Redd for ny MA

PetronellaMor

Flørter med forumet
Hei, Skrev dette på skravletråden, men dersom det er andre som er redde for det samme kan det være greit med en egen tråd.. Jeg har hatt flere graviditetssymptomer hele tiden, ømme og større pupper, oppblåsthet, litt kvalme innimellom, tisser hele tiden og er elstremt varm. Men nå er det noen av symptomene som har gitt seg. Bør jeg være bekymret for at dette er tegn på en MA eller er det vanlig at symptomer kommer og går litt? E jeg bare altfor nervøs? Det kan jo godt hende, hehe. Men dersom det er noen som har erfaring, setter jeg pris på info. Har forresten ikke hatt noe blødning, hadde lett rosa over et par dager forrige MA. Takk for alle svar!!!
 


PetronellaMor skrev:
Hei, Skrev dette på skravletråden, men dersom det er andre som er redde for det samme kan det være greit med en egen tråd.. Jeg har hatt flere graviditetssymptomer hele tiden, ømme og større pupper, oppblåsthet, litt kvalme innimellom, tisser hele tiden og er elstremt varm. Men nå er det noen av symptomene som har gitt seg. Bør jeg være bekymret for at dette er tegn på en MA eller er det vanlig at symptomer kommer og går litt? E jeg bare altfor nervøs? Det kan jo godt hende, hehe. Men dersom det er noen som har erfaring, setter jeg pris på info. Har forresten ikke hatt noe blødning, hadde lett rosa over et par dager forrige MA. Takk for alle svar!!!



Jeg kjenner også at jeg er litt redd..men det skjer jo veldig sjeldent to ganger på rad,og for min del føles det annerledes denne gangen. Jeg tror vi er altfor nervøse,og det er sikkert ikke unormalt.Merker jeg holder litt avstand i forhold til graviditeten til tidlig ultralyd 10 aug,samtidig har jeg jo lyst til å glede meg over det også...Har hørt at det er veldig normalt at symptomer kommer og går altså:)Dette skal å fint for oss,det har jeg bestemt :)
 


Within skrev:


PetronellaMor skrev:
Hei, Skrev dette på skravletråden, men dersom det er andre som er redde for det samme kan det være greit med en egen tråd.. Jeg har hatt flere graviditetssymptomer hele tiden, ømme og større pupper, oppblåsthet, litt kvalme innimellom, tisser hele tiden og er elstremt varm. Men nå er det noen av symptomene som har gitt seg. Bør jeg være bekymret for at dette er tegn på en MA eller er det vanlig at symptomer kommer og går litt? E jeg bare altfor nervøs? Det kan jo godt hende, hehe. Men dersom det er noen som har erfaring, setter jeg pris på info. Har forresten ikke hatt noe blødning, hadde lett rosa over et par dager forrige MA. Takk for alle svar!!!



Jeg kjenner også at jeg er litt redd..men det skjer jo veldig sjeldent to ganger på rad,og for min del føles det annerledes denne gangen. Jeg tror vi er altfor nervøse,og det er sikkert ikke unormalt.Merker jeg holder litt avstand i forhold til graviditeten til tidlig ultralyd 10 aug,samtidig har jeg jo lyst til å glede meg over det også...Har hørt at det er veldig normalt at symptomer kommer og går altså:)Dette skal å fint for oss,det har jeg bestemt :)


