Reaksjon?

Stiki

Betatt av forumet
Hvordan fant dere ut at dere var gravide? Kjente dere det via symptomer, var det forventet eller fikk dere full panikk? Gjerne fortell historiene deres! Synes det er så morsomt å høre :D

Venter vår førstefødte i mars 14<3

Vi skal ha nr 2 nå og det var planlagt:) tok ut spiralen og det gikk 2 mnd før jeg fikk første mens. Så var det å humpe i vei :p hadde liten tro på at det skulle klaffe på første forsøk, men jammen gjorde det det ;) ble veldig overrasket og glad :) nr 1 derimot var ikke planlagt og jeg gikk på p piller. Fikk et skikkelig sjokk når testen var positiv den gangen og husker jeg satt og gråt i strie strømmer når mannen kom hjem :p gråt fordi jeg var i sjokk tror jeg :p men det endte jo lykkelig :p

Vi skal ha nr 2 nå og det var planlagt:) tok ut spiralen og det gikk 2 mnd før jeg fikk første mens. Så var det å humpe i vei :p hadde liten tro på at det skulle klaffe på første forsøk, men jammen gjorde det det ;) ble veldig overrasket og glad :) nr 1 derimot var ikke planlagt og jeg gikk på p piller. Fikk et skikkelig sjokk når testen var positiv den gangen og husker jeg satt og gråt i strie strømmer når mannen kom hjem :p gråt fordi jeg var i sjokk tror jeg :p men det endte jo lykkelig :p
Så godt å høre at det gikk så fort da :D hvor gammel er din første ?:) og hvordan synes du ditt første svangerskap gikk?:) jeg var på ferie med en samboeren min og noen kompiser av han. Har ikke gått på noen type prevensjon, for har ønsket meg det her lenge og fordi jeg helt ærlig ikke trudde jeg kunne bli gravid :p men joda! Jeg har ikke helt kontroll over syklusen min, så jeg tenkte jeg skulle bare teste for å være sikker at jeg forsatt ventet den, selvom jeg mente det hadde gått en stund siden forrige gang. Tre tester senere så gikk det virkelig inn på meg at shit, jeg er faktisk gravid:p etter jeg hadde gått igjennom all forskjellige følelser, så kunne jeg faktisk glede meg over hva jeg har i vente :) bare krysser mine fingre på at alt går bra !:)

Så godt å høre at det gikk så fort da :D hvor gammel er din første ?:) og hvordan synes du ditt første svangerskap gikk?:) jeg var på ferie med en samboeren min og noen kompiser av han. Har ikke gått på noen type prevensjon, for har ønsket meg det her lenge og fordi jeg helt ærlig ikke trudde jeg kunne bli gravid :p men joda! Jeg har ikke helt kontroll over syklusen min, så jeg tenkte jeg skulle bare teste for å være sikker at jeg forsatt ventet den, selvom jeg mente det hadde gått en stund siden forrige gang. Tre tester senere så gikk det virkelig inn på meg at shit, jeg er faktisk gravid:p etter jeg hadde gått igjennom all forskjellige følelser, så kunne jeg faktisk glede meg over hva jeg har i vente :) bare krysser mine fingre på at alt går bra !:)

Spennende å vente sitt første ;)
Selv om dette er 2 gangen så måtte jeg sikkert ta 5 tester før det gikk opp for meg :p
Jeg har en gutt født i februar 2011 :)
Svangerskapet da var: mye kvalm, halsbrann :p det er det jeg husker best :) sier alltid at jeg kunne heller født 9 ganger enn å gått gravid i 9 mnd :p selv om fødselen var evig lang :)
Du har uansett mye å glede deg til :) og den kjærligheten du får til ditt eget barn er større en du noen gang kan innbille deg ;)

Her var det planlagt, så ingen stor overraskelse i det hele tatt (bare litt sjokka over at det gikk på første forsøk).

