Rødt hår er...

ORIGINAL: Oh hvite lakenrumpe

ORIGINAL: *LykkeligeMamma*

hvordan kan du egentlig spøøre om noe sånt?
er vel ikke noe verre med rødt hår enn svart, blondt eller brunt!?

akkurat hvilken farge ungen har på håret spiller for meg ingen rolle!
jeg er glad for at jeg får et velskapt , frikst barn med fem fingre og fem tær! da er jeg overlykkelig.

så ut når minstejenta var mindre at håret var litt rødt, men hva gjorde det?
jeg hadde fått enda ei frisk jente. ååå så heldig jeg er tenkte jeg. for det er overhode ingen selvfølge.
så akkurat hvilken farge ungen har på hue, det driter jeg i !

takk for fine ord!
ble litt støtt over denne tråden, siden jeg har ei rødhåra ei og IKKE LIKER å se at noen faktisk krysser av "stygt" og "liker det ikke" - men jeg klarer ikke å la være å gå inn heller...[8|]
jeg mener at hårfarge ikke skal bety en dritt, og hvorfor er det nettopp RØDT hår som ofte blir trukket fram?[8|]

og jeg skjønner godt at du føler deg støtt og blir lei deg! det hadde jeg også blitt...
selv har jeg ei jente med ører som står litt ut. hadde det blitt laget avstemning inne her om det der andre sier det er stygt så hadde jeg følt meg støtt.
man skal være glad for det man får bare det er friskt. ingenting er mere gledesfylt enn det. jeg uroer meg hvertfall ikke for forskjellige ting. det eneste ønske jeg har er at barnet skal være frisk!

ganske pent
men sjøl e æ ikkje så begeistra før mannfolk m ganske lyst rødt hår, men ikkje e æ b egeistra før blonde mannfolk heller[8D] d e bære min personlie smak

unga e søte uansett om di e blond, brun, svart, rød, blå, grønn i håret

kommer helt ann på både fargen, og hvem det sitter på [;)]
akkurat som om man har blondt eller mørkt hår, spørs jo hvordan det passer på personen [:)]

jeg syns det er nydelig både på voksne og barn.. Skjønner ikke hvorfor det skal være så ille å ha rødt hår... hvorfor er det verre en blondt feks...

Jeg har selv ganske rødt hår og har hatt det hele livet og jeg for min er glad for at mine ikke har samme hårfargen som meg.... Har blitt mobba opp i gjennom hele barndommen pga hårfargen min. Små barn er onde!!
Tror nok HI mener noe vondt med avstemmingen.... Selvom jeg har hatt det tøft gjennom oppveksten pga hårfargen så syns jeg rødt hår nå er flott!!!! Om det er på barn eller voksne...

ORIGINAL: Beta

Jeg reagerer også på tråden, eller egentlig generelt dette med rødt hår, de fleste jeg snakker med synes ikke det er håret som er ille, det er fregnene og den lyse/blålige huden. Men laaangt ifra alle med rødt hår har det, (og de som har det er nydelige i mine øyne altså) men jeg kjenner at det irriterer meg, skal alle med rødt hår bli dratt under en kam fordi folk ikke liker fregner og lys hud?

Dessuten er det få tallet av de med rødt hår som har fregner og blålig hud.. Nei, det blir faktisk for dumt[:'(]

Ja ikke sant? Er jo mange blonde (særlig de som har hvitt hår) og mørkhårete som ikke blir brune. Men det virker en visst å glemme, for det er nettopp rødlig hår som er blitt synonymt med bleik og full av fregner...[8|]

Jeg blir iallfall ordentlig brun (selv om jeg virker å ha mistet en del pigmenter etter jeg fikk barn[:-])![:)]

jeg synes det er fint på de som har naturlig rødt hår, men ikke på de som farger!

jeg er glad for at jeg får et velskapt , frikst barn med fem fingre og fem tær! da er jeg overlykkelig.

jeg hadde fått enda ei frisk jente. ååå så heldig jeg er tenkte jeg. for det er overhode ingen selvfølge.

takk for fine ord!
ble litt støtt over denne tråden, siden jeg har ei rødhåra ei og IKKE LIKER å se at noen faktisk krysser av "stygt" og "liker det ikke" - men jeg klarer ikke å la være å gå inn heller...[8|]
jeg mener at hårfarge ikke skal bety en dritt, og hvorfor er det nettopp RØDT hår som ofte blir trukket fram?[8|]

og jeg skjønner godt at du føler deg støtt og blir lei deg! det hadde jeg også blitt...
selv har jeg ei jente med ører som står litt ut. hadde det blitt laget avstemning inne her om det der andre sier det er stygt så hadde jeg følt meg støtt.
man skal være glad for det man får bare det er friskt. ingenting er mere gledesfylt enn det. jeg uroer meg hvertfall ikke for forskjellige ting. det eneste ønske jeg har er at barnet skal være frisk!

