Røyking....

krølle..

Gift med forumet
Huff....sliter med å stumpe røyken.... iallefall når folk ikke vet... men har iallefall klartog halvert fra hva jeg røyket fra før... men hører så masse skummelt og så hører jeg om de som ikke klarte og trappe ned en gang og fikk et helt supert svangerskap for det om..... det beste er jo å kutte men ikke alltid så lett... noen andre som føler det samme....???

der foregår ein slags røyke diskusjon på svangerskap... ellers ville eg berre ønskje deg lykke til med røyke-nedtrapinga(helst sluttinga[&:]). korleis barnet vert påverka av røyking under svangerskapet kan ligge sjult i mange år. Kjeresten min har dårleg hørsel, der har ein skulda på røykinga til mora som årsak til det.

picasso:   nopes...men noe må jeg gjøre...er det den vanlige røykesluttboka...?? alt er jo vært et forsøk....

greier ikke slutte jeg heller.jeg har røyka når jeg gikk med de 2 elste også..men klarer ikke stumpe den nå heller..tror jeg tar røyken som en trøst for jeg er alene hele dagen mes samboeren min er på jobb fra 06,30-16,00

Lottan83: du er absolutt ikke alene...sliter no j**li me å slutte jeg også..[&:] Men har i allefall klart å halvere meg,å slutta å røyka inne og i bila..En plass må jeg jo starte..
Skal på UL på onsdag,så da håper jeg at jeg får meg tankevekker,og slutter helt..[:)]

Hei, forstår at det er vanskelig. Prøv akupunktur, det hjalp for meg og flere jeg kjenner. Jeg sluttet for 6 mnd siden.Lykke til

Jeg sluttet å røyke samme dag som jeg fant ut jeg var gravid - STOLT !! [:)]

Lykke til dere andre også med røykestopp

det er en ny bok som er rosa den er skrevet spesielt til oss kvinner, jeg fulgte al jeg leste og tro meg det var som jeg aldri hadde røyket kort stund etterpå, prøv hvertfall for din og den lilles skyld, jeg tro du kklarer det!!!!
[:D]

ps! ps! ikke hør for mye på fugleskremslene som prøver å skape masse frykt og angst du vet selv skadevirkningene, prøv å bli bedre hvertfall, start med å lese og tro på deg selv;det er så lett å anngripe røykere, tro meg de som angriper har verre ting å sjule, lykke til ![:D][:D][:D]

"Godt" å hørra at det er andre som er i samme bås.... Nå når eg hadde ferie klarte eg å holda meg til 4-5 om dagen... Syns det er liksom mye lettere når sambo er hjemma, han hater alt som heter røyk rundt barn.. Uheldigvis jobber han vekke i ukene, så eg tenkte eg skulle gjør et nytt forsøk til helga.. De sies at det er lettere å slutte på ein fredag, for da er du røykfri på mandagen når ei ny uka er begynnt..
Ønsker alle "lykke til" med røkeslutt.. Me kan klara detta ilag[:D]

ja, jeg kjenner til problemet. jeg har kanskje klart å trappe ned litt, men jeg røyker fortsatt mye syns jeg selv. mange sier til meg at det er provoserene å se meg som er gravid røyke, men det er ikke så lett å stumpe røyken selv om man burde gjøre det som gravid!!! Jeg har lest litt om det og det mange risikoer som blir økt for de som røyker, blir litt skremt av det.... får prøve litt hardere kanskje!!

sier igjen jeg at skremselpropoganda ikke fører til røykekutt, så lottan 83 fra sørlandet kjøp boka finn roen les og gjør ditt beste,innen siste side er lest har du sluttet,

Picasso... tror jeg stikker innom bokhandleren imårra og ser om de har den...;) skremsel fører ingen plass... legen min sa at det eneste som var DOKUMENTERT var at det barnet var gjennomsnittelig 100 g mindre en vanlig....eller var det det jeg leste?....ble litt itvil....[;)]

Ei venninne av meg fikk høre av sin lege at det var bedre at hun kuttet ned på røykingen og beholdt roen, enn å tvinge seg til å slutte å røyke og bli kjempestresset av suget.

ORIGINAL: lottan83

Huff....sliter med å stumpe røyken.... iallefall når folk ikke vet... men har iallefall klartog halvert fra hva jeg røyket fra før... men hører så masse skummelt og så hører jeg om de som ikke klarte og trappe ned en gang og fikk et helt supert svangerskap for det om..... det beste er jo å kutte men ikke alltid så lett... noen andre som føler det samme....???

Jeg har aldri røkt, men vil bare ønske deg masse lykke til! Synes du er SUPER-FLINK som har klart å halvere!!![:)] Nå er det bare litt igjen[;)] Kanskje du kan klare å ta én mindre sigarett for hver dag som går..og til slutt klare å slutte helt..? Bare et lite oppmuntrende tips! Go girl!

ORIGINAL: picasso

ps! ps! ikke hør for mye på fugleskremslene som prøver å skape masse frykt og angst du vet selv skadevirkningene, prøv å bli bedre hvertfall, start med å lese og tro på deg selv;det er så lett å anngripe røykere, tro meg de som angriper har verre ting å sjule, lykke til ![:D][:D]]

syntest ikkje at det var mokon som anngreip nokon her eg, ja kansje bortsett i frå deg da...
ho tok jo opp temaet, må jo forvente å få vite det folk veit da. synest det virker som det er ganske få som slutter å røyke p.g.a graviditet no, i vertfall unge mødre, men det er berre en følelse. når det var lov å røyke inne på kafeear, såg eg ei høygravid kvinne med ein liten unge som ho fora inne på røykeavdelinga medan ho røykte... dette synest eg er heilt grusom, tar jo frå ungen sjansen til å velge sjøl. hakke verre er dei som røyker i bil, synest så synd på ungene, for eg aynest det er heilt grusomt å sitte på med nokon som røyker i bil.[&:]

du får ha lykke til med nedtrappinga/ sluttinga igjen da[:D]

tenkte ikke så spesielt mye på noen her, ?? var mere rettet mot det enn sikkert møter hver dag som gravid røyker, !!  kjenner gravide røykere tror ikke det er så lett allti,

ORIGINAL: lottan83

Picasso... tror jeg stikker innom bokhandleren imårra og ser om de har den...;) skremsel fører ingen plass... legen min sa at det eneste som var DOKUMENTERT var at det barnet var gjennomsnittelig 100 g mindre en vanlig....eller var det det jeg leste?....ble litt itvil....[;)]

Utrolig... Da er IKKE legen din helt oppdatert. Den boka er kjempebra! Løp og kjøp![:)] 

Back
Topp