Redd kjæresten...

Han gjør meg ikke noe, og skriker/roper ikke med unger i hus, så mulig det går over når lille kommer til verden. Han gleder seg til prinsen kommer... Men savner sårt en kjæreste:(
Det er bra han tar hensyn til barn - men han skal ta hensyn til deg også! Og DU må KREVE at han gjør det og ikke bare godta at han ikke gjør det. Du må stille krav til han. Og det bekymrer meg at du bare venter til lille kommer for da blir alt bedre og gir utrykk for at det er ikke så farlig med deg liksom.

Og det kan godt tenkes at han ikke tar hensyn til en nyfødt baby, for den "skjønner jo ikke noe" allikevel. Så sitter du plutselig der sliten etter fødsel, trøtt etter nattevåk og med barselhormoner og han kjefter på deg i en tid du trenger støtte som mest. Ja du tror det kanskje ikke nå men han kjefter på deg nå som høygravid og vil ikke tilbringe tid sammen med deg... Ikke særlig hensynsfult.

Tror du bør ta tak i ting nå - det blir som regel ikke bedre med barn i hus. Alt blir mer slitsomt og man har mindre energi og tid til hverandre. Dere bør være kjærester NÅ - hvis det ikke fungerer nå så har dere ikke sjans med liten i hus.

Ikke alle liker å bli "dratt vekk" fra nåværende aktivitet fordi den andre vil noe annet spontant akkurat da. Hva med å planlegge aktiviteter sammen. Eks: "har du planer fredagskveld? Hvis ikke kan vi ..." Og hvis det ikke passer så spør når dere kan gjøre det.

Aldri blitt redd mannen min nei, jeg mener vel at om mannen din faktisk gjør deg redd og han er klar over det også er han ikke mye til mann!! Vi kan bli sinte på hverandre men skriker ikke, sier ikke stygge og respektløse ting og vi ødelegger ikke ting! Ting blir ikke bedre av at en unge kommer til verden om du tror det, kanskje en kort periode men hverdagen kommer tilbake og får du ikke det du trenger av han nå er det liten sjans for at han på magisk vis forandrer seg over natta..

Har ikke gjort meg noe, men er livredd... Har prøvd å forklare han, men han skjønner ikke... Nervene raser totalt sammen når han står i ansiktet på meg og kjefter... Han har knust et stuevindu en gang eneste da han var sint, men da var han full...
Tror ikke han kommer til å gjøre meg direkte noe, men er likevel utrolig nervøs...

Skulle ønske det var noe å gjøre :(
Hvorfor står han i ansiktet på deg å kjefter??

Jeg har også opplevd vonde ting i min fortid som gjør meg litt mer nervøs. Mannen min har vært sinna mange ganger i løpet av årene vi har vært sammen. Husker i starten så ble jeg nervøs, men jeg fant jo fort ut at han ville aldri gjort meg noe som helst. Tryggheten kom sakte men sikkert etterhvert da. Jeg la alle kortene på bordet for han også og fortalte han om hvorfor jeg var nervøs og hva det gjorde med meg. Han har vært helt super og har gjort meg trygg på folk igjen. Jeg tror du burde satt deg ned og snakket helt alvorlig med han og sagt at han MÅ ta hensyn til fortiden din selv om det ikke har noe med han å gjøre nå. Når han har valgt å dele livet med deg og få barn med deg så får han godta hele pakken. Du har din bagasje som du bærer rundt på og du trenger hjelp til å få letta den litt og ikke bare få slengt mer stein til byrden.

Har og erfaring med ein ustabil eks. Hadde sambo skreket til meg, knust ting osv hadde det vore det siste han hadde gjort i lag med meg!!!!
Eg tenker at om du er redd, så er det ein grunn til det. Ver obs på at du ikkje havnar i samme fella igjen! Du bør på ingen måte finne deg i at han skriker til deg, edru eller full, spelar ingen rolle!!

Hadde mannen min gjort sånn mot meg, så hadde jeg mistet all respekt for ham.. Man skriker jo ikke til folk?

Ja, jeg blir direkte redd når tidligere samboer skriker meg opp i trynet. Han har gjort det under hele forholdet, hver gang jeg har tråkket over en grense.
Han har ødelagt inventar og stormet ut rasende.
Da jeg var 7 uker på vei tok han kvelertak på meg. Han var veldig full, og ikke seg selv, men det finnes ingen unnskyldning for det. Allikevel ble jeg, inntil nylig. Jeg orket ikke mer av han.
Da jeg sa at vi ikke fungerte sammen, og ville flytte, skrek han foran sønnen vår hver gang vi var i samme rom. Han sa også at hadde det ikke vært for sønnen vår skulle han knust trynet mitt.