Jeg MÅ bare kverulere, sorry[8|]

MEN.. Man må passe seg litt og tenke litt lenger i en sånn her sammenheng, hva med de som har barn som ikke er helt friske, men som er fulle av livsglede, glade, triste, som smiler, ler, gråter, men som ikke er friske, i den forstand at de har en diagnose, hva med de barna som mangler en finger eller eller tre, muligens begge armene eller bena.
Tror du ikke de blir lei seg av at alle mener at barna skal være så friske, og hva er vellskapt? er ikke et barn vellskapt uansett?
Et lite vesen som smiler og ler, gråter og fomler, men som har en diagnose, er ikke det vellskapt?

Man skal være glad for at man har vært så heldig og at man har blitt foreldre, uansett, uten fingre eller ben, rødt eller brunt hår, innover eller utover ører, VI er foreldre, vi har noen nyydelige barn som gir oss den beste gleden vi kan kjenne på. Vi er heldige og alle barn er vakre, de har alle sine særpreg som gjør at vi faller for de når vi møter dem.. alle sammen![:)]

tenkte meg det var noen som skulle kverulere for det er det alltid her inne!
jeg sier hva JEG tenker: det viktigste er at et batn er friskt, IKKE hårfarge! det jeg mente med dette!

MEN.. Man må passe seg litt og tenke litt lenger i en sånn her sammenheng, hva med de som har barn som ikke er helt friske, men som er fulle av livsglede, glade, triste, som smiler, ler, gråter, men som ikke er friske i den forstand at de har en diagnose, hva med de barna som mangler en finger eller eller tre, muligens begge armene eller bena. Tror du ikke de blir lei seg av at alle mener at barna skal være så friske, og hva er vellskapt? er ikke et barn vellskapt uansett? et lite vesen som smiler og ler, gråter og fomler, men som har en diagnose, er ikke det vellskapt? Man skal være glad for at man har vært så heldig og at man har blitt foreldre, uansett, uten fingre eller ben, rødt eller brunt hår, innover eller utover ører, VI er foreldre, vi har noen nyydelige barn som gir oss den beste gleden vi kan skjenne på. Vi er heldige og alle barn er vakre, de har alle sine særpreg som gjør at vi faller for de når vi møter dem.. alle sammen![:)]

...og her må jeg bare småkverulere tilbake[;)]
man må se innlegget der i forhold til hva tråden egentlig handler om - rødt hår.
Hadde vi vært inne på en diskusjon om hva som kan defineres som friskt, så hadde jeg likt innspillet ditt, men nå - i en rødhåret tråd - så velger jeg å ikke kommentere det videre[;)]

takk! godt du forstår hva jeg mente[:)] ja dette var i forholdt til rødt hår[;)]

ORIGINAL: supreme

takk for fine ord!

MEN.. Man må passe seg litt og tenke litt lenger i en sånn her sammenheng, hva med de som har barn som ikke er helt friske, men som er fulle av livsglede, glade, triste, som smiler, ler, gråter, men som ikke er friske, i den forstand at de har en diagnose, hva med de barna som mangler en finger eller eller tre, muligens begge armene eller bena.
Tror du ikke de blir lei seg av at alle mener at barna skal være så friske, og hva er vellskapt? er ikke et barn vellskapt uansett?
Et lite vesen som smiler og ler, gråter og fomler, men som har en diagnose, er ikke det vellskapt?

Man skal være glad for at man har vært så heldig og at man har blitt foreldre, uansett, uten fingre eller ben, rødt eller brunt hår, innover eller utover ører, VI er foreldre, vi har noen nyydelige barn som gir oss den beste gleden vi kan kjenne på. Vi er heldige og alle barn er vakre, de har alle sine særpreg som gjør at vi faller for de når vi møter dem.. alle sammen![:)]

vil tro hun mente at det er værre ting å bekymre seg over enn en filleting som hårfarge[;)]

hehe nettopp!![:)]

hvem kan synes dette er stygt, sier nå jeg:

Tenkte på snuppa di med en gang[:D] Syntes det er en nyyyydelig hårfarge..

Jeg synes det kommer veldig an på, akkurat som med andre hårfarger.

ORIGINAL: happyhappymamma

ORIGINAL: im trashier than you

need i say more

sign denne[:)]

enig!!!

njaaa... jeg tror jeg missliker neonfarger mye mere enn rødt ja![8D]

lakenrumpas sin datter har er veldig nydelig[:)][:D][:D][8D] barn, spes jenter generelt ser veldig pene ut med rødt hår...!!

når det kommer til menn så synes jeg ikke rødt er sexy[8D][8D] (ja jeg liker blonde gutter!)

ORIGINAL: Heijdii

jeg synes det er fint på de som har naturlig rødt hår, men ikke på de som farger!

sier meg enig [:)]

Det er pent på barn...men det er det eneste også.

ORIGINAL: ***ananas***

syntes ikke rødt hår er særlig fint

ok- så hvis du får et barn med rødt hår så syntes ikke du ungen din er fin?![&:]

hvem kan synes dette er stygt, sier nå jeg:

Nydelig barn! [:)]

Back
Topp