Røyke på veranda med barn tilstede

Maurias

Flørter med forumet
Er jeg hysterisk eller det greit å røyke på veranda med barn tilstede. Småbarn under 5 år, veranda er 30 kvm med barn blir ofte stående noen meter fra røykeren. har gitt beskjed gang på gang at jeg ikke synes det er greit, men det går ikke inn, begynner å lure på om jeg er hysterisk.
 
Jeg liker ikke at folk røyker i nærheten av mitt barn eller meg, så ber de la vær. Jeg har astma, så syns ikke det er hysterisk.

ingen har astma her, jeg er av og på røyker selv, men synes det er en uting å røyke når barn ser på. Men i dette tilfelle er det fordi jeg synes det blir for nærme barnet. Takk for svar
:)
 
Syntes det er en uting uansett å røyke med andre rundt seg hvis man ikke har spurt om det er greit. Liker ikke selv å få det i fleisen når jeg ikke har bedt om det! Er ikke-røyker.
 
Jeg syntes ikke man skal røyke i nærheten av barn selv om det er ute. Står personen helt på kanten og røyker med vindretning og barna garantert ikke får det på seg og det ikke lukter så greit. Greit at noen velger å røyke selv, men man skal ikke tvinge andre til å være passive røykere, selv om det er ute.

Nå til dags er det ikke så mange som røyker og de som gjør pleier å ta hensyn ved å gå litt vekk heldigvis.

Jeg røyker ikke selv og takler ikke lukta, til de grader at jeg ikke får puste.
 
Det er både ugreit og egoistisk. Hadde gitt klar beskjed om at røyking får skje andre steder enn rundt folk. Flere barn får astma pga passiv røyking.
 
Jeg hadde ikke likt det om det gjaldt mine barn.
En gang, greit nok, men om vi er på besøk hos noen som røyker så nært barn, så hadde eg tatt de med meg inn. Bare lukten er kvalmende.
Både min 2 åring og straks 10 åring reagerer negativt på røyklukt - synes rett og slett at det er ekkelt.
 
Jeg hadde ikke godtatt det. Barna puster inn skadelige stoffer selv om røyken ikke kommer rett på de.
 
Røyka selv frem til tidligere i år, jeg har alltid trekt meg unna søsknene mine/barn, kom de nærmere gikk jeg lenger vekk.
Vil bare si at røykere har det tøft nok fra før med å være avhengige og kanskje man føler seg ekkel og «til bry». Så lenge røykere selv skjønner at man trekker seg unna synes jeg det burde være greit. Heller synd på avhengigheten.. Synes ikke man skal dømme så hardt.
Alt jeg ville når jeg røyka var å slutte, men det er dessverre ikke alltid lett. ;)

Men gjensidig respekt - det burde alle ha :cool: ville spurt på en fin måte om de vær så snill kunne prøvd å holde seg litt vekk når de røyker.. :)
 
Ikke greit!
 
Back
Topp