Redd for å teste

Lille-bille

Glad i forumet
Jeg er så utrolig nervøs og redd for å teste, er så lei av negative tester..

Vi hadde uttak 8.sept og innsett av 2 friske egg 11.sept(satt ovitrelle 6.sept),, har hatt masse symptomer både på graviditet og som kan minne om tegn på at mens kommer(men regner med lutinus har skylda for det) :p
Har ikke testedag før 23.sept.

Jeg vil sååå veldig gjerne teste og få en positiv test, men jeg er redd :p redd for negativt forsøk for 2 gang, redd for sammenbruddet ved negativ test, redd for å sitte hjemme å gråte i ukesvis...
Hva gjør dere for å muntre dere selv opp?
Tips for å få tiden til å gå, og ikke tenke så mye på det? :)

Jeg har enda ikke testet men føler det er negativt bare pga redselen jeg har, og gråter som om det allerede har gått dunken igjen, kroppen er så full av hormoner og følelser at jeg av og til ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :eek:

Last edited:

Vi hadde uttak 8.okt og innsett av 2 friske egg 11.okt(satt ovitrelle 6.okt),, har hatt masse symptomer både på graviditet og som kan minne om tegn på at mens kommer(men regner med lutinus har skylda for det) :p
Har ikke testedag før 23.okt.

Jeg vil sååå veldig gjerne teste og få en positiv test, men jeg er redd :p redd for negativt forsøk for 2 gang, redd for sammenbruddet ved negativ test, redd for å sitte hjemme å gråte i ukesvis...

Jeg har enda ikke testet men føler det er negativt bare pga redselen jeg har, og gråter som om det allerede har gått dunken igjen, kroppen er så full av hormoner og følelser at jeg av og til ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg :eek:
Hei.
Regner med du mener september og ikke oktober, men uansett. Det beste du kan gjøre for deg selv å kroppen din er å slappe av. Det trenger ikke å mene at du skal ligge på sofaen med 10000 tanker. Men gjør noe som du liker som får deg til å smile å kose deg. Hvilke hobbyer har du? En tur i skog og mark er alltid godt for både kropp og sjel.
Testdagen kommer når den kommer.
Er det en negativ test denne gangen også så må man la seg selv sørge over det før man går videre med nytt giv og håp om at en dag så sitter spiren. Selv brukte vi 3 år på å bli gravid med min sønn. Har jeg latt meg selv gå ned i kjelleren hver gang vi testet negativt hadde jeg gitt opp ganske fort. La håpet og drømmen være det som er sterkest i hode og hjerte å la deg selv bli trist, men hent deg selv inn igjen å ikke gi opp!

Hei.
Regner med du mener september og ikke oktober, men uansett. Det beste du kan gjøre for deg selv å kroppen din er å slappe av. Det trenger ikke å mene at du skal ligge på sofaen med 10000 tanker. Men gjør noe som du liker som får deg til å smile å kose deg. Hvilke hobbyer har du? En tur i skog og mark er alltid godt for både kropp og sjel.
Testdagen kommer når den kommer.
Er det en negativ test denne gangen også så må man la seg selv sørge over det før man går videre med nytt giv og håp om at en dag så sitter spiren. Selv brukte vi 3 år på å bli gravid med min sønn. Har jeg latt meg selv gå ned i kjelleren hver gang vi testet negativt hadde jeg gitt opp ganske fort. La håpet og drømmen være det som er sterkest i hode og hjerte å la deg selv bli trist, men hent deg selv inn igjen å ikke gi opp!

Ja mente september :p
Har prøvd i 3,5 år nå vi også, hatt 1 negativt ivf privat, 1 avbrutt på sykehuset og er i det 3 nå. Er bare så utrolig nervøs for hva testen viser, dette er den eneste gangen jeg faktisk har følt det slik, har tidligere gått på med positive tanker og godt mot :) men tror kanskje jeg bare har innstilt meg på negativ test for å slippe skuffelsen. Alle rundt meg er liksom så positive til dette forsøket, til og med hun jeg går til for akupunktur mener pulsen er perfekt og vil sette opp et tilpasset behandlings forløp frem over :p

:happy::)

Vi hadde uttak 8.sept og innsett av 2 friske egg 11.sept(satt ovitrelle 6.sept),, har hatt masse symptomer både på graviditet og som kan minne om tegn på at mens kommer(men regner med lutinus har skylda for det) :p

Samme med meg :dead: Hadde et negativ forsøk privat i Danmark, og er nå på første forsøk privat i Norge.
Hadde tenkt og begynne og teste fra i dag, har ikke testdag før 25.09. Men er så redd for svaret at jeg rett og slett turte ikke :(
Får håpe spiren din sitter :D Å at du får positiv test.