Spennende å vente sitt første ;)
Selv om dette er 2 gangen så måtte jeg sikkert ta 5 tester før det gikk opp for meg :p
Jeg har en gutt født i februar 2011 :)
Svangerskapet da var: mye kvalm, halsbrann :p det er det jeg husker best :) sier alltid at jeg kunne heller født 9 ganger enn å gått gravid i 9 mnd :p selv om fødselen var evig lang :)
Du har uansett mye å glede deg til :) og den kjærligheten du får til ditt eget barn er større en du noen gang kan innbille deg ;)
Ja jeg gleder meg virkelig til bli slått med den kjærligheten alle forteller meg! Blir sikkert morsomt for lille gutten din å bli storebror :)

Dette er vår nr 2 også, så det var planlagt. Det hadde bare ikke falt meg inn at det kunne gå så fort. Tok ut spiralen 13. Juni. Tre uker etter begynte jeg å føle meg litt rar på jobb; småsvimmel, ikke helt i vater liksom. Jeg gikk ned på helseavdelinga på jobb og fikk sjekka blodtrykk, blodprosent og blodsukker. Alt var "helt perfekt", så sykepleiern (som jeg kjenner godt) ser på meg og spør: Du er ikke gravid vel?! Det hadde jeg ikke en gang tenkt på at kunne være årsaken, men jeg tenkte at nei, det var for tidlig. Men noen dager etter kjøpte jeg likevel en test, bare for å utelukke det.. Men jaggu var den ikke positiv, temmelig nøyaktig en måned etter at spiralen var ute :) Så junibarnet vi satsa på ble marsbarn i stedet ♡

vi hadde begynte prøve sist jeg var hos mannen i tyrkia. så den 17 juli skulle jeg ha mensen så tenkte jeg nei nå tar jeg en test...å så kom det en skygge strek..oh my god tenkte jeg.dette var ved 06.20 på morgenen.jeg dro å kjøpte en digital test føre jobb og tok den når jeg var på jobb. den var positiv (profil bilde mitt) jeg ble så gla og det samme mannen min:-) så nå håper jeg virkelig spiren sitter siden jeg mista sist

Jeg tok ut spiralen for mange måneder siden, var misfornøyd med den, og tenkte jeg like godt kunne bli kvitt den selv om vi ikke skulle prøve på en stund enda.

Første prøveperiode var jeg veldig avslappa, og tenkte ikke på at det kunne klaffe heller. Testa etter EL, og den kom når den "skulle". Men jeg var ikke fullt så avslappa når tegnene kom! Veldig ømme pupper, og murringer i magen. Og det pleier jeg aldri å ha! Så jeg var jo nesten sikker på at det hadde klaffa. Men testene var hvite, og mensen kom når den skulle.

Andre prøveperiode så skulle jeg reise bort sånn ca ved eggløsning. Testa etter EL igjen, men den kom ikke når jeg forventet, og hadde ikke flere strips igjen, så jeg fikk ikke sjekka akkurat når den kom heller. Så vi var helt sikre på at vi hadde vært for tidlig ute, noe så kjedelig! Men så ca 5-6 dager etter når EL skulle vært sånn ca, ble jeg skikkelig kvalm, og kasta opp veldig. Helt fin etterpå, og skjønte egentlig ingenting? Så begynte skikkelige murringer i magen, og stikninger. Og det har jeg iallefall aldri hatt uten å være gravid! Den første testen tok jeg tre dager før IKM, og den var negativ. Andre test ble tatt to dager før IKM. Jeg stod og tittet på den mens jeg ventet på at de 5 minuttene skulle passere, og når det nærmet seg 4 minutter begynte "noe" å dukke opp. Jeg tenkte med meg selv: Nå har jeg glodd så lenge på den at jeg innbiller meg ting! Men neida, en ultrasvak strek dukket opp :) Så vi var ikke så alt for tidlig ute likevel! Dagen etter ble den digitale positiv også :) Så kvalmen og oppkastet var mest sannsynlig når egget festet seg.

vi hadde begynte prøve sist jeg var hos mannen i tyrkia. så den 17 juli skulle jeg ha mensen så tenkte jeg nei nå tar jeg en test...å så kom det en skygge strek..oh my god tenkte jeg.dette var ved 06.20 på morgenen.jeg dro å kjøpte en digital test føre jobb og tok den når jeg var på jobb. den var positiv (profil bilde mitt) jeg ble så gla og det samme mannen min:-) så nå håper jeg virkelig spiren sitter siden jeg mista sist
Håpe den sitter nå da :) uff, hvor langt var du forrige gang? Det må være helt forferdelig å miste. Livredd for det selv. Burde egentlig ta litt avstand ifra forum og sånt for en liten periode, men klarer ikke det heller så :/

