Redd....Hjelp!-----oppdatering.

SofieKristinesMamma

Flørter med forumet
Da har jeg vert hos vikar legen og vet dere hva, fikk fader ikke UL i dag heller. Han ringte sykehuset og de mente det ikke var "alvorlig" nok til å bli tatt inn til øyeblikkelig hjelp. Jeg er helt paff. Tok blodprøve nå og skal tilbake på fredag for ny. For å sammenligne HCG nivået. Er sykemeldt ut uka, men dette hjelper ikke på syken min.

Håper jeg ikke sutrer for mye nå, men jeg har det rett og slett helt jævelig[:(] Skulle ønske jeg bodde i oslo!!!!

Uff, nå ble jeg kjempe redd.
Det drypper brunaktig utflog når jeg går på do og når jeg tørker meg er det ganske masse. Ikke veldig brunt, men nok til å skremme liv skiten ut av meg.
Hadde det litt på lørdag også (etter en hyrdesstund) men tenkte det var årsaken.

Begynte sånn sist jeg mistet, men da var det mye mørkere.

Er det flere her som har opplevd dette? at de har hatt farge på utfloden?

Prøver å finne roen og tenke at "det skjer ikke 2 ganger på rad", men klarer ikke legge vekk tanken på å miste en gang til.

Uff. Skummelt. Ring legen da vel! De kan kanskje berolige deg?
Krysser fingre for deg[;)]

Ja hatt litt farget utflod 2 ganger så langt, men var bare en dag og har ikke sjekket det opp. Sist hadde jeg et par dager brunlig utflod i ca uke 12. Det kan like gjerne være bare hormonelt som at et er noe galt. Det er ganske vanlig.
Hvis du er veldig bekymret så kan du jo be om en tidlig ultralyd eller gå til en privat. Så lenge du ikke har magesmerter og begynner å blø mye friskt blod osv hadde jeg ikke bekymret meg enda. Men forstår at du er litt på vakt når du har mistet før. [:)]

Takk Tussa og Sofie, godt å høre at det kan være normalt, men er jo så utrolig redd.

uff, har ringt legen og fikk bare beskjed om å ta det med ro og ta kontakt om det fortsatte.

BLIR SÅ FORBANNA!!![:@] Har jo mistet en gang tidligere med samme symptomer, men ingen tar meg på alvor. Da jeg var på 1 gangs kontroll ba jeg om tidlig UL, men begrunnelsen var ikke god nok.

Vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette er så utrettferdig[:(]

Hadde det samme i uke 9 jeg, flere dager med brun utflod, ble livredd!
Men fikk ul og alt var ok[:)]
Krysser fingrene for dere xxxxxxx

Pernille81: Du skal få tidlig ul hvis du vil, de kan ikke nekte deg det.. Jeg hadde småblødninger og fikk ul dagen etter, jeg har aldri mistet før, men fikk ul uten problem, jeg ba egentlig ikke om det helller.. Du må ikke gi deg, hvis du ikke føler deg trygg før du har fått en ul så bare mas.. eller da en hvit løgn og si det har vært sånn enda noen dager :) Men jeg tror nok alt er bra med deg, men hadde vært livredd selv..lykke til, stå på ditt [:)]

Hei :)

Jeg hadde også en god del med dager med brunt utflod, så gikk det over til å begynne å blø, og sånn fortsatte det av og på. Var på en tidlig ul å alt så bra ut[:D] Men skal sies at jeg var å veldig bekymret, men jeg hadde ingen smerter.

Og første gang jeg ringte legevakten så fikk jeg også beskjed om å ta det med ro. Å ta kontakt om det fortsatt og jeg fikk smerter. De sa også at blødninger under svangerskap var mer vanlig enn man trudde. Men klart det burde jo sjekkes.

Ville ha ringt å forlangt ul om det fortsetter og om du får smerter.

Det er nok litt restriktive noen steder fordi det er så tidlig enda og det vil ikke ha noen betydning mest sannsynlig hva som vistes på UL. Så da bruker de ikke ressurser på å sjekke hver bekymret mamma, når det mest sannsynlig ikke er noen fare.
Ja det er urettferdig, men det er nok grunnen til det og jeg kan jo på en måte forstå deres side. Vet ikke hvor du bor hen, men du kan jo få Ultralyd på dagen hos private her i Oslo ihvertfall.

