Krösa Maja
Forumet er livet
Jeg syntes nå frisk luft er en menneskerett uansett om man er ute eller inne. Og jo mange røykere ER egoister når de gjør sånne ting som jeg har beskrevet her. Hvordan er det ikke egoistisk? Når man utsetter en liten baby for røyk for å dekke sin egen avhengighet? Igjen jeg sier IKKE dette gjelder alle røykere, men det er pokker meg mange..jeg syntes ikke man må "tåle" litt røyk om man setter seg ned på en restaurant eller lignende. Syntes røyking i det offentlige rom burde være forbudt generelt. Med tanke på helsefarene det medbringer. Så får man gjøre som man vil i sitt eget hjem.
Merker som på jobben til gubben (eier Norges største bruktbilbutikk) de kjøper ikke biler det har vært røyket i uansett hvor billig de får dem. Blir IKKE kvitt dem samme hva. De renser seter, tak, flere uker med lufting, sitron eddik osv. Ingen vil kjøpe dem, ikke engang røykere selv..
Alt jeg ber om er la mitt barn ha retten til frisk luft. Trodde det var en menneskerett jeg![]()
Ja, menneskeretter går vel begge veier? Jeg er uenig med deg i dette jeg da. Synes de aller fleste tar hensyn og jeg synes ikke noe om denne hetsingen av en gruppe mennesker.
Skal vi gjemme vekk narkomaner og tiggere også? Mange av de lukter vondt? Hva med de som bruker parfyme? Jeg kaster opp og får pustebesvær av parfymen til andre. Bør parfyme også holdes da kun til hjemmet?
Nei luften er som sagt for alle, og det gjelder da ALLE og ikke kun de som føler retten er kun demmes.