Jeg ble satt i gang pga av vannavgang og ingenting skjedde av seg selv på to dager, og det er mange som sier at det er verre det, men jeg hadde i følge legen min en fødsel helt etter boka og gruer meg absoultt ikke til neste gang.
jeg ble satt i gang kl halv 9 om morgenen, spiste frukost og gikk og trakka rundt, hadde 2 cm åpning da jeg ble satt i gang. Allerede kl 11 hadde jeg tette rier, kom med mellom 1 og 2 min men var på langt nær effektive nok. Kl 14 fikk jeg epidural etter at de overtalte meg til den, jeg hadde litt skrekk for den sprøyta men gikk så fint atte[:D] De mente jeg burde ta epiduralen så jeg fikk slappet av og spare krefter til pressriene. Halv tre var epiduralen satt og jeg ble sjekket 4 cm åpning, jeg fikk super hjelp av epiduralen og sovnet og sov til klokken var nesten tre, følte jeg måtte på do, og fikk lov så lenge jeg ikke pressa, sa etterpå at jeg følte jeg måtte presse, virkelig måtte presse så da sjekket hun meg og så på meg med store øyne og sa nå kommer babyen!! WHAT??? Den var jeg IKKE forberedt på da nei, trodde det tok lang tid med den åpningfasen jeg, men jeg hadde gått fra 4-10 cm åpning på en halvtime og jeg sov meg gjennom det[:D][8D] Har fått noen "stygge" blikk fra venner på den ja[8D] Ting skjedde da veldig fort og etter litt pressing (og en sambo som spør under verste riene om jeg skal ha fler!![8D]) så kom snuppa til verden kl 16.16. Fikk et par pyntesting og det var det. Greit nok at jeg fikk epidural, men hadde alikavel trodd det skulle være mye verre, men jeg var heldig.
Jeg tenkte før jeg fikk at når mamma hadde gjort det 6 ganger så skulle nå jaggu meg jeg klare 1 ihvertfall!!
Det går nok så bra atte med deg!!! Ønsker deg masse lykke til med fødsel, du har så ufattelig mye å glede deg til, og alle de vondtene du har i mage/rygg under fødsel, de forsvinner med en gang nurket ditt er ute!![:D] Ha kamera klart og kos deg!![:)]