Rare, stygge, teite, festlige ord/uttrykk?

Fru.Kongshaug

April 2013s nerd!
VIP
Ble litt inspirert av generelt jeg nå, hvilket ord eller uttrykk liker du minst? Eller hvilket synes du er morsomst?

Landet er jo fullt av dialekter, og alle dialekter har sine ord og uttrykk.

Bring it on!
 
Nå står det heeeelt stille o_O
 
Kanskje ikke et ord, men... Får frysninger når bergensere sier navnet Ellen...
 
Kanskje ikke et ord, men... Får frysninger når bergensere sier navnet Ellen...


Hehe, jeg får fnatt av bergensere som ikke klarer hokjønns endinger på ord.. Bikjen liksom!:wtf:
 
Hater "Glufsa" som et navn på underlivet :p Høres ut som det er tenner inni der jo :rolleyes::rolleyes::rolleyes::eek::eek::eek:
 
Hater "Glufsa" som et navn på underlivet :p Høres ut som det er tenner inni der jo :rolleyes::rolleyes::rolleyes::eek::eek::eek:

Jeg bruker glufsa hele tida :p

Tilbake til 2010, da Noah var 1,5 år og så på barnetv, var det nemlig noen som skulle fange trollet, og satt opp glufsefeller! Jeg holdt på å dævve av latter, og siden har det ordet blitt helt vanlig å si :p Ikke foran ungene ofc :p
 
:D:D:D:D herlig! !!!
 
Mannen fikk forøvrig tidenes lættis ( Enda et fjortissord!) her om dagen.
Ungene mente han prompet veldig mye - ikke unormalt etter både taco og nybakte hveteboller, så sa jeg bare at de fikk være fornøyde med det, så slapp de at han prata så mye skit! De lo, og mannen lo mer! Det uttrykket hadde han nemlig aldri hørt før... :rolleyes:
 
Må vel nevne favorittene også:

Reingæli
Sopin
Sprættkønn
 
???? Og det betyr??
Reingæli er trøndersk, og brukes om noe voldsomt eller ekstremt på en måte. Været kan for eksempel beskrives med det. Litt vanskelig å forklare ;)

Sopin er trøndersk for sulten.

Og sprættkønn er popcorn!
 
Men det er det beste ordet noen ganger.. Jeg fikk noe gædd på skon. Det bare passer.
Jeg vet. Men det er liksom ekkelt likevel. Samboer bruker det innimellom.. Han brukte faktisk utrykket på første daten vår, men jeg liker'n fordet ;)
 
Back
Topp