:happy::)

Samme med meg :dead: Hadde et negativ forsøk privat i Danmark, og er nå på første forsøk privat i Norge.
Hadde tenkt og begynne og teste fra i dag, har ikke testdag før 25.09. Men er så redd for svaret at jeg rett og slett turte ikke :(
Får håpe spiren din sitter :D Å at du får positiv test.

Jeg klarte manne meg opp etter 2 timer våken i senga, nå skal jeg ikke teste før onsdag men tenkte at siden det er 13 dager siden ovitrelle så satser jeg:p og der sto det jammen meg gravid 1-2 på clearblue digital :p hadde 2 som snart måtte brukes :p
Tørr ikke juble enda da det er 4 dager før testedag men en liten sommerfugl er i magen :D

Jeg klarte manne meg opp etter 2 timer våken i senga, nå skal jeg ikke teste før onsdag men tenkte at siden det er 13 dager siden ovitrelle så satser jeg:p og der sto det jammen meg gravid 1-2 på clearblue digital :p hadde 2 som snart måtte brukes :p
Tørr ikke juble enda da det er 4 dager før testedag men en liten sommerfugl er i magen :D

Gratulerer :D Må bare si at de to smilefjesene på toppen var ikke meninga og legge inn :facepalm:
Håper den lille klorer seg fast i 9 måneder :D
Er 14 dager siden ovitrelle her, så tenkte kanskje og vente til mandag, siden jeg begynte og blø på RD 12 sist. Så er jeg vært fall forberedt om det ikke skulle gå denne gang heller.

Gratulerer :D Må bare si at de to smilefjesene på toppen var ikke meninga og legge inn :facepalm:
Håper den lille klorer seg fast i 9 måneder :D
Er 14 dager siden ovitrelle her, så tenkte kanskje og vente til mandag, siden jeg begynte og blø på RD 12 sist. Så er jeg vært fall forberedt om det ikke skulle gå denne gang heller.

Åh det la jeg ikke merke til en gang:p
Mener å ha lest at ovitrelle sitter i 10 dager, men tørr ikke tro for mye enda veldig greit å være forberedt på det meste i denne her prosessen vil jeg tro:) selv har jeg ikke selvkontroll og klarte ikke vente :p

Åh det la jeg ikke merke til en gang:p
Mener å ha lest at ovitrelle sitter i 10 dager, men tørr ikke tro for mye enda veldig greit å være forberedt på det meste i denne her prosessen vil jeg tro:) selv har jeg ikke selvkontroll og klarte ikke vente :p

Ja, det står i hvert fall i bruksanvisningen at det kan sitte i opp til 10 dager, men har hørt at det kan sitte opp til hele 13 dager, og er på 14 dager i dag, så regner med den er ute til mandagen ;)
Hadde veldig mye symptomer sist når jeg ikke var gravid, nå har jeg nesten ingen ting annet enn veldig synlige blodårer, men veit ikke om det er positivt eller ikke :wacky:
Er jo mange som tester positivt allerede fra dag 9-10, så er sikkert noe der :D

Ja, det står i hvert fall i bruksanvisningen at det kan sitte i opp til 10 dager, men har hørt at det kan sitte opp til hele 13 dager, og er på 14 dager i dag, så regner med den er ute til mandagen ;)
Hadde veldig mye symptomer sist når jeg ikke var gravid, nå har jeg nesten ingen ting annet enn veldig synlige blodårer, men veit ikke om det er positivt eller ikke :wacky:
Er jo mange som tester positivt allerede fra dag 9-10, så er sikkert noe der :D

Ja har også lest mye forskjellig, men sist gang hos meg var den ute etter 8-9 dager :)
Samme her med symptomer, jeg bare gråter mye og har smerter i korsrygg denne gang:)
Har hørt mange får veldig klare synlige blodårer spesielt på brystene :)
Nå klarer jeg jo nesten ikke vente til onsdag, nesten som jeg må handle flere tester, 1 til hver dag :p

Ja har også lest mye forskjellig, men sist gang hos meg var den ute etter 8-9 dager :)
Samme her med symptomer, jeg bare gråter mye og har smerter i korsrygg denne gang:)
Har hørt mange får veldig klare synlige blodårer spesielt på brystene :)
Nå klarer jeg jo nesten ikke vente til onsdag, nesten som jeg må handle flere tester, 1 til hver dag :p

Da er den sikkert ute av kroppen nå :)
Ja, veldig tydelig på brystene, men tørr liksom ikke helt og håpe for det. Men har ikke hørt om noen som får det av lutinusen, så det er kanskje et godt tegn ;)

Husker godt da jeg skulle teste i 2018. Da hadde vi prøvd i 4 år. Kun negative tester og spontanabort. Var kjempe nervøs etter første runde med pgd/icsi. Men prøver alltid å tenke at jeg er forberedt på det verste, men håper på det beste. Så når da test dagen kom, begynte jeg å blø. Den følelsen var jo grusom. Men testen var positiv, så hadde vanskelig å tro det og måtte ta en digital test. Joda den var positiv den også. En berg og dal bane av følelser. Men jeg fortsatte å blø flere ganger i graviditeten, så nervene var jo på høy gir hele tiden. Hadde hele tiden i tankene, at så lenge man kommer over den 24 ukers grensa, så kunne dem i allefall redde.

