Rare cravings..

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Mange gravide opplever rare cravings i svangerskapet. Noen får dette tidlig, andre sent. Har du opplevd det enda? Du som har vært gravid tidligere, hadde du noen rare diller i forrige svangerskap?
 
Ikke noen rare heldigvis, men leste om en som spiste på treverk fordi hun cravet det så fælt :laughing021
 
I første svangerskap hadde jeg helt dilla på kirsebær i alle former! Vanlige kirsebær, brus med kirsebærsmak, godteri med kirsebærsmak. MÅTTE ha kirsebær!

I svangerskap nummer to (termin i slutten av desember) var det Hamar&Lillehammer julebrus. Etterlyste julebrus på lokale kjøp og salg-grupper helt fra tidlig på sommeren, og stod nesten og ventet på butikkene når det kom i oktober :hilarious:

Ikke merket stort enda denne gangen. Har hatt mer lyst på Litago sjokolademelk, men ikke i samme desperasjon som med kirsebær og julebrus :D
 
Har ikke merket noe enda. Nå er jeg mer sulten og kvalm på en og samme tid. Så fort jeg tenker at, å det hadde vært godt og spise, så kommer kvalmen og sier, nei nei...

Både i første og andre svangerskap hadde jeg helt dilla på isbiter. Kanskje litt mer den første gangen enn andre gangen. Den andre gangen cravet jeg også mer smågodt, noe jeg ikke orket tanken på første gangen. Skal vi spennende og se hva jeg kommer til å crave, og om jeg kommer til å crave noe denne gangen :p
 
Jeg ville plutselig ha egg på leverpostei igår, og tenkte at det måtte være godt sammen. Prøvde det ikke da :p
 
Forrige gang hadde jeg først en periode hvor jeg kun ville ha stekt kylling eller pannestekt laks, med søtpotetmos og grønnkål. Så kom en intens og langt over grensen til latterlig craving på LoveHearts, og til slutt var det sånne norske buntgulrøtter som lukter skikkelig jord :hilarious: Samboeren hadde vært snill og kjøpt med seg LoveHearts på barsel, men da jeg spiste det da så var det det kvalmeste jeg hadde smakt i hele mitt liv :hilarious:
 
Jeg cravet croissant med sjokolade forrige gang, og loff med norvegia.
På tirsdag fikk jeg lyst på honningmelon. Ble så skuffa da jeg spiste det for den var ikke moden :( nå har jeg hatt lyst på vannmelon i går og i dag, men ikke fått tak i det enda :D
 
Ikke noe veldig konkret enda, men friske/syrlige smaker. Appelsin, saft, slush, Mr.Freeze-is! Nam! Har begynt å snike seg inn litt craving på sånt. Og de samme tingene har jeg hatt dilla på med de andre. Med førstemann hadde jrg en periode jeg MÅTTE innom et gatekjøkken og kjøpe pommes frites med hjem fra jobb. Krise!;)
 
Hadde ingen i forrige svangerskap, da var jeg bare kvalm og vel dårlig av alt. Hvis det i det hele tatt var noe, var iskaldt vann når jeg dusjet den største cravingen.
Ellers ønsket jeg ofte spagetti med ketchup, men mest fordi jeg visste at det var en magisk redning på akutt kvalme, ikke at jeg hadde spesiell craving på det
 
Hadde ingen i forrige svangerskap, da var jeg bare kvalm og vel dårlig av alt. Hvis det i det hele tatt var noe, var iskaldt vann når jeg dusjet den største cravingen.
Ellers ønsket jeg ofte spagetti med ketchup, men mest fordi jeg visste at det var en magisk redning på akutt kvalme, ikke at jeg hadde spesiell craving på det

Åh! Det hadde jeg glemt! Jeg hadde med meg iskaldt vann i flaske i dusjen i forrige svangerskap :hilarious:
 
Jeg slet mest med luktecraving i sist svangerskap :knegg: Vaskepulver og kjeller var på topp, og jeg måtte hver dag flere ganger om dagen innom vaskekjelleren, for der var den perfekte kombo: kjellerlukt OG vaskepulverlukt! :D Jeg håper jeg slipper denne gangen, for det var ganske slitsomt å hele tida føle en tiltrekning til kjelleren :knegg:

Ellers blir jeg veldig godtesjuk når jeg er gravid. Sliter skikkelig med å begrense meg :banghead: Bamsemums er på topp akkurat nå :love7
 
Første svangerskap hadde jeg dilla på
Eplejuice og lyse rundstykker hehehe
Og mat med lite smak...
Helst ikke løk og hvitløk eller noe krydder oppi.
Noe jeg elsker til vanlig .

Nå er jeg konstant sulten
Men synes ingenting smaker.
Og tar ett tygg og ender opp med å brekke meg for å så kaste det.

I går begynte jeg på havregrøt som jeg egentlif spiser hver morning - 2 skeer så var det helt grusomt
Til lunch . Salat. Den smakte surt og ekkelt - kan jo forøvrig være at den var det hehhe men dato var innenfor - 2 biter brakk meg og mått3 spytte ut hehe.

Så var det middag kyllingfilet, salat og brød. Det gikk sånn helt greit heldigvis men spiste barr hakvparten.

Så er ikke så mye jeg får i meg. Ikke fordi jeg er veldig kvalm men bare litt uvel og brekker meg av konsistenser og lukt tror jeg ehhe
 
Jeg kjenner ei som hadde dilla på grønnsåpe, hu snakte tilogmed på det o_O

Ellers vet jeg om ei som luktet på stikkkontakter :laughing025

Jeg ville bare ha japp og eventyrbrus..
 
Jada... da startet det denne gangen også. Det eneste jeg har lyst på er søtpotetmos, stekt kylling eller pannestekt laks og woket spinat og/eller grønnkål! Rart jeg ikke har tenkt på det tidligere for det var akkurat slik med førstemann også. Da var jeg også ekstremt matlei helt til jeg begynte å spise overnevnte mat. Kunne spist en pose både med grønnkål og spinat nå :hilarious: Storhandling i morgen :hilarious:
 
Eplebåter med holiday dipp, det har jeg kjempelyst på og røde druer og ost (mest brie selvfølgelig, men det er jo uaktuelt nå) og avokado, tror jeg skal ha knekkebrød med most avokado og eple imorgen ❤️
 
Dette måtte jeg prøve idag, og det var utrolig digg... Gleder meg til å spise det igjen! :laughing002:love017
Klarer ikke å se for meg at egg og leverpostei er godt :hilarious: men har veldig lyst på leverpostei med rødbeter
 
Back
Topp