Rødt hår

Lil-17

Forumet er livet
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
En annen tråd her fikk meg til å tenke på dette med rødt hår.
Virker som at enten syns folk det er såå vakkert, eller så er det bare «æsj».

I filmer for barn har ofte pøbelen rødt hår og fregner. Før i tiden trodde man at folk med rødt hår var hekser og trollmenn.
Mange blir mobbet for hårfargen og en god del velger å farge håret for å skjule at de er rødhåret.
For en stund siden kom jeg over et forum (utenlandsk) der mange ytret at de med rødt hår var ekkle stygge osv.

Hvorfor er det slik? Henger det igjen etter gammelt av, eller hvorfor har noen (mange) så mye i mot naturlig rødt hår og fregner?
 
Før syntes jeg det var stygt rett og slett, men jeg har vokst fra det tullet.
 
Det er færre med rødt hår enn de fleste andre hårfarger, de som er andreledes ble ofte før i tiden sett på som noe "skummelt".
Derfor ble de oftere sett på som hekser og trollmenn, er nok litt av den holdningen som dessverre sitter igjen.

Når det kommer til mobbing, vel, syns voksne skal la være å yrte sine meninger om rødt hår (og andre ting) i nærheten av barn, barn lærer jo det et sted.

Og så til spørsmålet ditt, hot eller not, vel det kommer helt an på hvordan personen ser ut ellers, noen er flotte med rødt hår, andre ikke. Slik er det med alle hårfarger...
 
Har barn med rødskjær og en mann med rødt hår.
Har fått høre her inne fra ei på termingruppa at ungene mine er stygge.
 
Før syntes jeg det var stygt rett og slett, men jeg har vokst fra det tullet.
Det jeg lurer på er hvorfor du syns det før?
Hører aldri at blondt/brunt/svart/ osv er stygt.
 
Har barn med rødskjær og en mann med rødt hår.
Har fått høre her inne fra ei på termingruppa at ungene mine er stygge.
Kødder du?:eek::eek: Fy søren!! Så ondt å si noe sånt! Håper hun fikk en tydelig advarsel fra moderatoren.
Jeg har knæsj rødt hår selv, og masse fregner :)
 
Tja...
Jeg hatet å ha rødt hår frem til jeg var i 20 årene.. Å bli mobbet gjennom hele barne og ungdomsskolen tar på.. Blir litt hissig av slikt. Så kanskje ikke rart vi rødhårede blir sett på som hissige, når vi (noen) har blitt mobbet sønder og sammen.

Hilsen Bitter, men ikke hissig (lenger)

Ps.
Liker ikke tråder som diskuterer utseende til folk..
(ok da, litt hissig)
 
Har barn med rødskjær og en mann med rødt hår.
Har fått høre her inne fra ei på termingruppa at ungene mine er stygge.
At det går an!

Synes rødt hår er fint jeg. Og å komme med negative kommentarer om andres barn får man holde seg for god for.
 
Tja...
Jeg hatet å ha rødt hår frem til jeg var i 20 årene.. Å bli mobbet gjennom hele barne og ungdomsskolen tar på.. Blir litt hissig av slikt. Så kanskje ikke rart vi rødhårede blir sett på som hissige, når vi (noen) har blitt mobbet sønder og sammen.

Hilsen Bitter, men ikke hissig (lenger)

Ps.
Liker ikke tråder som diskuterer utseende til folk..
(ok da, litt hissig)
Sorry.. bare slett tråden. Har rødt hår og fregner selv, så har alltid lurt på hvorfor folk har så mye i mot det.. derfor det kom en tråd om det..
 
Jeg vokste opp med en venninne med rødt hår som ble ertet for håret og hatet det. Husker selv at jeg ikke syntes det var noe fint, sikkert fordi jeg var «opplært» til det? Nå synes jeg det er kjempefint, skulle så gjerne hatt det selv!
 
Sorry.. bare slett tråden. Har rødt hår og fregner selv, så har alltid lurt på hvorfor folk har så mye i mot det.. derfor det kom en tråd om det..

Nei den skal absolutt ikke slettes ;)
Jeg personlig liker ikke slike tråder som dette. Du traff ett ømt punkt hos meg og jeg følte meg sårbar.

Det er ikke noe galt i tråden du har laget. Her er det viktig å skille jobb-meg og privat-meg.

Egentlig skulle jeg nok ikke svart i denne tråden.. Beklager det.
 
Tja...
Jeg hatet å ha rødt hår frem til jeg var i 20 årene.. Å bli mobbet gjennom hele barne og ungdomsskolen tar på.. Blir litt hissig av slikt. Så kanskje ikke rart vi rødhårede blir sett på som hissige, når vi (noen) har blitt mobbet sønder og sammen.

Hilsen Bitter, men ikke hissig (lenger)

Ps.
Liker ikke tråder som diskuterer utseende til folk..
(ok da, litt hissig)
Jeg forsåvidt enig med deg, og ja overskriften sier "hot eller not", men hovedinnlegget setter spørsmål men hvorfor det er så dårlig holdning til den hårfargen.
Syns at så lenge diskusjonen er saklig slik som den har vært til nå er det helt greit
 
Jeg forsåvidt enig med deg, og ja overskriften sier "hot eller not", men hovedinnlegget setter spørsmål men hvorfor det er så dårlig holdning til den hårfargen.
Syns at så lenge diskusjonen er saklig slik som den har vært til nå er det helt greit
...i mangel på en bedre overskrift ble den sånn..
 
Nei den skal absolutt ikke slettes ;)
Jeg personlig liker ikke slike tråder som dette. Du traff ett ømt punkt hos meg og jeg følte meg sårbar.

Det er ikke noe galt i tråden du har laget. Her er det viktig å skille jobb-meg og privat-meg.

Egentlig skulle jeg nok ikke svart i denne tråden.. Beklager det.
Syns du fint kan være litt privat person en gang i blant også, jeg :)
 
Back
Topp