannen min har riktignok kommet i et slags ordnemodus sånn generelt, men det er mer et høstfenomen enn et babyfenomen tror jeg, for det handler om ting som ikke har med babyen å gjøre i det hele tatt.

Men så har vi egentlig fint lite å ordne da. Rydde ut av rommet som skal bli babyens og litt småting bare. Så jeg er ikke veldig i redebyggeland jeg heller.
 
Jepp han sier selv at det er så mye som må på plass før mini kommer. :smiley-ashamed004 Så her fikses terrassen, soverom er fiksa og malt, skal straks begynne på en spilevegg for å kunne fikse grind når den tid kommer.. Vært å sett på vogn om vi evt må ha større bil og i tillegg er det cravingser. Jeg har ingen:smiley-bounce022
 
Back
Topp