Lykke til! Det er utrolig kjipt å være bekymret hele tiden, så håper du finner ut av det eller kan slå deg til ro. [:)]

Bor ikke i oslo, men på vestlandet. og her har alle de private UL plassene ferie til 10 august.
Jeg ringer sykehuset og krever å få komme inn.
Jeg fungerer ikke, er helt hysterik og klarer ikke fokusere.

Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Setter utrolig stor pris på dette.
Er så utrolig glad jeg er en del av dette forumet. Skal holde dere oppdatert.

Etter å ha ringt rund til forskjellige leger, daglegevakt, vanlig legevakt og sykehus, fikk jeg ikke noe hjelp. Må vente til i morgen og da er jeg på vente liste hos vikaren til legen min. Sykehuset ville ha meg ned, men måtte få henvisning fra lege og det fikk jeg jo ikke.

Dette er helt utrolig. Dette "flotte" landet som vi bor i og så får man ikke hjelp, jeg er sjokket og utrolig skuffet. Så nå håper jeg at de henviser meg videre til sykehust i morgen, ellers så kommer jeg til å gå på veggene!

ORIGINAL: Pernille81

Etter å ha ringt rund til forskjellige leger, daglegevakt, vanlig legevakt og sykehus, fikk jeg ikke noe hjelp. Må vente til i morgen og da er jeg på vente liste hos vikaren til legen min. Sykehuset ville ha meg ned, men måtte få henvisning fra lege og det fikk jeg jo ikke.

Dette er helt utrolig. Dette "flotte" landet som vi bor i og så får man ikke hjelp, jeg er sjokket og utrolig skuffet. Så nå håper jeg at de henviser meg videre til sykehust i morgen, ellers så kommer jeg til å gå på veggene!

Hva om du ringer legevakta? Smør på litt, si du har smerter... Kan ikke tro annet enn at de sender deg videre?....

Det finnes private jordmødre også som tar u-lyder----kan det være noe?

Det går nok helt fint- mange har opplevd dette før, og til og med hatt frisk blod- og allikevel har det gått greit.

Forstår at du ikke klarer tenke på annet, hadde nok gjort det samme selv!

dytt

Uff kan tenke meg du er redd og fortvilet. Men mest sannsynlig så blir det ikke gjort noe fordi det er så tidlig, om du er på vei å miste så kan ikke lege, sykehus eller UL gjøre noen ting[:(] Og det er nok nettopp derfor du møter så mye motstand. Hadde nok vert som deg om jeg var i samme situasjon og hadde nok fortsatt å ringe osv og håpet på at jeg kom til noen som kanskje kunne enten roe meg eller bekrefte en sa så jeg fikk ro.

Forhåpentligvis er det en helt ufarlig blødning! Er jo mange som har det slik som deg og går svangerskapene ut[:)]

Er det mulig??? Kjenner jeg blir skikkelig irritert (og flau) over norsk helsevesen! Det går bare ikke an!!! Vet du hva, jeg ville ringt føden, jeg. Forklar situasjonen og hør hva de har å si. Kanskje de kan hjelpe deg. De er ihvertfall opptatt av at gravide ikke skal gå å bekymre seg over å ikke vite. Og hvis ikke det fører frem ville jeg gått til privat UL.

Lykke til!

Et merkelig Norge....

Fikk du sjekka om det finnes private jordmødre der du bor?? Vestlandet er stort,ja,jeg bor der jeg også...... men her jeg bor vet jeg ihvertfall om èn......!!

De private UL stedene her har ferie til 10 august, så jeg har rett og slett gitt opp. Orker ikke bruke mer energi på å ikke få hjelp. Så nå bare ligger jeg under dyna og blir liggende her til fredag. Håper HCG nivået har økt til fredag.

Reiser til oslo på fredag kveld, så da får jeg vertfall en time, men er utrolg lenge å leve i uvissheten!!

Tenk at vi betaler staten 30% av det vi tjener PLUSS moms som er på ALT vi kjøper!!! Vi bruker halve lønna vår på staten og enda går det masse gravide rundt og er livredde for at de har blødninger.... Jeg skjemmes[:@]

Silje sint altså[>:]

Huff så trist at ting ska være så vanskelig.. Jeg hadde en positiv opplevelse når jeg for tel legen pga blødninger, de ringte sykehuset å jeg dro på ul dagen etter. Synes det er rart at de på sykehuse mener at du ikke skal inn på sjekk.
Er fælt å domt at de jør slikt til gravide som er bekymret. Eneste du kan jøre nå er å slappe av å ta det me ro å se om blødningen stopper..

Back
Topp