Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva tror dere ? Innvendig ultralyd
Blir spennende å se
Her er ultralydene i uke 6 og 8 uenige
Uke 6 ser det ut som morkaka er mest mot venstre side og uke 8 er den på høyre side. Begge er tatt innvendig, men forskjellig ul apparat
Vis vedlegget 351822
Vis vedlegget 351823
Gynekologen jeg var hos sist, 7+5, likte best å ha bildet opp ned, tydeligvis. Mulig det er det?
Et av bildene er iallfall vriddMen gynekolgen var var hos på 8+2 sa at livmorhalsen min lå til høyre for bildet (så egentlig tror jeg hele bildet er tatt fra siden på en eller annen måte.
Så denne teorien er jo ganske vanskelig om man ikke vet 100% hvilke vei på bildet som er riktig![]()
Jeg vet ikke helt om jeg forsto metoden.. Noen som vil hjelpe meg med å se på bildet? Det er tatt ca. 8+0, muligens litt for sent til å se det?![]()
må vel også være noen unntak for å bekrefte regelenEn liten oppdatering på denne som altså skulle være gutt i følge denne metoden (og alle andre metoder jeg har lest om, kinesisk fødekart osv..). Det viste seg å være jentemå vel også være noen unntak for å bekrefte regelen
![]()
Bekreftet med nipt? Forøvrig så tar noen gynekologer undersøkelsen opp-ned og da blir det jo feil x)
Tror denne metoden blir vanskelig med mindre man vet sikkert hvilken side.

Bekreftet med NIPT, jajeg aner ikke hvordan bildet ble tatt, så kan godt være det er grunnen til at det ble «feil» også
![]()
Her er ultralydene i uke 6 og 8 uenige
Uke 6 ser det ut som morkaka er mest mot venstre side og uke 8 er den på høyre side. Begge er tatt innvendig, men forskjellig ul apparat
Vis vedlegget 351822
Vis vedlegget 351823
Kort fortalt er det gjort en stor studie på 5000 tidlig ultralyder om at jentefoster fester seg på venstre side (morkake på venstre side) og omvendt for guttefoster (når man tar vaginal ultralyd.. om man tar utvendig ultralyd er sidene byttet om såklart) skal visst være 97 % sikkert. Prøv å Google det![]()