Reaksjoner på nyheten

B82

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Februarhjertene 2025
Her har det mildt sagt vært blandet.
Alt fra «Det visste jeg jo, vår herre fortalte meg det i en drøm», til jubel og i går «var det planlagt da..?! Å…. Jaja.. så … hyggelig..?»

Må sies at jeg blir mer hormonell som gravid, og synes ikke det er noe særlig stas med spesielt den siste der.
Dette blir felles barn nr 3, og forrige prøvde vi i 3 lange år på med IVF. Denne satt på første forsøk, uten hjelp.

Fler som har fått seg en kjip reaksjon på nyheten fra familien?
 
Her har det mildt sagt vært blandet.
Alt fra «Det visste jeg jo, vår herre fortalte meg det i en drøm», til jubel og i går «var det planlagt da..?! Å…. Jaja.. så … hyggelig..?»

Må sies at jeg blir mer hormonell som gravid, og synes ikke det er noe særlig stas med spesielt den siste der.
Dette blir felles barn nr 3, og forrige prøvde vi i 3 lange år på med IVF. Denne satt på første forsøk, uten hjelp.

Fler som har fått seg en kjip reaksjon på nyheten fra familien?
Jeg venter til det er "for sent" med å si noe til de fleste, fordi jeg forventer en kjip reaksjon fra ganske mange. Har begynt å preppe folk med å fortelle at jeg ønsker meg en til, og at det er noe som er veldig viktig for meg, så de er litt forberedt på at det kommer. Faren min kommer til å bli mest oppgitt, og det er ganske sårt, men jeg håper det hjelper litt at jeg vet at reaksjonen ikke blir positiv.
 
Last edited:
Nei men gud bedre for noen reaksjoner da.. i alle dager :depressed: :banghead:
Her har reaksjonene bare vært positive, men nå er det bare et par venninner og storesøstera mi som vet det.. men kjenner jeg gruer meg litt selv og, jeg vet at jeg har både en og to venninner som kommer til å reagere med misnøye, da de ikke er min mann sin største fan :depressed: men jeg kan ikke bestemme over deres følelser, så jeg får ta ansvar for mine egne følelser så får de gjøre som de vil, men en ting er sikkert- folk som reagerer negativt skal ha lite med mitt barn å gjøre, de får ikke fripass for at de har vært gode venninner tidligere:)
 
Jeg har allerede ei datter på 1 år så jeg gruer meg skikkelig til å si det til foreldre, besteforeldre, søsken osv da jeg føler de kommer til å synes det blir for tett… Har jo veldig lyst at de skal være glad på mine vegne men tror flesteparten kommer til å reagere dessverre :( Tenker hvertfall foreldrene mine og mannen sine foreldre blir glad da❤️
 
Er veldig nervøs for å si det til far og stemor. Er redd for negativ reaksjon mtp min turnus-jobb og mannen sin offshore jobb.
Orker ikke den negative atmosfæren og blikkene som jeg ser for meg at kommer. Litt som «var dette planlagt, huff nå blir det mer barn å være barnevakt for»…
 
Uff.. må være utrolig slitsomt og trist å kjenne på at man er redd for hvordan familie og venner reagerer! Det er en problemstilling jeg ikke har tenkt på at noen har. For meg er det første og jeg er 30 år, så vet at alle vil synes det er helt topp (og på tide? :p).
Håper familiene og vennen deres klarer å være glad på deres vegne og holde eventuelle negativiteter for seg selv ❤️
 
Kun positivt så langt. Selv om dette blir nr 4. men gruer meg til å si det til min mor. Hun har ikke vært støttende når jeg har nevnt ønsket om flere barn.

Tror dog det kommer mye negativt hvis dette er enda en gutt.
 
Uff.. må være utrolig slitsomt og trist å kjenne på at man er redd for hvordan familie og venner reagerer! Det er en problemstilling jeg ikke har tenkt på at noen har. For meg er det første og jeg er 30 år, så vet at alle vil synes det er helt topp (og på tide? :p).
Håper familiene og vennen deres klarer å være glad på deres vegne og holde eventuelle negativiteter for seg selv ❤️
Nr 1 og nr 2 var det positive reaksjoner til hos meg, tror mange opplever mer skepsis og negativitet når man skal ha flere enn to barn.
 
