Reborn barnedukker

Lukter trolling..
Finnes jo dem som gjør slikt, men litt mye trolling i det siste.
 
tenker det er reel sak ..
men at denne tråden+ tre-fire andre her på generelt det siste døgnet er fra samme person.
Man ser det på helt ny bruker + umoden skrivemåte
 
Kan godt hende tråden er trolling, men det er helt reellt at mange mennesker i verden bruker "reborn" eller andre hjemmelagede dukker som terapi... Hele internettsamfunn med forum og facebookgrupper for "hobbyen" :p
 
Er «bare» 32 år, så er jo ikke så gammel sånn sett... Men føler at det er litt gambling å prøve på en til om 3-4 år.. Får se an litt! Eldste har hatt en del sykdom/operasjoner, men er nå en frisk gutt med et veldig godt hode :) yngste er jo bare noen uker, men bortsett fra litt liten, så virker hun frisk og fin.

Skjønner problemstillingen :) Er redd for sykdom hos barn selv selv om jeg er bare straks 28. Synd man ikke fikk vite dette før man ble gravid :p
 
tenker det er reel sak ..
men at denne tråden+ tre-fire andre her på generelt det siste døgnet er fra samme person.
Man ser det på helt ny bruker + umoden skrivemåte
Kan godt hende tråden er trolling, men det er helt reellt at mange mennesker i verden bruker "reborn" eller andre hjemmelagede dukker som terapi... Hele internettsamfunn med forum og facebookgrupper for "hobbyen" :p
Jeg må bare presisere at jeg tenkte at denne tråden er trolling, men syns det er fint at folk finner trøst i en dukke :Heartred (kanskje litt over-the-top hvis det er slik som i hi, men generelt fint å ha noe å finne trøst i)
 
Startinnlegget her lukter troll, men jeg så faktisk en dokumentar på Aftenposten om dette. Paret som hadde dukkene der ble anbefalt å ikke få barn pga psykiske lidelser, og da tenker jeg faktisk at det kan være en god løsning. Ja, jeg syns det er litt rart, men jeg forstår til en viss grad de som har disse dukkene. Å ikke få bli foreldre når man sterkt ønsker det må være veldig vondt..
 
Jeg må bare presisere at jeg tenkte at denne tråden er trolling, men syns det er fint at folk finner trøst i en dukke :Heartred (kanskje litt over-the-top hvis det er slik som i hi, men generelt fint å ha noe å finne trøst i)
Det er flere som er som i hi, det behandler de akkurat som barn
 
Det er flere som er som i hi, det behandler de akkurat som barn
Jo, har lest ørten artikler om folk som har disse dukkene:)
Men tenker f.eks babysvømming osv, det har jeg aldri hørt noen nevne. De som har dukkene har et behov for noe/noen å ta seg av, men samtidig ikke er avhengige av at ting ikke blir gjort en dag fordi personen er psykisk syk og langt nede. De jeg har lest om er fullt klar over at det er en dukke :)
 
Nå har jeg lest meg litt opp om temaet. Dette er ett fenomen jeg aldri har hverken sett eller hørt om før nå.
Folk må jo få gjøre som de vil, men skummelt dersom de sitter på forum som dette feks og gir råd eller deler «erfaringer» med andre mødre da, så er det jo ikke ekte erfaringer. Eller feks dersom de opptar stellerom eller ammerom og det er lange køer med babyen som trenger skift eller mat.
Fortsatt litt forundrer over dette jeg.
 
Jeg synes det er DRIIIITWEIRD! Og hadde styrt langt unna om en av mine venninder begynte med det der!!

Ta med dokka på babysvømming?? !!??
Nei, her er det no issues. Psykolog er å anbefale! Kanke gå rundt med ei dokke som om det er en baby. Craaaaazyyyy

Så dømmende du er.. kan jo være folk her inne som har ei slik dukke, så skriver du så kjipe ting.
Skamme seg
 
Så dømmende du er.. kan jo være folk her inne som har ei slik dukke, så skriver du så kjipe ting.
Skamme seg

Hehe. Nå trollololler du fælt. Er tredje trøden du sier jeg er dømmende i. Og det er helt greit og ganske sant. Å behandle en dukke som en ekte baby når du har bikka 15 ER weird! Skammer meg null;)
 
Overrasker ikke meg noe særlig, egentlig. Har dere sett alt dilldall som selges på dyrebutikker?! Dette virker bare som en forlengelse av å ha bæresele, designer-klær og spesialsenger til bikkja. Tror at omsorgsdelen av oss kan bli svært sterk noen ganger.
 
Back
Topp