Så skjønner godt at du er nervøs. Men håper for din del at den er positiv.

Sitter idag med en 1,5 åring. Verdens nydeligste solstråle. Han kom før termin, men alt gikk bra heldigvis.

Men nu når man har begynt å planlegge søsken, så kjenner jeg på de samme følelsene igjen. Frykten for negativ test. Frykten for spontanabort. Frykten for at de som er på frys ikke skal overleve. Så er det også en vis fare for at ting gjentar seg, og at neste unge også må ut før termin.

Folk som ikke må igjennom prøverør aner ikke hvilken berg og dal bane det er. Å hvilken påkjenning alle de hormon medisiner er for kroppen.

For å ikke snakke om den første tidlige ultralyden. Hvor du er livredd for at hjertelyden ikke slår.

Frem til test dato bør du leve som normalt. Jo mer du fokuserer på andre ting, jo fortere går tiden.

Last edited:

Så hyggelig! :happy:
Jeg satt ovitrelle 6. september, hadde uttakk 8. september og innsett av to egg 8. september :love2
Dette blir veldig spennende for oss begge, da kan vi ende opp gravide begge to samtidig, og kanskje ender opp med tvillinger :p Så gøy da!!
Jeg har testet ut ovitrelle helt fra 4dpo ( rugedag1) og jeg har fått disse testene som vedlagt. Jeg tror at det gikk bort 7-8dpo, og da begynte streken å stige igjen :love7 I dag er jeg 11dpo og fikk den testen i andre bilde. Testdato er 22. september og jeg krysser fingrene for at dette skal gå bra!
Masse masse lykke til til deg også :Heartred Har en veldig god følelse for deg. Jeg hadde mensmurringer i flere dager og veldig vondt i korsryggen 8-9dpo.

Vedlegg

• 20200918_163003.jpg
    20200918_163003.jpg
    49,5 KB · Visninger: 216
  • 20200918_163135.jpg
    20200918_163135.jpg
    32,5 KB · Visninger: 147
  • 20200919_125003.jpg
    20200919_125003.jpg
    8,5 KB · Visninger: 152
Jeg satt ovitrelle 6. september, hadde uttakk 8. september og innsett av to egg 8. september :love2
Dette blir veldig spennende for oss begge, da kan vi ende opp gravide begge to samtidig, og kanskje ender opp med tvillinger :p Så gøy da!!
Jeg har testet ut ovitrelle helt fra 4dpo ( rugedag1) og jeg har fått disse testene som vedlagt. Jeg tror at det gikk bort 7-8dpo, og da begynte streken å stige igjen :love7 I dag er jeg 11dpo og fikk den testen i andre bilde. Testdato er 22. september og jeg krysser fingrene for at dette skal gå bra!
Masse masse lykke til til deg også :Heartred Har en veldig god følelse for deg. Jeg hadde mensmurringer i flere dager og veldig vondt i korsryggen 8-9dpo.

Så gøy, gratulerer til både deg og Lille Bille :Heartred
Jeg er 5dpo nå, 3 dager siden innsett, og jeg er både gira og redd for testdatoen som er 29.09. :nailbiting: Men hjelper å se fine resultat som dette!

Jeg er 5dpo nå, 3 dager siden innsett, og jeg er både gira og redd for testdatoen som er 29.09. :nailbiting: Men hjelper å se fine resultat som dette!
Absolutt! :love2 Jeg vil også få bekreftelse på tirsdag før jeg anser meg selv gravid :p Men ja, så fantastisk for alle oss i rugetiden. Masse lykke til til deg også! :Heartred Håper at alle vi ender opp å bli gravide samtidig hele veien mot mål :love7

Så spennende :D krysser fingrene for oss begge to :D har sluppet løs 1 eller 2 sommerfugler, men tør ikke slippe løs alle enda :p blir det positivt på onsdag så gir disse siste 2 ukene med gråting og rare ting litt mer mening :p

Absolutt! :love2 Jeg vil også få bekreftelse på tirsdag før jeg anser meg selv gravid :p Men ja, så fantastisk for alle oss i rugetiden. Masse lykke til til deg også! :Heartred Håper at alle vi ender opp å bli gravide samtidig hele veien mot mål :love7

Jeg er fortsatt utrolig nervøs for dagene fremover nå :p men for meg har akupunktur behandling gjennom hele forsøket hjulpet utrolig mye :)
Tørr ikke helt å tro på det før jeg får se liv og hvor mange på en ultralyd :p krysser for tvillinger :D

Back
Topp