Redd for missed abortion

Frøet2023

Andre møte med forumet
Hei. Sitter her med så mange tanker og en vond følelse som jeg har behov for å få snakket om. Jeg er gravid i uke 9. Jeg har 3 store barn fra mitt tidligere ekteskap. Jeg og samboer venter nå barn sammen og var på tidlig ultralyd i uke 7 pga. at jeg har brukt en medisin i forkant av svangerskapet som det er svært lite erfaring med med tanke på graviditet. Alt så helt fint og normalt ut i uke 7. Jeg fant ut at jeg var gravid 5 dager før forventet mens da puppene mine var svært ømme. De har vokst veldig, men nå denne uka har ømheten forsvunnet. Jeg har følt meg slapp og dårlig men dette har også avtatt. Jeg har ikke kastet opp på noe tidspunkt, men ikke greid å spise enkelte typer mat eller blitt plutselig kvalm og uvell. Nå har dette også avtatt betraktelig. Jeg har vært sykemeldt fra november fram til forrige uke pga. at jeg har en kronisk tarmsykdom jeg har slitt mye med det siste året. Jeg er nå betraktelig bedre og startet opp på jobb igjen innen helsesektoren. Det er deilig å være tilbake på jobb igjen for å være sykemeldt synes jeg er forferdelig. Jeg føler jeg har fått piff og energi tilbake igjen. Men, jeg er så fryktelig bekymret for missed abortion! Jeg skal på ultralyd i uke 13 (23.05) pga denne medisinen jeg har benyttet, samt ta NIPT pga. at jeg er over 38 ved termin. Jeg greier ikke legge fra meg bekymringene og er skikkelig sur og grinete pga. dette. Føler meg ikke gravid lenger, men er å åpen for at psyken kan spille meg et puss ang. dette nettopp fordi jeg er så redd for MA. Noen som kan dele erfaring eller lignende? Jeg har ikke opplevd MA tidligere, men da var jeg bare ungdommen. Minste blir konfirmert i år Samboer har ikke barn fra før og jeg har alltid ønsket meg 4 barn, så dette er veldig ønsket. Håper noen kan svare meg på det jeg har skrevet, jeg trenger virkelig ikke noen meninger om at jeg er over 38 og allerede har barn/store barn. På forhånd takk❤️

Jeg tenker at hvis du føler deg beroliget av det, så kan det være en idé å ta en privat ultralyd..?
Det er ingen her som kan fortelle deg om du har hatt en MA, eller om symptomene bare har lindret; og det kommer nok til å være erfaringer begge veier.. Så jeg tenker at det beste hadde nok vært å fått sjekket, så du slipper uroe deg i en hel måned fremover ❤️

Masse lykke til..! ❤️

Hei. Jeg har vært redd for det samme i svangerskapet, fordi jeg hadde noen perioder uten symptomer på graviditet. Men det endte godt. Vet ikke om dette hjalp men!

Tror nok det sitter mest i hodet, men blir lenge å vente en hel måned kjenner jeg. Bor 5 timer unna privat ultralyd men fant ut at det kan nok være verdt det. Bestilte meg en time nå fredag 28. så tar jeg og samboer ei hotellnatt i byen der med det samme. Setter pris på svarene dere sendte meg❤️

Jeg tenker at hvis du føler deg beroliget av det, så kan det være en idé å ta en privat ultralyd..?
Det er ingen her som kan fortelle deg om du har hatt en MA, eller om symptomene bare har lindret; og det kommer nok til å være erfaringer begge veier.. Så jeg tenker at det beste hadde nok vært å fått sjekket, så du slipper uroe deg i en hel måned fremover ❤️

Masse lykke til..! ❤️
Selv om reiseveien er lang, 5 timer så går jeg bare for det. Takk❤️

Selv om reiseveien er lang, 5 timer så går jeg bare for det. Takk❤️

Synes du gjør lurt i ❤️
Jeg hadde gjort det samme..
Vi har heldigvis ultralyd i samme by; men dårlig kapasitet, så er ofte ikke ledig før flere uker frem i tid. Så jeg har selv pleid å bestille time der rundt uke 7 for å bekrefte liv, også har jeg funnet liv med doppler fra uke 8 selv. Så det hjelper jo litt. Men det er jo langt fra alle som finner med doppler så tidlig som meg, og jeg vil ikke anbefale å prøve når man allerede er på tuppa, for da blir man jo bare ekstra stressa når man ikke finner. (Og det er jo mange som ikke finner før uke 12+). Så.. ja. Jeg synes du gjør veldig lurt i å ta en ultralyd, selv med reisevei!!

