Røyklukt i sofa

Guttemamma22

Elsker forumet
Januar 2017
Februarhjertene2017
Kjøpte en brukt sofa for noen dager siden. Noen timer etter den ble satt opp i stua vår luktet det røyk i hele leiligheten. Lukter til og med av klærne etter å ha brukt den. Æsj! Kjøpte den gjennom et firma, så da vi var å så på den sto den på et slags lager med mye annet så kjente ikke noe lukt da.
Ifølge firmaet vi kjøpte den fra er den renset og alle trekkene er vasket, men likevel lukter den ille altså..

Noen som har gode tips til hva jeg kan prøve? Er en stoff-sofa. Skal leie en maskin og rense den en omgang til i dag, men ser for meg at det ikke er nok siden lukten garantert sitter langt inni putene. Hjeeelp

Hadde kasta den[emoji20] røyklukt blir man ikke lett kvitt desverre.

Hadde kasta den[emoji20] røyklukt blir man ikke lett kvitt desverre.
Betalte 7 000 for den så utrolig ergerlig om jeg bare må kaste den :(
Er jo en mulighet å kontakte firma å spør om vi kan få pengene tilbake dersom dem får sofan, men dette er jo ikke noe vi har rett på

Hadde firmaet fast utsalgssted?
Hvis ikke gjelder angrerettloven :)

Betalte 7 000 for den så utrolig ergerlig om jeg bare må kaste den :(
Er jo en mulighet å kontakte firma å spør om vi kan få pengene tilbake dersom dem får sofan, men dette er jo ikke noe vi har rett på

Såpass. Ja da bør dere kreve å heve kjøpet, dere har vel i forbindelse med forbrukerkjøpsloven 14 dagers angrerett

Hadde firmaet fast utsalgssted?
Hvis ikke gjelder angrerettloven :)
Dem har en adresse på firmaet og det var en slags stoor garasje/lager hvor alle sofaene dem selger står og en egen plass i hjørnet hvor dem tar bilder av dem til annonsene. Så regner med dette er fast utsalgssted. Jeg fikk en kvittering av dem på melding/nett, men sto ikke noe om angrerett der

I og med det er kjøpt gjennom et firma så tenker jeg du har reklamasjonsrett. Ville tatt en telefon dit med en gang og sagt ifra at det ikke er holdbart å betale 7000,- for en renset sofa som stinker røyk!

I og med det er kjøpt gjennom et firma så tenker jeg du har reklamasjonsrett. Ville tatt en telefon dit med en gang og sagt ifra at det ikke er holdbart å betale 7000,- for en renset sofa som stinker røyk!
Be han stå på sitt og krev heving av kjøpet[emoji106]
Fikk ikke levere den tilbake.. fikk til svar at den var renset og vasket, og at vi selv kunne prøve å vaske den. Men jeg vet jo at det ikke hjelper når det er selve putene som lukter. F*en altså! Vi kan jo ikke selge den videre for samme pris heller når vi vet at den stinker. Taper store penger på dette kjøpet :(

Fikk ikke levere den tilbake.. fikk til svar at den var renset og vasket, og at vi selv kunne prøve å vaske den. Men jeg vet jo at det ikke hjelper når det er selve putene som lukter. F*en altså! Vi kan jo ikke selge den videre for samme pris heller når vi vet at den stinker. Taper store penger på dette kjøpet :(

Ring igjen og denne gangen nevner dere forbrukerrådet så tenker jeg de gir seg jeg[emoji5]

Eneste jeg vet spm faktisk tar røyklukt skikkelig er en ozonmaskin. Vet desverre ikke om hvor lett det er å få leid.

Ring igjen og denne gangen nevner dere forbrukerrådet så tenker jeg de gir seg jeg[emoji5]
Skal ringe tilbake i morgen å si vi har vasket den og at det ikke funket. Litt sleipt av oss, men vet at det ikke hadde hjulpet. Selve trekkene lukter faktisk rent/såpe, men hele leiligheten lukter røyk. Lukter også når man beveger seg i den slik at putene blir klemt sammen eller generelt bare om man sitter i den.
Men hvordan vet jeg om dette kvalifiserer seg til å bruke angreretten?

Skal ringe tilbake i morgen å si vi har vasket den og at det ikke funket. Litt sleipt av oss, men vet at det ikke hadde hjulpet. Selve trekkene lukter faktisk rent/såpe, men hele leiligheten lukter røyk. Lukter også når man beveger seg i den slik at putene blir klemt sammen eller generelt bare om man sitter i den.
Men hvordan vet jeg om dette kvalifiserer seg til å bruke angreretten?
Angreretten gjelder kun ved netthandel og handel hvor det ikke foreligger noe fast utsalgssted.
Hilsen rettslære-studenten ;)

Var innom tanken, men leste at den bare tar overflatene?
Skal hjelpe på størret tekstiler (som sofa, tepper ol) men da må man ha maskinen gående over natta i rommet. Har jeg blitt fortalt, ikke testa selv.

Back
Topp