Rask fødsel

Smørblomst1

Forumet er livet
Januarlykke 2020
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤Januarlykke 2022❤
Noen andre som tidligere har hatt raske fødsler?

min første tok 18 timer (født 4 dager før termin)

nr 2 kom tok 10 min i aktiv fødsel fra 4 cm til ungen var ute. :eek: (Igangsatt 12 dager på overtid)

er redd nr 3 kan komme fort :confused:
 
Ja jeg føder fort, siste fødsel tok 33 min fødte hjemme. Fødsel nr 1 tok 3 timer, fødsel 2 tok 17 min var heldigvis på sykehuset ellers hadde denne også blitt født hjemme. Fødsel 3 tok 35 min dro rett inn når vannet hadde gått noe som var veldig lurt.
Siden min siste fødsel ble uplanlagt hjemme og barnet hadde bæsjet i fostervannet så håper jeg at jeg kan bli ingangsatt på sykehuset.
 
Fødte på 3 timer med første etter 11 dager på overtid. Fikk beskjed om at dersom det ble et barn til på oss, kunne det gå fortere. Blir spennende å se :happy:
 
Første ble jeg satt igang med 36+6 pga svangerskapsforgiftning. Satt igang på morgenen, født tidlig kveld. Hadde 2-3 cm åpning ved igangsettelse.

Andre gang ble jeg satt igang 36+2. Ballong, akupunktur, tabletter. Født 36+4. Ble flyttet til fødestue med feber når jeg hadde 4 cm åpning. Fra da til han ble veid gikk det 40 minutter.
 
Har født en gang tidligere. Tok 1,5 time fra 2 cm til full åpning. Er forberedt på rask fødsel nå med nr 2 også!:woot:
 
Last edited:
Første tok 3 dager fra igangsetting :rolleyes: aktiv fødsel i 10 timer.
Med nr 2 ble jeg også satt igang. Aktiv fødsel i 50 min :rolleyes: aktiv fødsel altså fra 4 cm..

Håper jeg slipper igangsetting denne gangen også. :oops:
 
Noen andre som tidligere har hatt raske fødsler?

min første tok 18 timer (født 4 dager før termin)

nr 2 kom tok 10 min i aktiv fødsel fra 4 cm til ungen var ute. :eek: (Igangsatt 12 dager på overtid)

er redd nr 3 kan komme fort :confused:

Sniker
Wooow, det er litt av en forskjell. Min forrige fødsel var også 18 timer, første 6 timer (men veldig liten baby).
Var de fødselene tett etter hverandre? Og hvor lenge siden er det du fødte nå? Samt hvordan ble du satt igang?
Det kan også virke inn :)
 
Første tok 3 dager fra igangsetting :rolleyes: aktiv fødsel i 10 timer.
Med nr 2 ble jeg også satt igang. Aktiv fødsel i 50 min :rolleyes: aktiv fødsel altså fra 4 cm..

Håper jeg slipper igangsetting denne gangen også. :oops:
Ble du satt igang pga overtid?
 
Ble du satt igang pga overtid?
Første pga svangerskapsforgiftning, 7 dager over termin. Hadde gått med BT på 200/110 i mange dager før de endelig tok meg inn ... :wideyed:

Med nr 2 gikk jeg også over termin, og høyt blodtrykk. Ble satt igang fordi overlegen på overtidskontroll ble sjokkert at jeg fortsatt fikk gå gravid :banghead:
 
Aktiv fødsel 1,5 time med første (40 minutt fra 3cm til 10). 30 minutt med andre. Vi har 1 time reisevei, så litt spent denne gangeno_O Drar nok inn med en gang jeg kjenner noe.
 