Det er overhode ikke sunt å være i et slikt forhold. Hvis han ikke respekterer deg og din fortid nå, tror jeg ikke han vil gjøre det etter at babyen er født heller.

Å tro at ting vil endre seg når babyen kommer oppfatter jeg som en tanke naivt, egen erfaring og mange rundt meg, tilsier at det antagelig bare blir verre.

Han skjønner min situasjon når nervene raser sammen og han merker jeg er livredd... Men neste gang er det glemt :( Men vet han ikke gjør meg noe...
Det er som regel når vi blir enige om å se film og kose oss sammen en kveld det skjer. Han sitter heller på dataen og ser etter bildeler, og når jeg spør om han kan gjøre det senere, da han blir sint.

Nei, har aldri vært redd kjæresten min. Det må være ekkelt å ha det sånn. Har du snakket med ham om det?

Nei, har aldri vært redd kjæresten min. Det må være ekkelt å ha det sånn. Har du snakket med ham om det?
Har forklart han situasjonen, han skjønner meg der og da... Men er på samme måte neste gang :-( Har sagt at jeg føler meg veldig nedprioritert, men det liker han ikke. Skjønner han har mye å gjøre siden han skal ha klar bilen til et løp, men føler meg veldig ensom... Ser han om morgenen før han drar på jobb, når han kommer hjem (men da er datteren her også så det blir ikke så mye kjærestetid) og når barnet har lagt seg, drar han i garasjen og mekker på bilen. Sitter altså alene hver eneste dag, hele dagene (er sykemeldt pga. kraftige bekkensmerter).

Hadde jeg vært redd kjæresten så hadde vi ikke vært sammen lengre. Kunne aldri bodd med noen jeg ikke stolte fult på. Å ut ifra det du skriver så syntes jeg at det hørtes ille ut å bo sånn uansett om man har vært igjennom et voldelig forhold før eller ikke. Virker ikke som det er din fortid som er det største problemet her. Det at ting blir bedre etter at babyen kommer tror jeg dessverre ikke. Stressfaktoren blir høyere å det er ikke til hjelp.

Jeg må bare ærlig si at et slikt forhold hadde jeg ikke godtatt. Den mannen hadde jeg reist fra barn og hus eller ei

Har ikke gjort meg noe, men er livredd... Har prøvd å forklare han, men han skjønner ikke... Nervene raser totalt sammen når han står i ansiktet på meg og kjefter... Han har knust et stuevindu en gang eneste da han var sint, men da var han full...
Tror ikke han kommer til å gjøre meg direkte noe, men er likevel utrolig nervøs...

Skulle ønske det var noe å gjøre :(
Her har min å knust vindu her en gang , da var han i dyp depresjon og søkte hjelp da jeg kasta han ut , det hjalp en del han har ikke blitt like sinna igjenn !

Håper dere får forholdet til å fungere, for som flere andre sier, så kan du ikke vente å tro at alt blir bedre når babyen kommer.

Har selv vært i et voldelig forhold tidligere, psykisk er nesten værre enn fysisk (jeg var utsatt for begge deler)
Det å være redd den man er nærmest her i livet er utrolig tøft!

Har aldri vært redd mannen, og er gift med en som ikke blir sint heller for den del.

En annen ting, om man blir så sint at man ødelegger ting, da BØR man ta en prat med noen og få hjelp...

LYKKE TIL! :)

Jeg sliter med nervene etter tidligere forhold og han blir fort sint... Jeg tåler veldig dårlig å bli rakket ned på, og hn blir irritert fordi at jeg føler det er "verre" enn det er... Har gått til psykolog tidligere, utrolig tung prosess som tar MYE av energien min... Tror det er en dårlig kombinasjon:-(

Har forklart han situasjonen, han skjønner meg der og da... Men er på samme måte neste gang :-( Har sagt at jeg føler meg veldig nedprioritert, men det liker han ikke. Skjønner han har mye å gjøre siden han skal ha klar bilen til et løp, men føler meg veldig ensom... Ser han om morgenen før han drar på jobb, når han kommer hjem (men da er datteren her også så det blir ikke så mye kjærestetid) og når barnet har lagt seg, drar han i garasjen og mekker på bilen. Sitter altså alene hver eneste dag, hele dagene (er sykemeldt pga. kraftige bekkensmerter).
Hva med å dra til en venninne på kvelden og la han sitte hjemme alene litt?

Back
Topp