Forhåpentligvis kan du bli beroliget, og slappe litt av de neste ukene ❤️

Synes du gjør lurt i ❤️
Jeg hadde gjort det samme..
Vi har heldigvis ultralyd i samme by; men dårlig kapasitet, så er ofte ikke ledig før flere uker frem i tid. Så jeg har selv pleid å bestille time der rundt uke 7 for å bekrefte liv, også har jeg funnet liv med doppler fra uke 8 selv. Så det hjelper jo litt. Men det er jo langt fra alle som finner med doppler så tidlig som meg, og jeg vil ikke anbefale å prøve når man allerede er på tuppa, for da blir man jo bare ekstra stressa når man ikke finner. (Og det er jo mange som ikke finner før uke 12+). Så.. ja. Jeg synes du gjør veldig lurt i å ta en ultralyd, selv med reisevei!!

Forhåpentligvis kan du bli beroliget, og slappe litt av de neste ukene ❤️
❤️

Jeg hadde omtrent samme forløp som deg med datter. Var uvel og uggen innimellom, og avtok veldig etter uke 9. Pga tidligere MA hadde jeg flere private ul for å bli trygg på at alt var bra. Det hjalp på psyken min.
Masse lykke til :Heartred

Hello. Sitting here with so many thoughts and a bad feeling that I need to talk about. I am 9 weeks pregnant. I have 3 grown children from my previous marriage. My partner and I are now expecting a child together and had an early ultrasound in week 7 due to that I have used a medicine before pregnancy with which there is very little experience with regard to pregnancy. Everything looked perfectly fine and normal at week 7. I found out I was pregnant 5 days before I expected and my nipples were very tender. They have grown a lot, but this week the tenderness has disappeared. I have felt weak and unwell but this has also subsided. I have not vomited at any time, but have not been able to eat certain types of food or have suddenly felt nauseous and unwell. Now this has also decreased considerably. I have been on sick leave from November until last week due to that I have a chronic intestinal disease that I have struggled with a lot for the past year. I am now considerably better and started working again in the health sector. It's great to be back at work again to be on sick leave I think is terrible. I feel like I've got my wits and energy back again. But, I am so terribly worried about missed abortion! I am going to have an ultrasound in week 13 (23.05) because of this medicine I have been using, as well as taking NIPT because that I am over 38 at the due date. I can't put my worries aside and I'm really angry and cranky because of this. I don't feel pregnant anymore, but I'm open to the possibility that my psyche can play tricks on me, precisely because I'm so afraid of MA. Anyone able to share experience or similar? I have not experienced MA before, but then I was only a teenager. The youngest will be confirmed this year. Partner has no children before and I have always wanted 4 children, so this is very desirable. Hope someone can answer me about what I have written, I really don't need any opinions that I am over 38 and already have children/grand children. Thank you in advance❤️
Hey there! It sounds like you're going through a lot right now with all of these thoughts and worries. Firstly, congratulations on your pregnancy! It's understandable to feel anxious and uncertain, especially given your previous experiences and the medication you've taken. It's great that you're going for an ultrasound soon to get some reassurance, and it's important to remember that everyone's pregnancy is different. It's totally normal for symptoms to come and go, and to feel like your mind is playing tricks on you. Trust yourself and your body, and try to focus on the positives - you're feeling better and back at work, and you're excited about the prospect of having another child. It's okay to be scared, but know that you're not alone and there are resources and support available to you.

Jeg hadde også et ganske likt symptombilde som du, altså at både ømme pupper og kvalme avtok i uke 9, noe som bekymret meg veldig da spesielt kvalmen sto på til uke 13 med storesøster. Jeg hadde ultralyd tidligere og dro på ultralyd i uke 11 og så en frisk baby (som nå straks fyller året) :Heartred :)

Jeg var også veldig bekymret for SA/MA i svangerskapet, det hjalp med noe å huske at MA er mye sjeldnere enn SA, så sannsynligheten for at alt er bra er størst. Og når du har sett bankende hjerte allerede så er det et godt tegn. Her inne kan man få inntrykk av at det er svært vanlig, men det er allikevel størst sannsynlighet for at det går bra :)

Masse lykke til på fredag :Heartred

Eg hadde kun ømme pupper og null mens som symptomer med førstemann. Var aldri dårlig og ømme pupper forsvant også. Følte meg ikke gravide. Fikk bekkenløsning på slutten av svangerskapet. Hun er nå 4 år. Tok selv privat ultralyd i uke 7 får å sjekke. Min storesøster var aldri dårlig med sine 2 barn :Heartred :)

Back
Topp