Nr 1 og nr 2 var det positive reaksjoner til hos meg, tror mange opplever mer skepsis og negativitet når man skal ha flere enn to barn.
Jaa okei jeg skjønner. Må likevel oppleves som vanskelig å bli møtt med det, eller være redd for hvordan folk reagerer, når man er gravid og litt sårbar.
 
Nr 1 og nr 2 var det positive reaksjoner til hos meg, tror mange opplever mer skepsis og negativitet når man skal ha flere enn to barn.
Det er akkurat dette. Jeg venter også nr 3, og så er det en tilleggsfaktor som jeg drøyer til skjult med å forklare. Men den første er liksom så stas, og så er det en forventning om at man skal ha søsken. Etter det er det mer skepsis og spørsmål om alt fra økonomi til det praktiske i hverdagen, og en slags forventning om at den tredje skal bikke ett eller annet usynlig lass...
 
Jeg venter til det er "for sent" med å si noe til de fleste, fordi jeg forventer en kjip reaksjon fra ganske mange. Har begynt å preppe folk med å fortelle at jeg ønsker meg en til, og at det er noe som er veldig viktig for meg, så de er litt forberedt på at det kommer. Faren min kommer til å bli mest oppgitt, og det er ganske sårt, men jeg håper det hjelper litt at jeg vet at reaksjonen ikke blir positiv.

Det er jo helt sprøtt egentlig, hvor mange som skal mene og synse om antall barn etc. Preppe ja.. uff. Det er kanskje greit å beskytte følelsene sine sånn, men likevel dritkjipt med negativitet på noe som er så stort.

Ventet helt motsatt reaksjon fra hun som sa dette, så ble veldig sårt. Skulle gjerne vært preppa
 
Nr 1 og nr 2 var det positive reaksjoner til hos meg, tror mange opplever mer skepsis og negativitet når man skal ha flere enn to barn.

Ja, dette blir felles nr 3. De to første var det overveldende positive reaksjoner, så ser ikke grunnen til at dette skulle vært annerledes. Blir litt mer gaver, men de sitter så si aldri barnevakt. En gang i halvåret kanskje
 
Jeg venter til det er "for sent" med å si noe til de fleste, fordi jeg forventer en kjip reaksjon fra ganske mange. Har begynt å preppe folk med å fortelle at jeg ønsker meg en til, og at det er noe som er veldig viktig for meg, så de er litt forberedt på at det kommer. Faren min kommer til å bli mest oppgitt, og det er ganske sårt, men jeg håper det hjelper litt at jeg vet at reaksjonen ikke blir positiv.
Begynte å "preppe" svigers eg og lenge før vi prøvde på nr 2 :sorry:
 
  • Liker
Reactions: TKW
Det eneste passende svaret er jo egentlig "Gratulerer" og lignende. Jeg har ikke delt med så mange ennå, og klarer ikke å glede meg på grunn av MA-en jeg hadde i vår, men dem jeg har fortalt det til, har oppført seg passende. Det er leit å lese at flere opplever negative tilbakemeldinger.
 
Noen som har et tips til hva vi kan si før vi deler nyheten? Altså, at vi sier noe for å sette en standard på hva slags respons vi ønsker oss? Vi kan jo selvsagt ikke tvinge noen til å bli hoppende glade, og det er ikke meningen heller.

Har et eksempel: vi totalrenoverer et hus, og det var noen som var veldig negative til mengden arbeid vi har foran oss, og kom med mange negative utsagn. Da ga vi beskjed ved en annen anledning at når de er hos oss ønsker vi fremsnakk og positivitet, fordi vi gjør noe vi liker og skaper drømmehjemmet vårt. Negativt snakk kan de ta for seg selv.


Men hvordan sier vi noe sånt før vi deler nyheten om nr. 3?
 
Back
Topp