Redd jeg fikk i meg for mye koffein i går

Fionel

Forelsket i forumet
Ja overskriften sier vel sitt. Jeg tenkte ikke over at iste inneholder koffein :I drakk ett lite glass cola på formiddagen, (en halv)mellom dispenserer cola til middag og 2,5 bokser med iste... (Vann i mellom så klart) Hm... Litt bekymret nå

Går nok veldig fint :) er jo ikke så store mengder. Merket at baby har vært mer aktiv?
Tja han var egentlig som han pleier.. Han var kanskje litt mer aktiv i natt, men ikke noe voldsomt nei. Han er veldig forskjellig fra dag til dag fra før av så. Redd han skal dø eller noe grunnet det... (Teit tanke jeg vet :P )

Har aldri tenkt på inntaket av koffein jeg... :s er det farlig?

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for i det hele tatt! Om det blir litt mye en dag og lite de neste dagene har lite å si, det er et jevnt høyt inntak _over tid_ som kan gi for lav fødselsvekt og andre uheldige utfall :)

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for i det hele tatt! Om det blir litt mye en dag og lite de neste dagene har lite å si, det er et jevnt høyt inntak _over tid_ som kan gi for lav fødselsvekt og andre uheldige utfall :)
Okei! Takk for svar' ja drikker aldri kaffe eller sånt så får sjeldent i meg mye koffein.. Men nå hae jeg lært. Iste+koffein =P

Er ganske sikker på du ikke kom over grensa med det inntaket der? Og uansett en dag over er ikke farlig. Høyt inntak over tid må man passe seg for ;)

Tror det er verre å bekymre seg enn å drikke den mengden:) Men skjønner at man blir litt tankefull etterpå..

Det er innafor anbefalt med 3 kopper kaffe daglig eller en liter cola ☺trur du fint kan slappe av med god samvittighet

Det er innafor anbefalt med 3 kopper kaffe daglig eller en liter cola ☺trur du fint kan slappe av med god samvittighet
Det var godt å høre, har aldri tenkt på inntaket av koffein selv da jeg sjelden drikker kaffe. Men iskaffe, cola og iste blir det litt av hver dag...

Husk at man kan drikke dobbelt så mye te som kaffe :) Tror du ligger under grensa. Jeg drikker 2 kopper kaffe hver dag. Men hvis jeg vil ta meg et glass cola på kvelden, gjør jeg det med god samvittighet :)

Back
Topp