Bare cola! Sluttet å røyke for 1,5 år siden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
neibetviler du at alkohol er et rusmiddel?
Beklager at jeg ikke pakket inn det jeg skrev i rosa sukkerspinnDet var da litt av en kvass måte å svare på noe man er uenig i[emoji28]
Men syns selvfølgelig det er stor forskjell på å ta seg en øl og røyke hasj. Det er en grunn til at det ene er lov og det andre ikke. Tror du skal gange den ene ølen ganske mye mer opp for å kunne sammenligne det med å røyke hasj. Ingen av delene er dog greit å gjøre i et svangerskap[emoji28]
Fordi de virker på helt forskjellig måte. Og du snakker tydeligvis om noe du har null peiling på.Så hva er problemet med å kalle en spade for en spade? Det er et lovlig rusmiddel, men rusmiddel like fullt Det betyr jo ikke at mennesker gjør noe galt om de koser seg med alkohol (utenom i gitte situasjoner) eller noen av de andre lovlige rusmidlene vi har, men det er jo å ruse seg
Fordi de virker på helt forskjellig måte. Og du snakker tydeligvis om noe du har null peiling på.
Beklager at jeg ikke pakket inn det jeg skrev i rosa sukkerspinn
Alkohol er absolutt et rusmiddel ja [emoji14] et rusmiddel som IKKE hadde blitt lovlig om det kom på markedet nå. Eneste grunnen til at det er lovlig er fordi det har vært lovlig å såååå lang tid at det ville blitt vanskelig å gjøre det ulovlig [emoji14]Alle må jo erkjenne at alkohol er et rusmiddel? Det er jo det rusmiddelet som i tillegg tar mest liv! Lovlig eller ei, rus er det!
Hvordan ruser man seg på kaffe og røyk egentlig?
Koffein og nikotin er begge psykoaktive stoffer kategorisert som stimulanter, og påvirker hjernen til å føle eksempelvis tilfredshet, lykke og har som oftest en oppkvikkende virkning
https://helsenorge.no/rus-og-avhengighet/snus-og-roykeslutt/nikotin-og-avhengighet
https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/diverse/koffein/
Det er jo disse effektene som gjør at mennesker har en tendens til å like slike midler og bli avhengige av det. Har man blitt avhengig av nikotin eller koffein og bråstopper vil de fleste oppleve abstinenser i ulik styrke og.