Røyk og snus?!

Happin3ss

Forelsket i forumet
Noen andre her som har vært avhengig av nikotin og som nå grunnet mirakelet i magen slutter med dette? :)
Hvordan har dere det i avveningsperioden?

Jeg har brukt snus lenge, å er på dag 2 nå med nikotinfri snus, går overraskende bra:D Men humøret mitt er som en bombe:bom Så mannen tråkker veldig forsiktig.. :laughing025

Jeg snuste før sønnen min [emoji14] klarte å holde meg unna etter fødsel og den lille ammeperioden jeg fikk :) var knalltøft og hadde et par dager med surmuling som samboer kalte det [emoji14] men gikk fint

Jeg snuste før sønnen min [emoji14] klarte å holde meg unna etter fødsel og den lille ammeperioden jeg fikk :) var knalltøft og hadde et par dager med surmuling som samboer kalte det [emoji14] men gikk fint
Gubben sa i går, om ikke dette humøret gir seg så bor jeg i garasjen til du roer deg litt :laughing025

Jeg sluttet å røyke på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid med datteren min. Var da 5 uker på vei og hadde røkt i 10 år. De første dagene var verst, men når kvalmen kom i rundt uke 6 fristet det ikke litt med røyk en gang. Så jeg synes det gikk bedre enn forventet, selv om jeg sikkert var litt grinete der og da [emoji14]
I april er det 3 år siden jeg sluttet :) måtte jeg aldri starte med det svineriet igjen [emoji14]

Har snust i 5 år. Men slutta på dagen når jeg fant ut jeg var gravid. Har tatt en etterpå ved ett uhell, men har ikke gjort det i ettertid. Begynte med nikotinfri snus, er en god erstatter!:)

Syntes samtidig det er vanskelig, merker det på humøret at jeg uten.. Både kjæresten og mange andre rundt meg snuser, men har bedt de gjøre det litt i "skjul" slik at jeg slipper å lukte/se det (Y)

Da jeg ble gravid med første (8 år siden) visste jeg ikke at jeg var gravid og plutselig var det ikke godt med røyk lengre.. jeg tenkte "jaja så greit da kan jeg jo bare slutte da" men mistenkte ikke graviditet. Hadde time hos gyn noen uker senere for å sjekke eggstokkene pga sjelden og uregelmessig mens (hver 2. eller 3. mnd) og plutselig utbrøt hun "jeg ser et foster her".. ble sykt sjokka[emoji23] var jo bare 21 år og ikke i forhold. Men det har gått over all forventning. Syns bare det var så kult at kroppen sa fra om røyken på den måten;) var 7-8 uker på vei da..

Jeg begynte dessverre å røyke igjen halvannet år senere (etter ammeslutt). Begynte med "fest"-røyking og plutselig var det hver dag på jobb og.. har prøvd å slutte flere ganger. Ikke klart mer enn et par uker til et par måneder. Men røyk er så tabu nå, altså "vi" røykere blir jo forfulgt. Det er ikke lov å røyke noen plasser lengre. Ikke en gang utendørs nesten. Så jeg var jo veldig flau, og gjorde det i skjul, aldri sånn at noen så meg (datteren min har aldri sett meg røyke). Og siden jeg følte så mye skam ifbm røyking bestemte jeg meg i fjor å slutte. Fikk (dyre!!) medisiner av legen, champix og klarte endelig slutte for godt (håper jeg)... sluttet i februar nå så har vært 1 år røykfri!

I begynnelsen var det helt rart i alle anledningene jeg var vant til å gå ut. Når barnet sov, når jeg hadde en kaffe på morgenen og alene hjemme... øl ute osv... tok lang tid før vanene forsvant men nå tenker jeg ikke over det lengre. Er fantastisk deilig!

(Ooops ble langt dette nesten hele livshistorien min jo[emoji23] sorry)

Jeg har snuset av og på i flere år. De siste to årene en boks daglig. Fant ut at jeg var gravid en fredag når jeg var 5 uker på vei. Dette var jo ikke planlagt, så jeg ga meg selv over helgen til å bli helt ferdig med snusen. Mandag la jeg bort snusboksen - og har hatt svært få problemer med det. Delvis sikkert også fordi kvalme. Det gikk heldigvis overraskende greit, men kjenner fortsatt sug etter snusen 7 uker etterpå - hvertfall i sosiale settinger når venninner og samboer snuser.

Bråsluttet med røyk 1 desember når vi startet utredning og ivf :-) Føles godt og være ferdig, men kjenner suget en gang i blandt enda :(

Jeg fant ut for 3 dager siden at jeg var gravid. Har prøvd å bli gravid siden i høst, men klarte ikke slutte med snus før jeg satt med den positive testen. Nå er jeg så kvalm at snus er det siste jeg tenker på. Stå på!

Jeg hadde slutta å snuse i fjor sommer, men begynte med snus igjen som en "trøst" hver gang tanta kom [emoji14] men nå slutta jeg noen dager før positiv test og det går veldig bra. Frister selvfølgelig noen ganger etter et heavy måltid når samboer snuser, men når jeg tenker på spirelille så går det over [emoji2][emoji173]

Jeg slutta å røyke med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.
Må bare si, herregud som jeg savner det, hahaha! Spesielt nå når jeg har det så tøft.

Jeg sliter uten. Syns ikke nikotinfri snus er det samme, men bedre enn ikkeno. Har et mål om å slutte med det også grunnet penger, men faen det ser mørkt ut [emoji14]

Jeg har snust i ca 5 år. Men har de siste 5 pp vært veldig av og på da jeg ønsket å slutte for spirens beste [emoji4] slutta dagen jeg fikk positiv test, og det går egentlig veldig fint.. litt sug av og til, men går fort over.

Back
Topp