Røyking....

For noen så kan skremselspropaganda virke, men for andre så skal det litt andre ting til.
Vi er alle forskjellige, men har man et ønske om å slutte så tror jeg folk klarer å kutte ned og slutte [:)]
Det har mye med psyken å gjøre, nikotinsuget varer 2 dager kanskje? Det er alle situasjonene man kommer oppi
hvor det er naturlig å ta seg en røyk som er de værste.

Lykke til med røykeslutt! [:)]

jepp vi er foskjellige[:D]heldigvis, jeg har troen på boka hverfall å håper alle som vil slutte setter i gang å slutter med "pinnen"!!
[:D][:)][:D]

heisann.. det kan jo være skadelig for barnet og det er ikke særlig lurt, selv klarte jeg ikke å stumpe røyken, røyka vel ca 7-8 om dagen.. barnet mitt er helt friskt og fint, men har jo hørt om barn som blir født med nedsatt fødselsvekt.. dette må du nesten finne ut av selv.. :) lykke til :)

må jo bare si det, blir veldig irritert over all den skremselen mange driver med her inne ang. røyking... me vett jo alle at det er farlig å røyke, men det er ikke noe særlig motivasjon å lese dette.. har nå klart å holda meg i 6 dager, og er stolt!! men det at eg slutta har ingenting med skremselen som en leser om her inne. fant det bare ut sånn her en kveld at eg ikke skulle kjøpa mer...

stå på alle dokken som sliter, og om dokken ikke klarer å slutte heilt. slapp av med den røyken du har, men om du klarer å trappe ned så er du FLINK...

Lykke til da JENTER!!![:D]

Eg synest det er litt rart da at det virker som de fleste ikkje røykarane forstår alvoret med å røyke under svangerskapet, medan røykarar ikkje vil forstå. Skremselspropagandaen som den blir kalla her, er jo retta mot røykarar, ikkje "ikke røkere". Det som eg har funne ut er at røyking er alvorlig farleg for fosteret og alle andre. Dette skulle en tru var almennkunnskap i dag. Men det viser seg nesten det at røykarar blir styrt så mykje av røyktrangen, at dei ikkje får med seg all den livsviktige informasjonen.  For dokke som ikkje er heilt sikre på om det er så farling med røyking under svangerskapet, så fortel eg gjerne mi sterke oppfatning.

DET ER VELDIG FARLIG FOR FOSTERET Å RØYKE UNDER SVANGERSKAPET.

Hei røyker ikke selv, men det eneste som er dokumentert av farer med røyking er litt lavere fødselsvekt.
All propaganda mot røyk er eg mektig lei av.
Alle vet det ikke er sunt for deg men det vet du selv også.
Ellers skal en vokte seg vel mot å gi mors røking skylden for sykdommer.
Tenk bare over hvor mange av oss i dag som er barn av røykende mødre. Min mor røykte med oss det ble også røykt inne da vi var små. Noe de heldigvis stoppet med, tror faktisk det er farligere å eksponere dem for røyk etter de er fødd enn før.
Men det er bare mine tanker

er ikke helt enig med det at det eneste som er dokumentert er lav fødselsvekt.det øker faktisk sjangsen for krybbedød,luftveis problemer,hjerteproblemer o.s.v..hadde en venninne som forsatte å røyke under svangerskapet selv om hun visste at ungen fikk for lite næring. Og etter han ble født har han vert inn og ut av sykehus pga luftveiene. Jeg ville aldri tatt sjangsen på å røyke uansett..syns babyen fortjener bedre rett og slett.men det er min mening

babyem.. jeg er helt enig med deg!
det er slemt og stygt å si dette, men jeg mener at når man blir gravid så burde det være god nok grunn til å stumpe røyken!
ikke er det bare skadelig for en selv, men for barnet også!!!!!!!
har selv en venninne som røyka under svangerskapet..
hun fant for snart 2 mnd sidn babyen sin livløs og bevisstløs i sengen sin...
hun måtte i hui og hast på sykehuset,, nå bruker babyen pustemonitor hver gang den må sove!!!
babyen var på vei til å bli en av mange.. (krybbedød)

Klart det er synd at babyer er syk. Men kan du med 100% sikkerhet si det er hennes røyking som er grunnen til at barnet er sykt?
Faktisk kjenner eg til flere tilfeller av sykdommer blandt små. Og i nesten alle tilfellene eg kjenner til er mor ikkerøyker.
Det kan være tilfeldig, ikke lett for de mødrene som ikke klarer å slutte om de skulle få ett sykt barn.
Beklager men det er nesten en heksejakt mot røykere.
Det synes eg lite om.

selvfølgelig er det ikke røykere også som får syke barn,eller mister barn i krybbe død osv...det er ikke det jeg sier,men det er jo større risiko for at ting kan skje når mor røyker.folk kan bare røyke så mye de vil,det er opp til hver enkelt,men når det kommer til graviditet og røyking da mener vertfall jeg at de små uskyldige babyene har ikke spurt om å komme til denne verden,og da er det vi som foreldres ansvar å gi de den best mulige starten på livet.og en ting til,greit nok at det er mye masing på de som røyker om dagen,men en ting jeg er dritt lei av er alle de som røyker som skal forsvare den j....røyken hele tiden.Det er jo helsefarlig.det vet jo dere som røyker også

Alle mennesker har rett til å ta sine egne valg!
Da mener jeg at det er fullstendig feil av en mor å røyke under svangerskapet!
selv om mange er kjempeflinke å kutte ned på røykinga! Vi kan argumentere for og imot til vi blir grønn i trynet!! men i bunn og grunn så vet både du og jeg ja, tom alle sammen at røyking er farlig både for seg selv om fosteret!!!

Så kan dere heller gi barnet valget senere i livet om han hun vil begynne å røyke!!! så blir det hvertfall rettferdig!!!

uff....

har vert røyker jeg også,men sluttet da jeg blei gravid.Har ikke noe røyksug,men det er pga kvalmen.Orker ikke lukten en gang.men hadde sluttet uansett.Her tenker jeg på den stakkars lille som får inn røyken der den ligger.huff.. vet det er dritvanskelig.. men stump røyken jenter.. Tenk på den stakars lille..

Back
Topp