Ramzi-metoden? (Kjønn - TUL)

Hva tenker dere her? Ble til slutt satt til 7+1.
veldig vanskelig! :)
Vis vedlegget 394720
Oi, her måtte jeg konsentrere meg for å se hva som var baby og. Men den runde tingen er vel kanskje plommesekk?
Synes det ser ut som om den er festet litt i nederkant, jeg greier ikke helt å se om det er mest mot høyre eller venstre.

Oi, her måtte jeg konsentrere meg for å se hva som var baby og. Men den runde tingen er vel kanskje plommesekk?
Synes det ser ut som om den er festet litt i nederkant, jeg greier ikke helt å se om det er mest mot høyre eller venstre.
Har også dette fra 9+0, om det er noe klarere. 1B349AFB-2575-4295-9999-F50882A9D30F.jpeg

Skal visstnok være rundt 97% sikkert dersom det blir gjort av en profesjonell under UL.. ifg de som skriver om teorien. :angelic:
Men tolket du selv..? For noen gynekologer snur jo bildet opp ned, og da blir det jo feil.

Men blir jo bare gjetting når man tolker selv : p
Aldri hørt om at det blir brukt av noen profesjonelt heller. Jeg føler det blir litt gjettelek jeg altså, får se med denne her da, om det stemmer evt :P hehe

Aldri hørt om at det blir brukt av noen profesjonelt heller. Jeg føler det blir litt gjettelek jeg altså, får se med denne her da, om det stemmer evt :p hehe

Tror ikke det brukes her til lands.. Men tenker mer om en profesjonell sier høyt hvilken side det ligger på. For en ultralyd kan være tatt opp-ned og alt, så.. plutselig gjetter man, men så er det opp ned :p

Men ja, ville ikke handlet kjoler eller slips basert på teorien!
Men i studiene brukt, så var det visstnok relativt sikkert.
(Men, en ultralyd i uke 18-19 skal jo også være en god prosent sikkerhet i; likevel har jeg fått vite feil på en sånn.)

Artig tråd! Jeg sniker litt fra juni 2023, men jeg er ikke så langt unna dere her inne da jeg har termin 28. Juni! Jeg syns det var vanskelig å bli helt klok på metoden, men jeg sammenlignet ul-bilder fra forrige graviditet (8+1, jente, bilde 1) og denne gangen (8+1, vet ikke kjønn!, bilde 2) - syns de ser veeeldig like ut :bored:? Blir spennende å se i morgen på otul om vi får vite kjønn :D

Vedlegg

• 121954224.jpg
    121954224.jpg
    89,3 KB · Visninger: 40
  • download.jpeg
    download.jpeg
    119,8 KB · Visninger: 40
Artig tråd! Jeg sniker litt fra juni 2023, men jeg er ikke så langt unna dere her inne da jeg har termin 28. Juni! Jeg syns det var vanskelig å bli helt klok på metoden, men jeg sammenlignet ul-bilder fra forrige graviditet (8+1, jente, bilde 1) og denne gangen (8+1, vet ikke kjønn!, bilde 2) - syns de ser veeeldig like ut :bored:? Blir spennende å se i morgen på otul om vi får vite kjønn :D

Tja, heller mer mot venstre, ja, tror jeg!

Hm, ja, men hva betyr det da? :) Dette var innvendig ul
Venstre betyr jente (på innvendig UL). Men kan jo være bildet bare lurer, for jeg greide liksom ikke se noe fortykning noe sted som antyder morkaken.. Men GJETTER en jente til.

(Synes den fra forrige graviditet var litt tydeligere:p )

Venstre betyr jente (på innvendig UL). Men kan jo være bildet bare lurer, for jeg greide liksom ikke se noe fortykning noe sted som antyder morkaken.. Men GJETTER en jente til.

(Synes den fra forrige graviditet var litt tydeligere:p )
Nei, det var vanskelig å se, hehe :p Vi får se hva det blir! :D

Jeg føler meg helt sikker på at dette blir vår fjerde gutt:Heartblue men det er jo gøy å gjette og spekulere ved hjelp av ulike teorier og metoder frem til vi har fått fasiten! Tok innvendig ultralyd 8+0, men vet ikke hvilke av bildene som er riktig vei... på noen er bønna på venstre side, på andre på høyre.. Noen som kan hjelpe?
Ja, da fikk jeg bekreftet igår at magefølelsen stemte! :Heartblue ..og det gjorde altså ikke Ramzi-metoden i dette tilfellet:hilarious:

Ja, da fikk jeg bekreftet igår at magefølelsen stemte! :Heartblue ..og det gjorde altså ikke Ramzi-metoden i dette tilfellet:hilarious:

Men fikk du vite hvilken som var riktig vei? Kan jo være det i 2D var det som var snudd, bare :hilarious:

Hei! Prøvd å forstå meg på dette en stund, og hadde vært morro og se om det stemte i mitt tilfelle:) dette var innvendig ultralyd 7+6 (jeg er nå 11+3/11+4), noen som har noen formening i forhold til teorien jeg ikke forstår hehe?:) Skal inn på ny ultralyd når jeg er 12+6/13+0 (forskjell på en dag fra gynokologer) 7F93AEF1-8D5D-44F6-896A-08D370FA5031.jpeg

Hei! Prøvd å forstå meg på dette en stund, og hadde vært morro og se om det stemte i mitt tilfelle:) dette var innvendig ultralyd 7+6 (jeg er nå 11+3/11+4), noen som har noen formening i forhold til teorien jeg ikke forstår hehe?:) Skal inn på ny ultralyd når jeg er 12+6/13+0 (forskjell på en dag fra gynokologer) Vis vedlegget 396198
Ser ikke noe lysere område som evt kan være morkake, men den ligger langt til venstre, så.. jente..?

Ser ikke noe lysere område som evt kan være morkake, men den ligger langt til venstre, så.. jente..?
Takk for svar! :) Kan jeg spørre hvordan man tyder morkaken? (Bilen min streika langs veien denne dagen så kom akuratt slik at dem fikk tid til å sjekke, i og med informasjon skule videre til klinikk innen uke 8.):) ble da liten tid til forklaringer, dette blir også min første så ganske grønn hehe:smiley-ashamed004:)!

Back
Topp