Tusen takk :) Det er betryggende å høre. Jeg overtenker alltid alt, og dette er en situasjon det er litt dumt å gjøre det, merker jeg. Tror jeg stresser meg selv mer enn nødvendig. Synes også det føles annerledes denne gangen, men nå som symptomene har blitt litt mindre, ble jeg litt usikker. Skal prøve å ikke tenke så mye på det, samtidig vil jeg så gjerne at det skal gå bra denne gangen! Men du har det sikkert på samme måte. Kan hende jeg prøver å få til en tidligere UL bare for å få litt sjelefred, selv om jeg ikke kommer til å slappe helt av før uke 12. Er jo minst i 6. uke nå (5+2 - har endelig skjønt hvorfor det er forskjell på de to måtene å regne uke på.. ), så bør kunne slappe litt mer av for hver uke som går, men siden man ikke alltid merker en MA blir jeg likevel bekymret hele tiden. Skal prøve å skjerpe meg. Så er det bra du har bestemt det skal gå fint for oss! Det setter jeg pris på :) Skal prøve å slappe av litt mer.. Ha en fortsatt fin søndag :) Og takk! Klem
 


mamman min skrev:
Jeg hadde en tidlig SA første gang jeg var gravid, men et helt probelfritt svangerskap noen måneder senere. Etterpå har jeg skjønt hvor vanlig det er å miste, men jeg var helt ubeskrivelig lei meg da det skjedde. En skulle tro at jeg var mer forberedt på at det kan skje og at jeg ville ta det litt lettere hvis det skulle skje igjen - men jeg kjenner nå at jeg er akkurat like bekymret som sist gang for at det skal skje igjen. Jeg går og tenker på om jeg har statistisk større sjanse for å miste igjen når jeg allerede har opplevd det - men prøver å tenke at verden er rettferdig og at jeg har opplevd min kvote av SA´ er. De siste dagene har jeg hatt noen magesmerter jeg ikke kan huske fra forrige svangerskap - forsåvidt ikke fra det første heller - og har vært bekymret for at det kunne bety noe. Men i dag har magesmertene uteblitt - og da har jeg klart å bekymre meg for at det også er et dårlig tegn!


Haha, det er alltid noe å være bekymret for. Jeg har hatt samme smertene i nedre del av magen, men ikke sterke. I dag var de borte lenge, men de kom igjen utpå ettermiddagen. Det er visst vanlig, siden det vokser og skjer ganske mye der nede. Min gyn sa at det er like stor sannsynlighet for SA eller MA vet hver graviditet, men dersom du legger sammen sannsynglihet for 1 gang og 2 gang, blir den jo mye mindre, så sannsynligheten for at det skjer to ganger på rad er jo mye mindre enn at det skjer 1 gang. Så nå som vi har hatt en allerede (jeg har hatt to - en MA og en SA), så bør vi jo statistisk sett klare oss fint denne gangen. Min gyn sa da at det ikke er sånn at sannsynligheten er større for at det skjer igjen dersom det har skjedd en gang. Så det er jo ihvertfall betryggende. Men har det først skjedd en gang, så blir man vel automatisk mye mer bekymret andre gang... Skal ikke være så lett..
 
Ja, det håper virkelig jeg også! Krysser fingre og tær og alt jeg har :) Og ja, det er son du sier kroppens måte å ordne opp, en annen måte å si det på er vel at jeg er bekymret for at alt ikke er bra, ikke for MA/SA i seg selv, hadde vel vært enda verre å føde et dødt barn eller et som ikke ville klart seg mer enn noen dager.. Men som du sier, det er vel alltid bekymringer resten av våre liv når vi velger å få barn, så får vel venne seg til det..
 
Jeg har også endel angst for det om dagen... Jeg har hatt to MA iløpet av de siste 6 mnd og kjenner jeg er skitredd for at det skjer igjen! Men, jeg har nå de siste dagene HELT bestemt meg for at denne gang SKAL det gå bra, så jeg ikke påfører kroppen min mer stress enn nødvendig :)
 


mamman min skrev:


Lilje_prøver skrev:
Jeg har også endel angst for det om dagen... Jeg har hatt to MA iløpet av de siste 6 mnd og kjenner jeg er skitredd for at det skjer igjen! Men, jeg har nå de siste dagene HELT bestemt meg for at denne gang SKAL det gå bra, så jeg ikke påfører kroppen min mer stress enn nødvendig :)


Det høres lurt ut å bestemme seg for at det skal gå bra! Det skal jeg også prøve å bestemme meg for!



