Ramzi-metoden

Her er ultralydene i uke 6 og 8 uenige :p

Uke 6 ser det ut som morkaka er mest mot venstre side og uke 8 er den på høyre side. Begge er tatt innvendig, men forskjellig ul apparat :p

1061A215-CCC3-49C7-B4C8-6C2F58C24A93.jpeg

499E2609-B972-4DE3-9AC9-87C456F50B5F.jpeg

Gynekologen jeg var hos sist, 7+5, likte best å ha bildet opp ned, tydeligvis. Mulig det er det?

Et av bildene er iallfall vridd :p Men gynekolgen var var hos på 8+2 sa at livmorhalsen min lå til høyre for bildet (så egentlig tror jeg hele bildet er tatt fra siden på en eller annen måte.
Så denne teorien er jo ganske vanskelig om man ikke vet 100% hvilke vei på bildet som er riktig :p

Et av bildene er iallfall vridd :p Men gynekolgen var var hos på 8+2 sa at livmorhalsen min lå til høyre for bildet (så egentlig tror jeg hele bildet er tatt fra siden på en eller annen måte.
Så denne teorien er jo ganske vanskelig om man ikke vet 100% hvilke vei på bildet som er riktig :p

Jepp..!

Jeg vet ikke helt om jeg forsto metoden.. Noen som vil hjelpe meg med å se på bildet? Det er tatt ca. 8+0, muligens litt for sent til å se det?:happy:

En liten oppdatering på denne som altså skulle være gutt i følge denne metoden (og alle andre metoder jeg har lest om, kinesisk fødekart osv..). Det viste seg å være jente:Heartpink må vel også være noen unntak for å bekrefte regelen:p

En liten oppdatering på denne som altså skulle være gutt i følge denne metoden (og alle andre metoder jeg har lest om, kinesisk fødekart osv..). Det viste seg å være jente:Heartpink må vel også være noen unntak for å bekrefte regelen:p

Bekreftet med nipt? Forøvrig så tar noen gynekologer undersøkelsen opp-ned og da blir det jo feil x)
Tror denne metoden blir vanskelig med mindre man vet sikkert hvilken side.

Bekreftet med nipt? Forøvrig så tar noen gynekologer undersøkelsen opp-ned og da blir det jo feil x)
Tror denne metoden blir vanskelig med mindre man vet sikkert hvilken side.

Bekreftet med NIPT, ja :) jeg aner ikke hvordan bildet ble tatt, så kan godt være det er grunnen til at det ble «feil» også:hilarious:

Bekreftet med NIPT, ja :) jeg aner ikke hvordan bildet ble tatt, så kan godt være det er grunnen til at det ble «feil» også:hilarious:

Herlig ♥️
Men ja. Jeg oppdaget det selv med to forskjellige gyn samtidig. De likte å ha bildet hver sin vei :p

Hei☺️ hva ville dere tippet her ? Innvendig ul ca 6+4 ☺️ Var også på en Ul i forbindelse med noe annet i uke 8, utvendig Ul og såg da tydelig større hvit markering på høyre side på skjermen. Fikk ikke noe utskrift av dette. Var bare glad alt var OK den dag! Nå er jeg nysjerrig for klør i fingrene etter starte på babyrom Har også hørt at selv om Ul blir tatt utvendig at det ikke er alle som er speilvendt innstilt alikevel? Noen som vet om dette kan stemme ?

Vedlegg

• AF7D210C-F284-4B21-B36B-31FA268C1A3C.png
    AF7D210C-F284-4B21-B36B-31FA268C1A3C.png
    2,3 MB · Visninger: 37
Her er ultralydene i uke 6 og 8 uenige :p

Uke 6 ser det ut som morkaka er mest mot venstre side og uke 8 er den på høyre side. Begge er tatt innvendig, men forskjellig ul apparat :p

Vis vedlegget 351822

Vis vedlegget 351823

På det øverste bildet er det høyre side av bildet som er venstre side da. Nederste del av dette bildet er nærmest ultralydproben, mens på det nederste bildet er det øverste del av bildet som er nærmest proben. Så bildene ser i grunnen ganske like ut.

Kort fortalt er det gjort en stor studie på 5000 tidlig ultralyder om at jentefoster fester seg på venstre side (morkake på venstre side) og omvendt for guttefoster (når man tar vaginal ultralyd.. om man tar utvendig ultralyd er sidene byttet om såklart) skal visst være 97 % sikkert. Prøv å Google det :)

Tja, hadde ikke jordmødrene brukt dette om det stemte, tror du? Jeg kan heller ikke se noen logisk grunn til at det skal være sånn. Høyre og venstre side av livmoren har jo ikke ulike egenskaper…

Back
Topp