Første pga svangerskapsforgiftning, 7 dager over termin. Hadde gått med BT på 200/110 i mange dager før de endelig tok meg inn ... :wideyed:

Med nr 2 gikk jeg også over termin, og høyt blodtrykk. Ble satt igang fordi overlegen på overtidskontroll ble sjokkert at jeg fortsatt fikk gå gravid :banghead:
I alle dager!! Helt sykt! Håper de passer bedre på blodtrykket ditt denne gangen altså!
jeg hadde også skyhøyt blodtrykk første gangen, ble da satt igang pga svangerskapsforgiftning 36+6
 
Sniker
Wooow, det er litt av en forskjell. Min forrige fødsel var også 18 timer, første 6 timer (men veldig liten baby).
Var de fødselene tett etter hverandre? Og hvor lenge siden er det du fødte nå? Samt hvordan ble du satt igang?
Det kan også virke inn :)

2 år og 3 mnd forskjell. Nå er det snart 7 år siden sist fødsel :) ble satt i gang med tablett. Var for modent for ballong. :)
 
6t aktiv fødsel, igangsatt grunnet overtid. Spent på om det blir igangsetting denne gangen :)
 
Jepp, veldig raskt! Spontan vannavgang i uke 38, og baby var ute 10 t etter dette :eek: Småstressa for at neste fødsel går veeeldig raskt.
 
Fra når tenker dere at fødsel starter? Regner dere fra det er 4 cm åpning, eller da fra man blir rulla inn på selve fødestua? :)
 
Fra når tenker dere at fødsel starter? Regner dere fra det er 4 cm åpning, eller da fra man blir rulla inn på selve fødestua? :)

Jeg ble også satt i gang med min fødsel, pga høyt blodtrykk. Og jeg har regnet varigheten av fødselen som tiden fra riene starta til ungen var ute, altså 2,5 t. Synes dette var ganske raskt, og håper med alt jeg har at jeg ikke skal bli satt i gang denne gangen, for jeg vil ikke at det skal gå SÅ fort igjen. Trenger ikke ta 15 timer, men kanskje 4 hadde vært fint? :p Men 30 min :nailbiting: Herrigud. Det må ha vært sykt intense rier? Jeg synes mine var utrolig intense og helt uten pause, men på fem ganger så kort tid må det være ganske mye mer intenst? :eek:
 
Min fødsel tok 12 t totalt, men det gikk 2 t fra 4-10 cm. Alle ble like overraska på den andre sjekken, det var jordmorstudent som måtte få tak i veileder for å dobbeltsjekke før de sa noe til meg. Var visst i alt for bra form for å føde snart :hilarious: Tok meg 50 min å presse han ut etter det da. Lenge nok spør du meg :wtf:
 
2 år og 3 mnd forskjell. Nå er det snart 7 år siden sist fødsel :) ble satt i gang med tablett. Var for modent for ballong. :)

Blir spennende å se hvordan det blir denne gangen da :)
Det er en del som kan reagere kreftig på tabletter/hormoner, så om du skal settes igang kan det være de vurdere å bare ta vannet feks for å unngå en like rask fødsel.
 
Blir spennende å se hvordan det blir denne gangen da :)
Det er en del som kan reagere kreftig på tabletter/hormoner, så om du skal settes igang kan det være de vurdere å bare ta vannet feks for å unngå en like rask fødsel.

da kan hende. Men når de tok vannet til slutt på første så gjekk eg rett i pressrier og han kom som en rakett. Så usikker på om det går så mye bedre. Men eg har helsigvis ikke rivnet noe tidligere. Bare noen pyntesting som måtte til :) men siste fødsel kunne eg godt tatt igjen om jeg var på sykehuset når det skjedde. :) fikk ta i mot han selv når han kom ut og klippa navlesnoren siden faren og mormora ikke nådde inn tidsnok :hilarious: så alt i alt en fin opplevelse for min del. :)
 
Fra når tenker dere at fødsel starter? Regner dere fra det er 4 cm åpning, eller da fra man blir rulla inn på selve fødestua? :)
Fra4 cm er det som regnes som i fødsel
Men jeg har blitt sjekket og hadde 5 cm men hun kom på neste rie. Ene ble jeg sjekket når jeg kom inn hadde da 2 cm og forsatt en liten kant, hun sa da jeg ikke var i fødsel 10 min seinere 7 cm.
Min siste fødsel ble hjemme like greit, fikk følge kroppen min uten og sjekke cm, for den fødeboka kan dem kaste langt pokker i vold min kropp følger ikke den likavel.
Dem to siste fødselene jwg hadde på sykehuset sa jordmora etterpå at den ungen tok meg fullstendig på senga, og man skal forvente det uventet men likavel da sa dem :knegg:
 
Back
Topp