Me three! Da står vi sammen, sterke i troen ;)
 


PetronellaMor skrev:


mamman min skrev:


Lilje_prøver skrev:
Jeg har også endel angst for det om dagen... Jeg har hatt to MA iløpet av de siste 6 mnd og kjenner jeg er skitredd for at det skjer igjen! Men, jeg har nå de siste dagene HELT bestemt meg for at denne gang SKAL det gå bra, så jeg ikke påfører kroppen min mer stress enn nødvendig :)


Det høres lurt ut å bestemme seg for at det skal gå bra! Det skal jeg også prøve å bestemme meg for!



Me three! Da står vi sammen, sterke i troen ;)


amen :)
 


Within skrev:


PetronellaMor skrev:
Hei, Skrev dette på skravletråden, men dersom det er andre som er redde for det samme kan det være greit med en egen tråd.. Jeg har hatt flere graviditetssymptomer hele tiden, ømme og større pupper, oppblåsthet, litt kvalme innimellom, tisser hele tiden og er elstremt varm. Men nå er det noen av symptomene som har gitt seg. Bør jeg være bekymret for at dette er tegn på en MA eller er det vanlig at symptomer kommer og går litt? E jeg bare altfor nervøs? Det kan jo godt hende, hehe. Men dersom det er noen som har erfaring, setter jeg pris på info. Har forresten ikke hatt noe blødning, hadde lett rosa over et par dager forrige MA. Takk for alle svar!!!



Jeg kjenner også at jeg er litt redd..men det skjer jo veldig sjeldent to ganger på rad,og for min del føles det annerledes denne gangen. Jeg tror vi er altfor nervøse,og det er sikkert ikke unormalt.Merker jeg holder litt avstand i forhold til graviditeten til tidlig ultralyd 10 aug,samtidig har jeg jo lyst til å glede meg over det også...Har hørt at det er veldig normalt at symptomer kommer og går altså:)Dette skal å fint for oss,det har jeg bestemt :)

signerer denne. Er også redd siden jeg hadde MA første gangen. Har en flott sønn nå på snart 2 år og ny termin i mars 2013, men klarer ikke helt å roe meg før jeg har hatt ul. Tenkte å bestille meg tidlig ul
 
Mon_83 - vi er i samme båt her. Blir nok vanskelig for oss å slappe av il etter uke 12, men jeg tenker det kan hjelpe med tidlig ul så vi kan se at utviklingen ihvertfall er iht plan. Jeg har ikke før 31/7, som virker som en evighet til! Har allerede startet nedtelling i kalenderen! Men skal prøve å få til en tidligere time på et vis, går jo rundt og engster med verre her. Selv om jeg vet vi har bestemt oss for at det skal gå bra denne gangen.. :) For det SKAL det! Tenk! :)
 


PetronellaMor skrev:
Mon_83 - vi er i samme båt her. Blir nok vanskelig for oss å slappe av il etter uke 12, men jeg tenker det kan hjelpe med tidlig ul så vi kan se at utviklingen ihvertfall er iht plan. Jeg har ikke før 31/7, som virker som en evighet til! Har allerede startet nedtelling i kalenderen! Men skal prøve å få til en tidligere time på et vis, går jo rundt og engster med verre her. Selv om jeg vet vi har bestemt oss for at det skal gå bra denne gangen.. :) For det SKAL det! Tenk! :)

Ja, dette skal gå!! hehe. spent å se etter onsdagen. har tatt hcg prøve i dag og skal ta ny på onsdag. måtte bare. jeg har ikke fått bestilt meg time da jeg fant ut i går at jeg var gravid, og jeg reiser bort på en uke ferie neste uke :P men dette går uansett bra, dette klarer vi :)
 
