Røyklukt i sofa

Oppdatering: Dem ringte tilbake å sa dem skulle hente den imorgen. Yess!! Var nok en ansatt vi snakket med tidligere i dag og sjefen som ringte tilbake nå.
Da må vi bare håpe på at vi finner oss ny sofa i morgen:)

Tusen takk for all hjelp og alle svar over her:Heartred

Jeg hadde ringt og spurt om de ville heve kjøpet eller henges IT på sosiale medier og nevnt Forbrukerrådet. Dårlig og smålig av dem. Man blir ikke kvitt røyklukt.

Så bra[emoji5] for 7000,- er jeg sikker på dere finner en knallfin sofa [emoji106] uten røyklukt[emoji23]
Det vil jeg håpe! Utrolig ergerlig at den luktet røyk altså, fantastisk fin og komfortabel sofa som er veldig dyr ny.. Men vi skal nok finne en annen, og aller helst uten noe som helst lukt:angelic: vet ikke helt om jeg tørr å kjøpe en brukt lengre nå hahah

Det vil jeg håpe! Utrolig ergerlig at den luktet røyk altså, fantastisk fin og komfortabel sofa som er veldig dyr ny.. Men vi skal nok finne en annen, og aller helst uten noe som helst lukt:angelic: vet ikke helt om jeg tørr å kjøpe en brukt lengre nå hahah

De har jo mye tilbud om dagen da, vet ikke hvordan butikker du har i nærheten? Om du kan vente en uke på levering vil jeg anbefale trademax, vi har sofa derfra og en knall fornøyde[emoji106]

Men man har vel reklamasjonsrett? Dette er jo en vare som ikke står til forventingene :(
Er sofaen brukt?
Hvis ikke kan du evt kreve retting, og du kan jo forsøke å heve kjøpet. Men om du har kjøpt sofaen "som den er" og selger ikke er bevisst røyklukten så vet jeg faktisk ikke helt.
Men gå inn på lovdata.no og les deg opp på forbrukerkjøpsloven. Der står alt du har rett og krav på. Har du kjøpt den av en privatperson så gjelder kjøpsloven.
Det skader vel uansett ikke å prøve seg. :)

Når det gjelder reklamasjonsrett, så har du følgelig det. Det er viktig at du gjør selger oppmerksom på "feilen", og du kan kreve utbedring. Tror du kommer lengst med å argumentere på bakgrunn av den :)

Og nå fikk jeg opp resten av svarene. :p
Så fint at det løste seg! :)

Ville kontaktet firmaet og klagd, hadde ikke godtatt at de ikke har opplyst om at den har stått i hjem med røyk [emoji15]

De har jo mye tilbud om dagen da, vet ikke hvordan butikker du har i nærheten? Om du kan vente en uke på levering vil jeg anbefale trademax, vi har sofa derfra og en knall fornøyde[emoji106]
Bor i Oslo så har de fleste butikker her. Kunne ventet en uke, men sto på trademax at det var 6-8uker ventetid :/ har allerede vært å sett der og var myyye fint, og ikke minst billigere enn andre plasser vi har sett!

Bor i Oslo så har de fleste butikker her. Kunne ventet en uke, men sto på trademax at det var 6-8uker ventetid :/ har allerede vært å sett der og var myyye fint, og ikke minst billigere enn andre plasser vi har sett!

Så rart[emoji848] vi fikk sofa derfra etter 4 dager.

Snakk med forbrukerrådet! Du har ikke fått varen du bestilte/kjøpte, og klagde i rimelig tid. Ville tro det er innenfor

Back
Topp