Vi venter vår 3. Og alle har vært planlagt, men siden vi har streva sånn med de vi allerede har så trodde vi ikke at det kom til å gå så fort. Syntes at urinen min har vært så grumsete og det husker jeg med de jeg har også. Så jeg hadde tenkt å ta en rusbrus på kvelden for noen uker siden, men fordi urinen nettopp var som som den var så tenkte jeg at det var best å teste. Tre tester måtte til før jeg trodde på det. Drakk ikke da, men gjorde det vel den helga denne babyen ble laga. Drakk mine første tre rusbrus på 4 år. Mine første dråper med alkohol så nå må jeg vente en god stund til. Ikke at det er noen krise altså!

Håpe den sitter nå da :) uff, hvor langt var du forrige gang? Det må være helt forferdelig å miste. Livredd for det selv. Burde egentlig ta litt avstand ifra forum og sånt for en liten periode, men klarer ikke det heller så :/

litt usikkert men var ikke så langt som nå...jeg var gravid uten å vite det..var legen som sa det når jeg merket noe rart komme ut.

Jeg sluttet på p-ring tidlig høst i fjor. Gikk til legen i februar fordi jeg ikke fikk mensturasjon. Ble henvist til gyno hvor jeg fikk time i mai og fikk påvist Pco og noen endringer i stoffskiftet. Fikk Primolut for å få blødning for deretter å ta masse blodprøver. Fikk mensen 14. juni. Var tilbake på dag 25 i syklus (8 juli) for å ta blodprøve for å se om jeg hadde hatt eggløsning. Det hadde jeg visst ikke sa gynekologen. Slo meg litt til ro med at "ok dette kommer vi ikke til å klare på egenhånd". Bestilte IVF samtidig som jeg skulle få starte på Pergotime etter sommeren (pga gynekolog på ferie). Drog på sydenferie uten å tenke noe mer på hele greia. Kom hjem fra syden og merket at jeg var mer sliten enn vanlig i tillegg så var jeg så utrolig svimmel hver gang jeg reiste meg. Tok en test bare for å sjekke (fordi jeg skulle på fest på kvelden) og jammen kom det ikke om en svak svak strek. Tok en test senere på dagen som var helt lik. Drog på apoteket for å kjøpe digital, og den viste 2-3. Altså var jeg 4-5 uker på vei. Og da var det ca 2 uker siden jeg hadde vært hos gynekolog for å sjekke eggløsning. Så tydeligvis har jeg hatt eggløsning rett etter? Eller?
TROR jeg er 5+0 i dag. Men veldig usikker. Blir spennende på tidlig UL i midten av august.

Beklager rotete beskrivelse :)

Hvordan fant dere ut at dere var gravide? Kjente dere det via symptomer, var det forventet eller fikk dere full panikk? Gjerne fortell historiene deres! Synes det er så morsomt å høre :D

Hadde akkurat kasta pillene og hatt bortfallsblødninga. Tenkte som med forrige at det kom til å ta en runde med mensen etter det før det klaffa, så ville vi time det fint med tanke på at vi gifter oss snart. Så kjente jeg at jeg hadde eggeløsning, noe så sinnsyke smerter også. Sa til sambo at nå har han truffet blink, var støl i 5 dager etter el. Par dager etter det igjen ble jeg kvalm. Mer og mer.. Fikk svak positiv morgenen etter jeg skulle hatt mensen, med forrige fikk jeg positiv 2-3 dager før. Så jeg trodde først ikke at vi hadde truffet. Men det hadde vi altså, og nå spøker det for at brudekjolen passer meg i bryllupet ;)

Hadde akkurat kasta pillene og hatt bortfallsblødninga. Tenkte som med forrige at det kom til å ta en runde med mensen etter det før det klaffa, så ville vi time det fint med tanke på at vi gifter oss snart. Så kjente jeg at jeg hadde eggeløsning, noe så sinnsyke smerter også. Sa til sambo at nå har han truffet blink, var støl i 5 dager etter el. Par dager etter det igjen ble jeg kvalm. Mer og mer.. Fikk svak positiv morgenen etter jeg skulle hatt mensen, med forrige fikk jeg positiv 2-3 dager før. Så jeg trodde først ikke at vi hadde truffet. Men det hadde vi altså, og nå spøker det for at brudekjolen passer meg i bryllupet ;)
Når gifter dere dere da?

