Rare, stygge, teite, festlige ord/uttrykk?

Må være kry. Som i at noen er stolt og kry. Greit nok å være stolt av noe enn har fått til, men når du skal være kry i tillegg. Det høres for meg så ekkelt og egoistisk ut! Hvertfall når der kommer fra noen med nesen i sky :p
 
Må være kry. Som i at noen er stolt og kry. Greit nok å være stolt av noe enn har fått til, men når du skal være kry i tillegg. Det høres for meg så ekkelt og egoistisk ut! Hvertfall når der kommer fra noen med nesen i sky :p
Heh, sprøtt, for meg er de to omvendt. Stolt er det egoistiske, mens kry er mer en slags oppspilt, spontan stolthet. Hm.
 
Heh, sprøtt, for meg er de to omvendt. Stolt er det egoistiske, mens kry er mer en slags oppspilt, spontan stolthet. Hm.
Vi bruker stolt og kry. Jeg er så kry over sønnen min, han går på do helt alene :) Jeg er så stolt :D

Pølse med rubel å rakje og sjutevers. Pølse med alt og 7up.

Jysla og himla- veldig- Jysla/himla stor mage du hadde fått deg da :)

Spøta - strikke (Jeg sier strikke da, liker ikke ordet spøta)

Pota - potet

Vi sier Kyr, hater når folk sier kuer...
 
Hater ordet fit*e.. Styggeste jeg hører!


Signerer den. Får grøssninger hver gang noen sier det... Huff... Jobber jo på skole så er et ord som til tider er populært opp i klassetrinnene da... Fysj så stygt.
 
Har aldri hatt noe imot ordet fitte, men er ikke så glad i ordet kuse. Skløtte er heller ikke så pent, men desto mer egna som skjelsord på ubrukelige folk :p Det er heldigvis sjelden jeg trenger å bruke det :D
 
Noe sånt som klin, søl, seig skit..
"Tråkka i noe gædd på butikken i dag" :)
Jøss! Rart det ikke har spredd seg til Drammen! Tror jammen deler av oslo fortjener Harry-stempelet vårt snart! :p
 
Hater ordet "snusk" som mange her nord bruker om babyer. "Å helledussan så snusk"... Fare for at jeg klabber ned mennesket som kaller min unge for snusk... Søt, fin, nydelig, liten-alt annet enn snusk!
 
Hater ordet "snusk" som mange her nord bruker om babyer. "Å helledussan så snusk"... Fare for at jeg klabber ned mennesket som kaller min unge for snusk... Søt, fin, nydelig, liten-alt annet enn snusk!

Hahaha. Snusk er absolutt ikke søt og nydelig! :p
Snusk er jo ekkelt/skittent! :p
 
Hater ordet "snusk" som mange her nord bruker om babyer. "Å helledussan så snusk"... Fare for at jeg klabber ned mennesket som kaller min unge for snusk... Søt, fin, nydelig, liten-alt annet enn snusk!

Jeg blir sprø når folk kaller ungene sine prinser/prinsesser/søtnoser/engler og alt mulig sukkersøtt.
Går på skole med ei som konstant omtaler babyen min/magen min for "prinsessegullet" og jeg kjenner at hun ikke skal få lov til å ta på ungen en gang etter fødselen!
 
Hahaha. Snusk er absolutt ikke søt og nydelig! :p
Snusk er jo ekkelt/skittent! :p
Når du sier det så har jeg hørt ordet bli brukt i den sammenhengen også...
Men tør påstå at det har annen betydning for mange her nord, men neste gang jeg hører nok kalle en baby det, så må jeg nesten kommentere "mener du virkelig at babyen er ekkel?" :p
 
Jeg blir sprø når folk kaller ungene sine prinser/prinsesser/søtnoser/engler og alt mulig sukkersøtt.
Går på skole med ei som konstant omtaler babyen min/magen min for "prinsessegullet" og jeg kjenner at hun ikke skal få lov til å ta på ungen en gang etter fødselen!
Eller snuppa... Det liker jeg heller ikke :p
 
Jeg blir sprø når folk kaller ungene sine prinser/prinsesser/søtnoser/engler og alt mulig sukkersøtt.
Går på skole med ei som konstant omtaler babyen min/magen min for "prinsessegullet" og jeg kjenner at hun ikke skal få lov til å ta på ungen en gang etter fødselen!
Enig, prins/prinsesse blir alt for sukkersøtt og pretensiøst her i huset. Nei, han er ikke prinsen min, han er en helt vanlig gutt og han er faktisk bra nok som han er uten en tullete tittel. Det betyr ikke at jeg elsker han noe mindre :p
 
Back
Topp