Frøet2023
Andre møte med forumet
Hei. Sitter her med så mange tanker og en vond følelse som jeg har behov for å få snakket om. Jeg er gravid i uke 9. Jeg har 3 store barn fra mitt tidligere ekteskap. Jeg og samboer venter nå barn sammen og var på tidlig ultralyd i uke 7 pga. at jeg har brukt en medisin i forkant av svangerskapet som det er svært lite erfaring med med tanke på graviditet. Alt så helt fint og normalt ut i uke 7. Jeg fant ut at jeg var gravid 5 dager før forventet mens da puppene mine var svært ømme. De har vokst veldig, men nå denne uka har ømheten forsvunnet. Jeg har følt meg slapp og dårlig men dette har også avtatt. Jeg har ikke kastet opp på noe tidspunkt, men ikke greid å spise enkelte typer mat eller blitt plutselig kvalm og uvell. Nå har dette også avtatt betraktelig. Jeg har vært sykemeldt fra november fram til forrige uke pga. at jeg har en kronisk tarmsykdom jeg har slitt mye med det siste året. Jeg er nå betraktelig bedre og startet opp på jobb igjen innen helsesektoren. Det er deilig å være tilbake på jobb igjen for å være sykemeldt synes jeg er forferdelig. Jeg føler jeg har fått piff og energi tilbake igjen. Men, jeg er så fryktelig bekymret for missed abortion! Jeg skal på ultralyd i uke 13 (23.05) pga denne medisinen jeg har benyttet, samt ta NIPT pga. at jeg er over 38 ved termin. Jeg greier ikke legge fra meg bekymringene og er skikkelig sur og grinete pga. dette. Føler meg ikke gravid lenger, men er å åpen for at psyken kan spille meg et puss ang. dette nettopp fordi jeg er så redd for MA. Noen som kan dele erfaring eller lignende? Jeg har ikke opplevd MA tidligere, men da var jeg bare ungdommen. Minste blir konfirmert i år Samboer har ikke barn fra før og jeg har alltid ønsket meg 4 barn, så dette er veldig ønsket. Håper noen kan svare meg på det jeg har skrevet, jeg trenger virkelig ikke noen meninger om at jeg er over 38 og allerede har barn/store barn. På forhånd takk