Dette er nr 2 til oss. Så var planlagt :)
Vi startet prøvinga i januar, men så hadde jeg hatt en operasjon april -12 + at jeg satt p-sprøyte den 15.juni 12 så den tulla til kroppen min skikkelig. Hadde mens i 1 mnd og ja u name it. Sykluser på 47-60..
Så jeg ble lei i Mai. Orket ikke å prøve mer når det var slik kroppen var. Så jeg og mannen snakket om at jeg kunne ta silikon istedet, for det har jeg ønsket meg lenge ;)
Så bestilte konsultasjon som skulle vært den 12 august.
Testa ettet EL hele veien men kun blanle tester så ga opp det også til slutt. Så var det en kveld jeg fikk skikkelig til stikkinger i livmora, tenkte at dette bruker jeg ikke å ha når mens skal komme... Så jeg gikk på badet og tok en test. Kl var da rundt 12 på kvelden og den ble jammen positiv raskt :-)

Så måtte bare sende mail og si at jeg ikke kommer på konsultasjon pga graviditet. Og det samme må jeg ang bukplastikk også, for har konsultasjonstime den 3 okt der igjen, og da er jeg 18 uker :p hehehe

Nr 2 var planlagt, men hadde ikke regnet med det skulle skje nå. Jeg hadde gått kvalm i 2 dager. Skulle bare ta en test for å forsikre meg om at jeg ikke var gravid. Siden jeg skulle på hyttetur med noen venninner:) hyttetur ble det, men ikke noe godt i glasset:)

Vi venter vårt første og det var veldig planlagt :) Kastet pillene i desember og var super heldig som kom inn i en ålreit syklus på ca 30 dager med en gang. Ble gravid i januar, men mistet når jeg var i uke 5. Syklusen ble litt tullete etter SA og ble nesten 8 uker før jeg fikk igjen mensen. Ble gravid igjen i mai, men mistet denne også og da bestemte vi oss for å ta en prøvepause en måned, noe som gjorde godt for både kropp og sjel. Fikk ikke noe ordentlig svar på når el var pga el-tester som ikke funket ordentlig denne gangen (testet hele veien siden mars), så jeg ga blanke og tenkte at det kunne være det samme til jeg fikk bestilt meg noen nye. Tok utgangspunkt i den lengste syklusen jeg hadde hatt og telte dpo dager etter den, men jeg følte meg fort kvalm og dårlig, slik jeg har gjort de andre gangene, testet og jommen ble den ikke positiv. Lykken sto i taket, men vi ble også veldig redde. Nå er jeg 7+4 og vi har trua denne gangen altså :D

Apper <3

Jeg ble uplanlagt gravid i okt-12. Slutta på pilla 1mnd pga jeg gikk tom. Fikk mensen som normalt etter ca 28dager etter så starta på igjen. Men ved neste pillefrie uke kom ingen TR og jeg fatta mistanke. Trodde jeg var ca 4 uker men fikk tidlig ul for å bekrefte. Viste seg da at jeg var ca 8 uker. Fikk flere ul fremover for å se at alt gikk greit. Den siste i uke 12+4. I uke 16 gikk det galt (30.jan13).

Vi hadde jo egentlig ikke tenkt på å få barn enda før dette skjedde, men så ble det plutselig helt naturlig for oss, så da starta vi med prøvinga :)

Fikk så en fucked up syklus så det holder, men ble likevel gravid i april. Mista i uke 5.

Når testen nå sa positiv, gikk jeg helt i spinn og gliste som et barn. Hadde tenkt å vente med å si noe til sambo sånn at vi heller kunne ta den digitale sammen, men greide det ikke :p

Var egentlig sikker på at vi hadde bomma på el, og hadde ikke troa til tross for at jeg kjente noe var annerledes på kroppen. Er nå 6+4 og krysset altfor at three is a charm!!! :D

Back
Topp