Først: Gratulerer! Det er nok litt av ulempen med forum....Det blir så ekstra synlig her ift de som har mistet...Men om du tenker på hvor mange gravide det er her, og alle gravide der ute som ikke er aktiv her på forumet så er nok bildet litt annerledes enn det kan virke som her. Når det er sagt er det jo relativt vanlig å oppleve SA...
Jeg er én av dem. Men ble jo gravid og fødte en frisk og fin gutt etterpå. Nå er jeg gravid igjen og var/er like bekymret nå...For min del hjalp det med tidlig UL forrige uke da jeg hadde passert 8 uker...Senker skuldrene et hakk da, så det anbefales virkelig.
En SA utarter seg som regel som blødning, relativt kraftig som en mens etterhvert med påfølgende menssmerter/sammentrekninger. Det kommer gjerne koagulert blod også. Samtidig er det flere som kan ha relativt store blødninger men som likevel ikke mister.
Prøv å tenk på at dere har vært så heldige å bli gravide. Om du skulle være så uheldig at du skulle miste så trøst deg med at det antakelig var noe galt med embryoet, og at for de fleste lykkes det neste gang