NEEEEEEEEEIIIIIII!!!! Lyserosa på dopapiret når jeg er på do! Samme skjedde da jeg hadde MA sist! Tror det betyr at det samme skjer igjen. Nei, nei, nei! Det skulle jo gå bra denne gangen! Så utrolig frustrert og lei meg akkurat nå.
 


mamman min skrev:


PetronellaMor skrev:
NEEEEEEEEEIIIIIII!!!! Lyserosa på dopapiret når jeg er på do! Samme skjedde da jeg hadde MA sist! Tror det betyr at det samme skjer igjen. Nei, nei, nei! Det skulle jo gå bra denne gangen! Så utrolig frustrert og lei meg akkurat nå.


Nei nei nei! Vi hadde jo bestemt oss! Men pust med magen, jeg skjønner at det ikke er så lett når du har opplevd det samme før, men det kan jo hende det bare er en svangerskapsblødning?


Jeg håper det. Men symptomene mine har ikke vært like sterke de siste dagene heller, så jeg frykter det verste.. Har fått en time til kontroll med ul i morgen, så håper jeg får noe mer svar da.. Vi hadde sex i går kveld, og jeg har lest man kan få blødninger som følge av det, men nesten 24 timer etterpå er vel litt vel sent? Håper og ber (selv om jeg ikke er religiøs) og krysser alt jeg har for at det ikke er noe farlig og at alt er ok.
 
Dette går så fint vennen,i morgen får du høre at det er skjøre slimhinner,og at alt ser flott ut,det skal du bare.
Håper du får deg litt hvile nå,og skulle ønske jeg kunne ta bort redselen din,for jeg vet hvor vond den er.
<3
 


Within skrev:
Dette går så fint vennen,i morgen får du høre at det er skjøre slimhinner,og at alt ser flott ut,det skal du bare.
Håper du får deg litt hvile nå,og skulle ønske jeg kunne ta bort redselen din,for jeg vet hvor vond den er.
<3



Tusen takk :) Det er godt med trøstende ord. Tenker liksom at det i tillegg er et dårlig tegn at symptomene begynner å forsvinne. Puppene var liksom helt sprengte, så er de liksom helt vanlige, bortsett fra kanskje litt ømme, men ikke mye. Ikke noe kvalm lenger og kjenner ingen aktivitet i magen. Så jeg er veldig spent og gruer meg egentlig litt. Men samtidig, dersom det har gått galt er det jo bedre å finne det ut tidlig, så vi kan komme oss videre og prøve igjen. Men det er ikke mye trøst akkurat nå :( Håper veldig på at alt ser bra ut i morgen. Og takk igjen :) Klem
 


Trøndertøsa skrev:
Lykke til idag, krysser fingrer for deg.



Tusen takk :) Krysser fingrene selv, jeg, og håper på hjerteslag og fin utvikling :) Skal holde dere oppdatert.
 
Masse lykke til! Håper alt er som det skal! Jeg krysser også!
 
Da har jeg akkurat kommet tilbake fra legen, og har gode nyheter :) Det første hun sa da ul-bildet kom opp var 'å, der ser jeg et hjerte som slår, ja' men så litt etterpå sa hun at alt er så lite siden jeg ikke har kommet så langt, så det er vanskelig å se, men hun var ganske sikker på at hun hadde sett hjerteslag, så da ble jeg jo ikke betrygget. Men jeg tror hun så det :) Også sa hun at størrelsen var helt etter planen og at alt så normalt ut. Og at jeg kan puste litt ut og ikke være så bekymret enda ihvertfall, men at dersom jeg fortsetter å blø, blør mer eller får smerter, så skulle jeg komme tilbake. Men da puster jeg litt ut så lenge ihvertfall og er veldig lettet :) Puh! Takk for all støtten, det har vært veldig godt å ha :) Klemmer fra en lettet meg med baby i magen (iiiiiiiik!!)
 
Back
Topp